9 Reacties

één maand geleden

Hier ook een hele drukke, energieke peuter die sinds een aantal weken ineens steeds moe is. Valt zelfs in slaap op de bank of tijdens het avondeten, ookal is zijn dagschema relatief rustig en nooit eerder een probleem geweest. Sinds een paar dagen gaat het opeens weer beter en is al zn kleding te klein haha

één maand geleden

Sowieso vind ik het een goed idee van je om met haar naar de dokter te gaan. Beter een keer te veel een dokter raadplegen dan een keer te weinig. Onze zoon is ook weleens moe - maar met de bloedarmoede die je vermeldt, zou ik dat zeker laten nagaan.

één maand geleden

Ja, klinkt echt als de fase tussen nog eigenlijk wel een middagslaapje nodig hebben, maar heb niet willen. 😅 Hier ook regelmatig gehad dat ze wind van de middag op de bank in slaap viel en vervolgens met geen mogelijkheid voor het eten wakker te krijgen was. Vaak lukte het dan overigens ook wel om haar slapend en al naar bed te brengen en dan sliep ze ook zo de hele nacht door. Maar als je vermoedt dat er mogelijk meer achter zit, bijv. bloedarmoede, dan gewoon eens bij de huisarts vragen. Baad t niet, schaad t niet, in dit geval.

één maand geleden

Reactie op Anneke501

Ja, klinkt echt als de fase tussen nog eigenlijk wel een middagslaapje nodi ...
Naja dat is dus het probleem. Laten we haar smiddags slapen (maakt niet uit hoe laat of hoe lang/kort) dan valt ze savonds dus heel laat pas in slaap en maakt ze dus een kortere nacht. Ze was vanaf 2,5 jaar echt van het middagslaapje af en dit ging prima. Alleen nu al maanden die vermoeidheid.

één maand geleden

Ik zou toch even langs de dokter gaan. Wij hadden dezelfde dingen en na een consult te horen gekregen dat het erbij hoort, bloedtest vond de huisarts niet nodig, maar wel naar huis met een plan van aanpak wbt scherm-tijd en andere prikkels, voeding en extra vloeibaar ijzer. Nu een flinke tijd later nog niets veranderd en toch maar bloed geprikt. Meerdere bloedwaarden zijn niet in orde en de huisarts neemt het nu gelukkig serieus en zijn met uitgebreider onderzoek bezig. Zo te horen houden jullie al rekening met haar energieverdeling net zoals wij dus zou zeker even verder vragen bij de huisarts.

één maand geleden

Reactie op la aaa

Ik zou toch even langs de dokter gaan. Wij hadden dezelfde dingen en na een ...
Dank voor je reactie!

VRIEND

één maand geleden

Onze dochter zit tussen wel/geen middag dutje in. Als ze geen middag dutje doet hebben we een rustig momentje tussendoor, meestal filmpje kijken want ze kan niet stilzitten. Anders wel een slaapje maar juist lekker actief dingen doen en na het middagdutje nog lekker buitenspelen en nu het weer mooier weer wordt en langer licht ook na het eten regelmatig een klein rondje lopen. Misschien is dat een optie ipv rustig aan doen. Maar blijft zoeken per kind. Bij twijfel zou ik sowieso js gevoel volgen en als dat langs huisarts gaan is dan doen!

één maand geleden

Reactie op Sharralanda

Dank voor je reactie!
Bij onze dochter is Pfeifer en cmv gebleken inmiddels. Goed om te weten. Kan bij jullie natuurlijk wat anders zijn of gewoon een lange fase tussen wel/geen dutje nodig hebben of andere ontwikkelingen. Evengoed niet verkeerd om het eens uit te zoeken bij de huisarts en je niet zomaar af te laten schepen. Succes!

één maand geleden

Reactie op la aaa

Bij onze dochter is Pfeifer en cmv gebleken inmiddels. Goed om te weten. Ka ...
Sterkte met jullie meisje!