24 Reacties
5 jaar geleden
Wij gebruiken ze nu 14 weken en geen problemen. Een keertje wat gelekt, maar dat kwam omdat de dop er niet zo strak op zit. We zetten de flessen 1x per dag in de magnetronsterilisator en nooit in de vaatwasser.
5 jaar geleden
Als ze lekken dan zit de dop er niet goed op gedraaid, dat had ik tenminste. Voor de rest vind ik het de beste flessen ivm krampjes. Ik had een tijd lang avent met anti colic gebruikt want ik gebruikte dikkere poeder en het ging niet door de dr brown fles speen 1, en wel die van avent. Nu ze speen 2 kan hebben ben ik gelijk weer overgestapt naar dr brown. Maar misschien is Avent wat voor je, met zo’n anti colic systeem erin. Die lekte ook niet.
5 jaar geleden
Geen ervaring met dr Brown’s.
Maar mijn tip voor fijne babyflessen: Hegen flessen: i-de-aal!
Duurzaam, want op meerdere manieren bruikbaar (babyfles, volwassenen drinkfles, voorraadbakje) Geen microplastics en super makkelijk met afwassen en afdrogen omdat het vierkante flessen zijn.
5 jaar geleden
Op de site staan een aantal redenen aangegeven waarom ze kunnen lekken, misschien kan dat je helpen? 😊
5 jaar geleden
Reactie op Alex123
Wij hadden dat eerst ook, de kraamzorg had ons voorgedaan hoe je die dingen ...
Dan zal het vast hier door komen😅
5 jaar geleden
Gebruik ze nu voor mijn zoon en voor mijn 2e dochter ook gebruikt, nooit last gehad van lekken. Maar ook altijd keurig de instructies (vanuit dr brown zelf) rondom schoonmaken opgevolgd. Uitkoken is funest voor deze flessen, en dan met name de 'dop' van het ventiel.
5 jaar geleden
Je kunt de flessen prima uitkoken alleen de dop van de ventiel niet. Wij gebruiken ze al vanaf geboorte en geen problemen mee, ik stop de flessen (behalve de dop van de ventiel) elke dag in de magnetronsterilisator en was ze na elke voeding af met de borstels. Ook was ik ze 1 x per dag af met sop.
5 jaar geleden
Reactie op c112020
Je kunt de flessen prima uitkoken alleen de dop van de ventiel niet. Wij ge ...
De fles ook niet!

5 jaar geleden
Soms draaien wij de fles te strak en dan gaat die ook lekken. Als ik hem dan losser draai hoor ik gewoon de lucht ontsnappen. Wij doen de flessen (glas) in de vaatwasser samen met de ringen. De rest met de hand.
5 jaar geleden
Ik heb de dr Brown flessen ook gebruikt en lekte ook constant. Ben toen overgestapt naar Avent.
Ben blij met Avent.
5 jaar geleden
Hallo, even alle reacties gelezen. Wij zitten op het moment ook in twijfel met de flessen. Brown of avent.
Ze is opzich toe aan speen 2 maar sinds onze dochter Pepti voeding krijgt ivm allergie, lijkt speen 2 te snel te gaan maar 1 laat ze vervolgens veel van staan. Wat zijn jullie ervaringen met overgaan van speen 1 naar 2?
5 jaar geleden
Hallo, even alle reacties gelezen. Wij zitten op het moment ook in twijfel ...
Hier gaat 2 ook nog te snel, ze verslikt zich niet maar heeft wel in 10 min haar fles leeg. Met 1 laat ze ook steeds vaker 30-40ml staan, gaat dan een beetje op de speen "kauwen"/sabbelen.
Ik zet er dan speen 2 erop zodat ze wel alles binnen krijgt.