29 Reacties

5 jaar geleden

Yup hier ook. Mijn zoontje heet Apollo. Mijn schoonzus maakte dus ook zo'n opmerking. Nu is Apollo 1,5 jaar en ja... Apollo is nog steeds Apollo 😆

5 jaar geleden

Ik zou echt 💩 hebben aan wat anderen van jullie naam vinden. Jullie moeten het mooi vinden. En zou zeker zeggen dat je het niet leuk vindt wat ze zeggen over de naam van je kind. Mijn eerste zoon zn naam vond ook niet iedereen even mooi. Maar ik wel. Dus heb me er verder ook nooit wat van aangetrokken.

5 jaar geleden

Mijn zoon heet Dagmar Lucas Sander. Iedereen vond Dagmar een meisjes naam maar ze zijn er erg snel aan gewend geraakt. En Lucas Sander werd telkens met GTST gelinkt, Lucas vinden wij gewoon een mooie naam en Sander is een combinatie naam van zijn beide opa's. Hij is ondertussen 4 jaar oud en af en toe denken mensen nog wel eens als ik het over Dagmar heb of als een instantie beld dat het om een meisje gaat. Ik corrigeer de mensen dan. Hebben er verder geen last van ofzo. Wij zijn blij met zijn naam en hij zelf ook en dat is het belangrijkste.

5 jaar geleden

Lekker laten lulle is jullie keuze

5 jaar geleden

Er gaan altijd mensen zijn die de naam van je kind niet mooi gaan vinden, gelijk welke naam je kiest. Probeer het je niet aan te trekken, al weet ik dat het niet altijd makkelijk is. Ze gaan sowieso wel wennen aan de naam.

5 jaar geleden

Wat een kut reacties van je "vrienden"/familie. Ik zou nog een keer serieus laten merken dat je er klaar mee bent. Misschien anders tijdelijk even geen contact met diegene als ze niet op je gevoel reageren. Je mag best boos worden vind ik.

5 jaar geleden

Ten eerste ik vind Valentijn een prachtige naam en ten tweede zou ik echt pissig zijn geweest. Ze hebben geluk dat je de naam al hebt gedeeld maar dan ook nog een zo'n mening hebben en doordrukken bah.

5 jaar geleden

Soms denk ik wel eens waarom zo'n mening? Ze kunnen het ook anders brengen.. gewoon doen wat jullie mooi vinden. Misschien vinden jullie de namen van hen kinderen ook wel niet leuk

5 jaar geleden

Ik zou de volgende keer even goed boos worden en dan gewoon de hormonen de schuld geven. Echt flauw als mensen zo doen, zeker als het om je kind gaat!

5 jaar geleden

We hadden dat ook. Bijna elke naam werd afgekeurd en vervolgens ging ik ook twijfelen. Nu houden we het voor ons zelf. Heeft niemand wat te vertellen... Valentijn is een mooi naam!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Niks mis met die naam! Ik vind hem leuk 😍 Wij willen ons kindje Mees gaan noemen, zelf ook wel bang voor bepaalde reacties van mensen. Maar m’n moeder heeft zonder dat ze het door had een opmerking gemaakt in de zin van, oh mees en sem zijn ook leuke namen!( m’n vader was aan het vissen naar de naam, en zat van alles op te noemen) dus haar reactie deed me erg goed. En vanaf dat moment had ik er eigenlijk schijt aan wat een ander ook gaat vinden 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Mijn zus noemde per ongeluk de naam en zei dat vind ik nou echt een verschrikkelijke naam.. ik heb niets gezegd, het gaat erom wat wij mooi vinden en houden het daarom ook voor ons zelf. Niet iedereen hoeft het mooi te vinden, zulke reacties zegt meer over de persoon die ze maakt..

5 jaar geleden

Niks aantrekken van anderen. Heel veel mensen denken hun mening te mogen verkondigen over alles(!) wanneer je zwanger bent. Zelfs als je een andere naam zou hebben, zouden er mensen zijn die commentaar hebben!

5 jaar geleden

Jaa daarom eigenlijk naam gewoon stil houden tot geboorte 😂 ik heb het m’n familie ook al verteld en nu denken ze echt mee hoe te spellen ect of een naam wat er op lijkt... dat ik bijna zelf weer ga twijfelen

5 jaar geleden

Ik verwacht ook een negatievere reactie van familie, omdat een achternichtje ook al dezelfde naam heeft. Toch kiezen wij voor voor deze naam omdat wij hem prachtig vinden. Wij wachten tot na de geboorte met bekend maken. De naam Valentijn is heel mooi, niks aantrekken van de negatieve opmerkingen. 😘

5 jaar geleden

Proberen niks van aantrekken, ze mogen idd blij zijn dat jullie al verteld hebben. Valentijn is een mooie naam. En op elke naam kan kritiek komen. Maar het is jullie kind en keuze. Je zou zelf ook niet snel de namen van hun kinderen gekozen hebben wellicht, ik probeer het altijd om te draaien, hun zouden ook echt niet gaan twijfelen over hun keuze. Je kan het helaas niet tegen houden dat sommige mensen er iets van gaan vinden. Maar dat moet je niet laten twijfelen. Is zeker niet leuk hoe ze hebben gereageerd, maar kies voor jezelf.

5 jaar geleden

Mijn partner heet valentijn.. gewoon een mooie naam haha nog steeds hoort die af en toe opmerkingen " met hem is het elke dag valentijn" niks van aantrekken..

5 jaar geleden

Pff wat een onaardige mensen! Niets van aantrekken! Mooie naam. Laat ze maar doen en denken.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Het is een hele mooie naam! Ze moeten het gewoon accepteren.

5 jaar geleden

Zolang jullie de naam mooi vinden moet je er niks om geven wat je vrienden en familie zeggen!! Er zullen altijd mensen zijn met commentaar maar niet iedereen kan tevreden zijn he 😆 zolang jullie blij zijn met de naam niks van aan trekken het is jullie kind!