Onze dochter van 3 klaagt regelmatig over dat ze moe is. Ze ziet ook regelmatig wit in haar gezicht en stort vaak smiddags op de bank in. Ze slaapt dan soms een uurtje, wordt helemaal overstuur wakker en nog steeds moe. Vervolgens ligt ze savonds tot half 10 te spelen in bed.
Het is een soort cirkel waar we maar moeilijk uit komen.
Een echt officieel middagdutje in bed wil ze absoluut niet (en ik eigenlijk ook niet omdat ze dan savonds dus niet slaapt).
Ze slaapt verder snachts wel gewoon prima door.
We geven al af en toe Roosvicee Ferro (mijn man had als kind altijd bloedarmoede). Maar heb niet het idee dat het iets doet.
Onze week ziet er als volgt uit:
Maandag gastouder
Dinsdag ochtend peuterspeelzaal, smiddags rustig thuis
Woensdag peuterspeelzaal, smiddags rustig thuis
Donderdag bij opa en oma
Vrijdag ben ik thuis en houden we ons rustig, zo ook in het weekend.
We durven in het weekend niet teveel erop uit te gaan omdat we echt het idee hebben dat ze dan moet bijtanken van de hele week.
Ze eet verder goed, krijgt naar mijn idee genoeg vitamines binnen. Groeit goed (recent bij CB geweest). Op het CB zeiden ze, ach past bij de leeftijd. Waarschijnlijk een groeispurt, het is een drukke bezige peuter etc etc.
Maargoed dit duurt nu al veel langer dan zomaar een groeispurt.
Iemand tips of zelfde ervaring? Ik wilde eigenlijk bij de huisarts vragen of ze mag bloedprikken voor ijzertekort maar geen idee of ze dit zomaar doen bij een peuter.