27 Reacties

4 jaar geleden

Kreeg hier de tip om ze na 16.00 niet meer te laten slapen. En dit is hier ook echt zo. Als ze dan nog een slaapje doet is de savonds uren aan het spoken. Ze slaapt hier tot half 3/3 uur en dan rekken we het tot haar bedtijd om 19.00

4 jaar geleden

Wij kregen van de slaapcoach ook de tip om het 3e slaapje te laten vallen en dat gaat eigenlijk best goed. Ook geef ik nu de borstvoeding beneden en ga daarna naar boven het slaapritueel doen. Had te maken met slaap associaties. Ze gaat dan wakker in bed.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wij houden ook nog maar 2 slaapjes aan overdag. Verder herken ik t wel, ze slaapt in je armen en zodra je haar in bed legt is ze klaar wakker, bij mij helpt het vaak om staand te wiegen. Het CB gaf maandag bij ons aan dat het verlatingsangst is. Bij ons doet ze dit ook bijna alleen als mn man avonddiensten heeft, dat ze dan toch voelt dat er iets anders is dan normaal. Dat gaf mij wel wat meer vrede met dat ik vaker of langer bij haar moet blijven als hij er niet is.

4 jaar geleden

Kreeg hier de tip om ze na 16.00 niet meer te laten slapen. En dit is hier ...
Dankje voor de tip! Mia doet op de opvang vaak rond 9.30 uur haar ochtendslaapje en rond 12.30 haar middag slaapje. Rond een uur of 16.00 wordt ze zo chagrijnig (omdat ze moe is) en de opvang brengt haar dan dus ook naar bed en dan slaapt ze zo weer een halfuur. Thuis zijn we dit dus ook een beetje gaan doen, want als zij rond 13.30 bijvoorbeeld wakker is, redt ze het niet tot de avond en ik ben dan weer bang dat ze door een te vroege bedtijd misschien laat op de avond alsnog (klaar) wakker is. Zoeken, zoeken, zoeken naar iets dat werkt. Maar ik ga dit morgen zeker proberen!

4 jaar geleden

Reactie op Minke-24

Wij kregen van de slaapcoach ook de tip om het 3e slaapje te laten vallen e ...
En als je haar wakker in bed legt, blijft ze dan liggen? Gaat ze zelf slapen? Mia gaat namelijk als ik haar wakker in bed leg eigenlijk vrijwel meteen weer zitten en staan.

4 jaar geleden

Reactie op Tipsguzzardo

Wij houden ook nog maar 2 slaapjes aan overdag. Verder herken ik t wel, ze ...
Ik ga die 2 slaapjes zeker proberen morgen, want je bent de 3e die dit zegt, heel blij mee! Mia is inderdaad ongeveer een maand geleden begonnen met het krijgen van verlatingsangst. Werkelijk krijsen als ik haar weg bracht naar de opvang, opa en oma, het maakte allemaal niet uit. Als ik in de buurt was, terwijl bijvoorbeeld opa er was waar ze gek op is, wilde ze ook alleen maar bij mij. Uren hangt ze aan me en kruipt ze achter me aan, dit wordt nu gelukkig wel al wat minder, dus ik hoopte dat het slapen dan ook beter zou gaan, maar vooralsnog nog niet haha. Dank voor de tip!

4 jaar geleden

Reactie op Tipsguzzardo

Wij houden ook nog maar 2 slaapjes aan overdag. Verder herken ik t wel, ze ...
Nog even een vraagje, hoe laat doet jouw dochter dan ongeveer haar beide slaapjes en hoe laat gaat zij dan voor de nacht naar bed?

4 jaar geleden

Reactie op Minke-24

Wij kregen van de slaapcoach ook de tip om het 3e slaapje te laten vallen e ...
Nog even een vraagje, hoe laat doet jouw dochter dan ongeveer haar beide slaapjes en hoe laat gaat zij dan voor de nacht naar bed?

