24 Reacties

5 jaar geleden

Wij gebruiken ze nu 14 weken en geen problemen. Een keertje wat gelekt, maar dat kwam omdat de dop er niet zo strak op zit. We zetten de flessen 1x per dag in de magnetronsterilisator en nooit in de vaatwasser.

5 jaar geleden

Als ze lekken dan zit de dop er niet goed op gedraaid, dat had ik tenminste. Voor de rest vind ik het de beste flessen ivm krampjes. Ik had een tijd lang avent met anti colic gebruikt want ik gebruikte dikkere poeder en het ging niet door de dr brown fles speen 1, en wel die van avent. Nu ze speen 2 kan hebben ben ik gelijk weer overgestapt naar dr brown. Maar misschien is Avent wat voor je, met zo’n anti colic systeem erin. Die lekte ook niet.

5 jaar geleden

Ik heb de glazen flessen van dr brown. Heel blij mee!

5 jaar geleden

Geen ervaring met dr Brown’s. Maar mijn tip voor fijne babyflessen: Hegen flessen: i-de-aal! Duurzaam, want op meerdere manieren bruikbaar (babyfles, volwassenen drinkfles, voorraadbakje) Geen microplastics en super makkelijk met afwassen en afdrogen omdat het vierkante flessen zijn.

5 jaar geleden

Wij hadden dat eerst ook, de kraamzorg had ons voorgedaan hoe je die dingen moest uitkoken. Bleek achteraf (op de site) dat die dingen helemaal niet uitgekookt mochten worden, dan vervormen ze en gaan ze lekken.. Toen nieuwe gekocht, daarna geen probleem meer mee gehad 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Op de site staan een aantal redenen aangegeven waarom ze kunnen lekken, misschien kan dat je helpen? 😊

5 jaar geleden

Reactie op Alex123

Wij hadden dat eerst ook, de kraamzorg had ons voorgedaan hoe je die dingen ...
Dan zal het vast hier door komen😅

5 jaar geleden

Reactie op Alex123

Wij hadden dat eerst ook, de kraamzorg had ons voorgedaan hoe je die dingen ...
Hier hetzelfde had de kraamzorg ook gezegt dat ik ze moest uitkoken

5 jaar geleden

En als je het water heet hebt en dan schudt dan lekken ze ook maar dat is overdruk..

5 jaar geleden

Gebruik ze nu voor mijn zoon en voor mijn 2e dochter ook gebruikt, nooit last gehad van lekken. Maar ook altijd keurig de instructies (vanuit dr brown zelf) rondom schoonmaken opgevolgd. Uitkoken is funest voor deze flessen, en dan met name de 'dop' van het ventiel.

5 jaar geleden

Je kunt de flessen prima uitkoken alleen de dop van de ventiel niet. Wij gebruiken ze al vanaf geboorte en geen problemen mee, ik stop de flessen (behalve de dop van de ventiel) elke dag in de magnetronsterilisator en was ze na elke voeding af met de borstels. Ook was ik ze 1 x per dag af met sop.

5 jaar geleden

Reactie op c112020

Je kunt de flessen prima uitkoken alleen de dop van de ventiel niet. Wij ge ...
De fles ook niet!

5 jaar geleden

Als de melk te heet is kunnen ze gaan lekken of als je de dop er te strak op draait. Wij gebruiken een magnetron sterilisator. Ideaal ding!

5 jaar geleden

Soms draaien wij de fles te strak en dan gaat die ook lekken. Als ik hem dan losser draai hoor ik gewoon de lucht ontsnappen. Wij doen de flessen (glas) in de vaatwasser samen met de ringen. De rest met de hand.

5 jaar geleden

Ik zweer bij Mam flessen. Vond Dr Brown maar niks

5 jaar geleden

Ik heb de dr Brown flessen ook gebruikt en lekte ook constant. Ben toen overgestapt naar Avent. Ben blij met Avent.

5 jaar geleden

Wij gebruiken Dr Brown smalle flessen en geen problemen mee. Ik maak ze schoon met heet niet kokend water, niet in de vaatwasser. 1x in de zoveel tijd maak ik ze met sop heel goed schoon.

VRIEND

5 jaar geleden

Hadden we eerst wel last van. Toen warmde we de fles incl groene dingen op in fleswarmer. Nu warmen we deze op zonder groene dingen en deze daarna erin doen en lekt vrijwel niet meer.

5 jaar geleden

Hallo, even alle reacties gelezen. Wij zitten op het moment ook in twijfel met de flessen. Brown of avent. Ze is opzich toe aan speen 2 maar sinds onze dochter Pepti voeding krijgt ivm allergie, lijkt speen 2 te snel te gaan maar 1 laat ze vervolgens veel van staan. Wat zijn jullie ervaringen met overgaan van speen 1 naar 2?

5 jaar geleden

Hallo, even alle reacties gelezen. Wij zitten op het moment ook in twijfel ...
Hier gaat 2 ook nog te snel, ze verslikt zich niet maar heeft wel in 10 min haar fles leeg. Met 1 laat ze ook steeds vaker 30-40ml staan, gaat dan een beetje op de speen "kauwen"/sabbelen. Ik zet er dan speen 2 erop zodat ze wel alles binnen krijgt.