30 Reacties
5 jaar geleden
Welke speen gebruik je ? Wij hadden dit ook. Gebruiken ook de smalle fles van dr brown. Wij hebben er nu een premature speen op gedaan en ze drinkt nu keurig! Onze dochter is 11 weken, hebben dit vanaf week 2 gedaan. Ga volgende week proberen of speen 1 nu lukt .
5 jaar geleden
Hi. Is zit bij logopedie met me dochter maar dat is omdat ze prematuur is en voor der drinken slikken enzo zitten we der. Wij moesten indd opletten met knoeien het kan zijn dat ze teveel in der mond heeft en ze niet gelijk alles weg slikt ? Wij moesten tussen door afbuigen zodat ze op een leeg speen zuig dat ze weg slikt. Misschien dat proberen ??
5 jaar geleden
Hier doet hij het alleen als hij weinig dorst heeft. En dus alleen behoefte heeft aan sabbelen
5 jaar geleden
Mijn dochter had dit ook met de speen 1. Zijn toen over gegaan naar de prematuur speen en het probleem was direct opgelost. Nu sinds een paar dagen weer terug naar speen 1 en dat gaat nu ook zonder knoeien:)
5 jaar geleden
Wij hebben ook dr Brown smalle hals en nr2 speen(Met de nr1 doet hij een uur over een fles en valt hij tussendoor in slaap). Wij hebben een echt hamstertje 🐹 hij bewaart melk in zn wangen om dit later uit zijn mond te laten lopen. Het valt mij ook op dat als zijn hoofd een beetje opzij ligt, zijn wang op een gegeven moment overloopt. Als we hem geen slabbertje omdoen zijn nek en schouders helemaal nat 😁 we houden hem nu redelijk rechtop (wel opletten dat zijn kin niet naar voren helt, dan kan hij niet slikken)
5 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem gehad, idd overgegaan naar prematuurspeen en brede fles van dr. Brown. Toen was het probleem opgelost.
Wat ook nog zou kunnen, is dat je kindje de voeding niet lekker vind en het daarom uitspuugd. Tenminste, dat begreep ik van de jeugdverpleegkundige van het consultatiebureau. Dus mochten bovenstaande tips niet helpen kan je nog proberen een ander merk voeding te kopen.
5 jaar geleden
Reactie op Mos123
Nee nooit eigenlijk. Ze kan wel opeens dan gek met de hoofd gaan trekken en ...
Hmm oké.. Lastig te zeggen. Mijn redenatie was nl dat er teveel uit de speen komt. Dat ze het daardoor zo snel niet 'kwijt kan' en de melk er dan bij langs loopt. Zo was het bij mijn zoontje, maar die verslikte zich wel regelmatig.
5 jaar geleden
Wij hadden ook met iedere fles een gevecht. Gebruikten dr Brown met brede hals met speen 1. Ze hapte niet goed aan leek het wel. Nu hebben wij nu de Difrax wide speen S op de dr Brown fles. Dus alleen een ander merk speen omdat ik ook niet allemaal andere soorten flessen wilde kopen. De vorm van die speen is heel anders en er zit een soort betere grip op die speen. Onze dochter drinkt nu als een zonnetje!
5 jaar geleden
Reactie op Cariene
Hmm oké.. Lastig te zeggen. Mijn redenatie was nl dat er teveel uit de spee ...
Ja ik vind ook erg lastig. Verschillende houdingen geprobeerd maar maakt ook niks uit. De eerste paar minuten valt t vaak mee en daarna begint ze te knoeien. Maar ik ga morgen eens beginnen om speen 1 er weer op te zetten. Misschien heeft ze inderdaad te veel in dr mond om goed door te slikken. Soms voelt t wel alsof ze 'overloopt' ofzo. Dan denk ik oh ze heeft genoeg gehad ze drinkt zo moeilijk maar als ik de fles dan weg haal wordt ze boos. Ingewikkeld en een beetje frustrerend ondertussen