4 jaar geleden

Ik heb de slaapjes verlegd zodat ik op 2 slaapjes uitkom.. Dat werkt hier (9.30 tot 10.30) 13.15/30 tot max 15.00. Daarna wakker tot half 7. Verder vast slaapritueel.

4 jaar geleden

Reactie op Daphne08

Ik heb de slaapjes verlegd zodat ik op 2 slaapjes uitkom.. Dat werkt hier ( ...
Dankje voor de tip! Ga dit zeker proberen!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Nog even een vraagje, hoe laat doet jouw dochter dan ongeveer haar beide sl ...
Wij hebben bij haar uiteindelijk slaaptraining gedaan. Ze ging inderdaad meteen staan en huilen. Dan gingen we weg en kwamen na 3 minuten terug, aai, kus, goed leggen en paar keer slaap lekker, allemaal in bed. Dan na 5 minuten terug en daarna steeds na 8 minuten. Bij haar duurde het 1 keer 25 minuten en toen sliep ze en sliep ze bijna de hele nacht door. Nu vaak nog 1 nachtvoeding. Nu kunnen we haar overdag en savonds gewoon op bed leggen en 9 van de 10 keer gaat ze slapen zonder te huilen. Maar dit moet je natuurlijk wel willen doen, weet dat de meningen nogal verdeeld zijn hierover. Ze gaat om tussen 9:30 en 10:00 naar bed, meestal slaapt ze dan uurtje en dan rond 13:30 nog een keer voor 1.5 tot 2uur. Om 19:00 geven we haar fles 19:15 naar boven en om 19:30 ligt ze op bed te slapen.

4 jaar geleden

Reactie op Minke-24

Wij hebben bij haar uiteindelijk slaaptraining gedaan. Ze ging inderdaad me ...
Bij Mia heb ik dit een paar weken geleden ook een aantal dagen geprobeerd. Op bed, huilen, paar minuten wachten en terug, goedleggen soms een kus en soms alleen goedleggen en gelijk weg, meteen weer staan en zo ging het denk 1,5 uur door. Totdat ze zo ontzettend over haar zeik ging, uiteindelijk ben ik toen met haar in ons bed gaan liggen en toen ging ze uiteindelijk wel slapen, maar ze was na een uur nog aan het snikken in haar slaap en dat vind ik echt te zielig, dus dat wil ik niet meer en dat was dus ook niet echt meer nodig, tot dus 4 weken terug. Misschien dat het ook komt omdat Mia dus tot vandaag nog 3 slaapjes deed, maar 1,5-2 uur gaat ze denk ik echt niet redden tussen de middag, dus vandaar dan dat ze smiddags dan zo chagrijnig wordt rond 16.00 uur en om het dán nog te rekken naar 18.30/19.00 uur…. Misschien dat ze met 2 slaapjes wel wat langer slaapt. Nouja, ik ga het wel zien, ik ga dit morgen in ieder geval zeker proberen! Geef morgenavond wel even een update 😂

4 jaar geleden

Hier 7.00 wakker Dan 8.30/9.00 weer naar bed tot 10.30 13.00 weer naar bed tot 14.30/15.00 En dan 18.30 gaan we naar boven voor bad, verschonen, flesje en dan ligt ze rond 19.00 in bed.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Overdag gaat het goed maar sinds een week is het 's avonds/'s nachts precies zoals jij beschrijft. Rechtop gaan zitten/staan en helemaal overstuur raken. Vanavond ook 2 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen, werkelijk alles geprobeerd. Mocht jij de gouden tip krijgen, dan hoor ik die graag. Sterkte, hopelijk is het een fase en slapen onze kindjes binnenkort weer heerlijk!

