11 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat je kindje zelf aangeeft wat hij nodig heeft. Nu drinkt hij iets meer en dat kan dadelijk weer anders zijn. Dat compenseert wel. Je moet doen wat goed voelt. Als ze honger hebben, hebben ze honger 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Wat ik ergens heb gehoord/gelezen dat je niet boven 30 schepjes voeding in 24 uur uit mag komen. Dus zou t miss helpen als je een klein beetje meer water aan de fles toevoegd dat je kindje wel een voller gevoel heeft daardoor. Het is een idee geen idee of t werkt eerlijk gezegd. Misschien in dit geval als het al een paar dagen is toch even overleggen met het cb of huisarts/kinderarts.

2 jaar geleden

Reactie op Sigie

Wat ik ergens heb gehoord/gelezen dat je niet boven 30 schepjes voeding in ...
Ik voed ook op gevoel em vraag van mn zoontje maar die drinkt tussen de 600 en 800 ml

2 jaar geleden

Als ik het niet weet dan kijk ik altijd op voedingscentrum.nl Daar staan eerlijke adviezen die niet commercieel zijn gedreven. Ze hebben er ook een rekensom toegevoegd, lichaamsgewicht x150ml is de hoeveelheid voeding per dag. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/flesvoeding-geven/hoeveel-flesvoeding-heeft-mijn-baby-nodig-.aspx

2 jaar geleden

Als dat even tijdelijk paar x is is dat echt niet erg. Probeer t wel af te bouwen.. Soms heeft een baby gewoon even meer nodig

2 jaar geleden

Reactie op Gnivar

Als ik het niet weet dan kijk ik altijd op voedingscentrum.nl Daar staan ee ...
Geldt die rekenregel niet vooral in t begin? Toen wij 2 weken geleden bij t CB waren, hebben we het ook over voeding gehad. Ik was daarin ook aan t zoeken, omdat ik de borstvoeding aan t afbouwen was en flesvoeding voor mij relatief nieuw was. Ik volgde ook eerst die rekenregel, maar kwam dan op hele grote flessen uit. Die kreeg zij ook lang niet op. CB vertelde toen dat ze ongeveer 800cc nodig had. Dus bijv 4 flessen van 200 (180+6). Dat gaat veel beter en die drinkt ze gewoon leeg. Krijg niet de indruk dat ze dan nog erge honger heeft. Ze is nu overigens 5,5 maand en krijgt 2x per dag oefenhapje.

2 jaar geleden

Reactie op Sigie

Wat ik ergens heb gehoord/gelezen dat je niet boven 30 schepjes voeding in ...
Dit zou ik kunnen proberen, bedankt voor de tip. In de nacht geven we overigens geen fles van 200, maar als hij de overige flessen leegdrinkt dan komen we meteen al boven die liter uit

2 jaar geleden

Het is echt sinds sprong 5, maar probleem is dat ik niet weet hoe lang dit gaat duren. Het is nu een paar dagen en ik probeer zo uit te komen dat we onder de liter blijven maar als hij in de nacht dan komt voor een voeding loopt alles weer in de soep😅

2 jaar geleden

Wij hebben hier ook een tijdje rond en boven de 1 liter gezeten. Dat is vanzelf minder geworden. Als die er niet extreem bovenuit komt maar rond die liter zou ik me niet druk maken. Wij geven ook vaak 190 ml met 6 schepjes. Misschien dat dat bij jou ook helpt.

2 jaar geleden

Zou me er niet te druk om maken. Soms hebben ze nou eenmaal even behoefte aan wat meer. Groeispurt of grote sprong in de ontwikkeling. Wij geven zelfs 210+7. Dit werd door de verpleegkundige van het CB resoluut afgekeurd. En toen 2 weken geleden de arts van het CB vroeg hoeveel we gaven vond ze het helemaal prima

2 jaar geleden

Ik ga dan proberen om er iets meer water bij te doen en zelfde hoeveelheid schepjes. Kijken of dat helpt om iig de voeding zo min mogelijk te verhogen. En hopen dat we snel door deze sprong heen zijn🙈🤞🏻