Hi lieve moeders,
Hier een flinke slaap regressie te pakken. Afgelopen nacht 2 uur wakker geweest. Maar vandaag hadden we toevallig een afspraak bij het CJG en ik had een afspraak bij de counselor van de verloskundige praktijk en beide gaven hetzelfde advies:
Als je hebt uitgesloten dat iets daadwerkelijk eng is of aan de hand is echt, dan mag je consequent zijn. Spreek samen (papa en mama) 1 zin af die je zegt. Zeg die drie keer en daarna zonder woorden kind terugleggen (want ze komen natuurlijk zelf uit het peuterbed klimmen).
Ik begon vandaag op tijd: om 18:51. Heb drie keer gezegd, “we gaan nu slapen”, en daarna alleen maar in stilte teruggelegd in haar bed. Soms de ene kant soms de andere. Een paar keer stond ze in de deuropening stil te zijn. En als ik dan terugliep rende ze zelf terug naar bed. Riep nog een keer eng en een keer neeeee, maar gewoon steeds zonder woorden teruggelegd.
De laatste keer was 19:06, toen kwam ik eraan, rende ze terug en is ze blijven liggen 😳
Voelde een EEEEEUWIGHEID… was dus 15 minuten en 20 keer terugleggen 😅 het was fysiek heel zwaar (27 weken zwanger) maar het verbaasde me echt dat het maar een kwartier duurde!
Nu hopen dat dit vannacht ook werkt en morgen natuurlijk weer!
Misschien hebben jullie er wat aan, misschien hebben jullie nog aanvullende tips? Of vergelijkbare ervaringen? Gedeelde leed is halve leed!