4 jaar geleden

Reactie op Mama1991Anne

Heel herkenbaar. Overdag gaat het goed maar sinds een week is het 's avonds ...
Je wordt er op een gegeven moment echt radeloos van, van die slapeloosheid. Was ook zelf echt helemaal aan mijn eindje. Niet slapen en dan ook de hele dag aan jou hangen en alleen bij jou willen zijn. Hopelijk inderdaad een fase. Ik weet natuurlijk niet hoe jij het op dit moment doet qua schema’s, maar je moet de tips hieronder even lezen, want ik ga dus zeker die 2 slaapjes morgen al proberen. Laat je wel even weten of dát dan echt de gouden tip is 🙏🏼🙈

4 jaar geleden

Je wordt er op een gegeven moment echt radeloos van, van die slapeloosheid. ...
Mijn zoontje doet al een tijdje 2 slaapjes op een dag; wij proberen ook het 2-3-4 schema aan te houden. Vaak is hij rond 7 uur wakker, slaapt hij van 9-10.30 dan van 13-14 uur en rond 18.30 gaat hij weer naar bed

4 jaar geleden

Bij Mia heb ik dit een paar weken geleden ook een aantal dagen geprobeerd. ...
Ah dat klinkt wel heel zielig! Dat zou ik ook niet snel nog eens doen. Ben benieuwd of naar 2 slaapjes al helpt. Milou is ook langere slaapjes gaan doen toejndd 3e er af ging. Was aan het begin beetje zoeken nog. Anders savonds gewoon echt eerder naar bed tot ze beetje gewend is. Ze schijnen daar niet eerder wakker van te worden .

4 jaar geleden

Is hier ook een drama geweest. Ze werd ineens na de borstvoeding weer wakker en helemaal in paniek als je haar wakker in bed legde. Maar het gaat gelukkig weer een stuk beter. Meestal valt ze weer gewoon in slaap tijdens de avondvoeding en anders slaapt ze na een paar minuten miepen. We hebben nu een heel duidelijk bedtijd ritueel: tiktak kijken, weltrusten zeggen tegen papa en speelgoed, boven schone luier, slaapzak aan, tanden poetsen, borst (in donkere kamer) en naar bed. Doen haar rond half 8 naar bed, in ieder geval niet voor 7 want dan doet ze dus een dutje en is daarna tot heel laat klaarwakker. Inderdaad geen 3e slaapje meer, maar wel een rustmoment als ze vervelend wordt. Anders is ze niet te genieten 😅 We hebben een sonos op haar kamer gezet en spelen een standaard playlist op repeat af als ze onrustig is (Lullaby Moments). Vooral bij de dutjes overdag werkt die heel goed en slaapt ze meestal langer als die aan staat waardoor die 2 dutjes ook echt genoeg zijn.

4 jaar geleden

Ik heb even de reacties gelezen en ik denk dat je bedtijd ritueel super is. Ik zou denk ik het 2e slaapje elke dag wat uitrekken. Dat ze er 2,5 3 uurtjes tussen heeft zitten tot ze uit haar eerste slaapje wakker is geworden en aan haar 2e slaapje begint. En als ze hier aan went zal ze denk ik ook wat langer gaan slapen maar dan kun je gemakkelijker die 3e laten vallen. Gewoon elke dag de 2e iets opschuiven tot je mooi uitkomt dat ze ongeveer 3a4 uurtjes wakker is tussen de slaapjes door. Wij komen dan hier idd wel uit op dat hij om half 7 7 uur al op bed gaat maar slaapt dan wel het klokje rond tot 7 uur.

4 jaar geleden

Reactie op Babyfrummel1

Ik heb even de reacties gelezen en ik denk dat je bedtijd ritueel super is. ...
Wat fijn om te horen! Je gaat uiteindelijk inderdaad echt twijfelen of je het allemaal wel goed doet. Mia was vannacht en vanmorgen schijnbaar zo moe van haar nachtelijk wakker zijn dat ze om 00.30 uur kwam voor voeding en om 6.30 uur weer (heerlijk!). Maar ik vond het zielig om haar wakker te maken, want ze sliep nog zo diep en uiteindelijk heeft mevrouw geslapen tot 9.15 uur!! Ik twijfel dus nu om gewoon haar hele ochtend slaapje te laten vervallen en rond 12.00 uur naar bed te doen voor haar middagslaapje en dan proberen door te rekken tot rond 19.00 uur? Of is dit misschien juist niet slim om te doen?