71 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb de tula free to grow en Ben er heel content van.

5 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met een andere draagzak. Dus hier alleen mijn ervaring met 1 draagzak: Ik heb zelf de stokke my carrier back and front. Ik vond het handig dat ik deze voor meerdere fases/leeftijden kon gebruiken. Moet zeggen zit erg lekker, ook met de kleine erin (nu 6.5 week, dus zat er met 5 weken ook in). Geeft mij goede ondersteuning aan de rug. En ik kan hem zelf aan en uit doen inclusief kleine erin zetten, heb geen hulp nodig oid. Vond het in het begin wel wennen hoor (met alle is dat denk ik) maar had weer een zwanger gevoel met gewicht aan de voorkant😂😂

5 jaar geleden

Wij hebben de click carrier van bykay. Vind hem fijn!

5 jaar geleden

Wij hebben de little frog. Het is een draagzak maar gemaakt van de stof van draagdoek . Zie ook de volgende site www.vonvavoom.nl

5 jaar geleden

Zoek vooral een ergonomische draagzak... geen stokke of baby bjorn. Deze hebben of een verharde rugpand (geen natuurlijke bolling) of geen M houding. Wat ik je echt kan aanraden is een draagconsult ik vindt zelf bij een kokadi flip baby enorm fijn en jij kan misschien tula free to grow weer fijn vinden...

5 jaar geleden

Ik heb ook die zwarte tula free to grow en hij is echt heel fijn! M'n vriend past hem ook, makkelijk te verstellen, makkelijk om alleen aan te doen en hij is ergonomisch.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ik heb ook die zwarte tula free to grow en hij is echt heel fijn! M'n vrien ...
Ik ook! Ben er super blij mee, 1x afstellen (wat makkelijker is dan dat het lijkt) en je hebt hem met 2 klikken aan👍

5 jaar geleden

Wij hebben de artipoppe. Hele mooie stof en Fijn draagcomfort.

5 jaar geleden

Ergobaby omni

5 jaar geleden

Reactie op Mommyofthelittle1

Zoek vooral een ergonomische draagzak... geen stokke of baby bjorn. Deze he ...
Ja, draagconsult is idd een aanrader. Ik had mijn oog ook op de Tula Free to Grow laten vallen. Maar tijdens consult gemerkt dat die bij mij niet goed zat. Wij zijn toen op de Isala halfbuckle uitgekookte uitgekomen, waarbij je de schouderbanden knoopt als bij een draagdoek. Maar bij consult krijg je goed advies en kun je verschillende draagzakken uitproberen.

5 jaar geleden

Helaas zijn de kringloop winkels dicht (in NL) maar wij hebben 2 baby Bjorn draagzakken van de kringloopwinkel. Keertje wassen, eentje op mij afgesteld en eentje op partner. Tadaa. Voor 7 euro klaar 😁

5 jaar geleden

Ik heb de Stokke MyCarrier front (en back voor later) laatst gekocht. Hiervoor had ik een draagdoek, maar ik werd helemaal gek van dat geknoop. Dan zat die kleine weer verkeerd en kostte me allemaal veel te veel tijd. Met de draagzak van Stokke gaat het allemaal een stuk sneller. Kleine wordt ook goed ondersteund met haar hoofd, ook als ze in slaap valt. Ik kan ook gewoon voorover bukken om de jas van m'n zoontje bijvoorbeeld dicht te doen, zonder dat ik het gevoel heb dat de kleine meid verschuift. Ik was een beetje bang dat het dragen in de zak het ook te zwaar zou zijn voor mijn rug/bekken, maar dat is gelukkig niet waar. In de draagdoek had ik veel pijn in onderrug/bekken/schouders/nek, maar nu met de draagzak heb ik nergens last van en kan ik uren met haar wandelen zonder pijn/verkramping van de spieren. 😃

5 jaar geleden

Ik ben erg blij met mijn Zaffiro, verdeelt het gewicht perfect en heeft een fijne ergonomische houding voor de kleine. Zit ook heel lekker, ook voor langere afstanden wandelen. Maar het is inderdaad heel persoonlijk, laat je vooral goed inlichten.

5 jaar geleden

Wij hebben een tula free to grow en zijn daar heel erg over te spreken. De tips die ik je kan meegegeven zijn: Kijk of de draagzak is goedgekeurd door: International Hip Dysplasia institute Bedenk of de draagzak alleen als buikdrager wil hebben of dat je de draagzak ook wil gebruiken als je kindje wat ouder is en op de rug gedragen kan worden Het is ook belangrijk om te passen (vonden wij) dan kan je voelen wat goed zit. Nu alleen lastig ivm corona. Wil jij alleen met de draagzak lopen of moet hij ook geschikt zijn voor je partner (mijn man is groot en breed waardoor hij veel draagzakken niet paste daardoor werd onze keuze beperkt) Hopelijk heb je zo voldoende stof om mee te nemen/over na te denken in je zoektocht naar een draagzak.

5 jaar geleden

Ik heb ook een Tula. Ik heb de Explore, maar er is maar een minimaal verschil met de Free to grow. Er zijn veel draagzakken goed, let idd op de M-houding, dat het ergonomisch verantwoord is. Ik heb verder erop gelet dat de draagzak langere tijd gebruikt kan worden (bv niet alleen de eerste weken), in meerdere houdingen, makkelijk om te doen is (kijk bv vergelijkingsvideo's op Youtube) en dat mijn man 'm ook makkelijk kan dragen.

5 jaar geleden

Tula free to grow

5 jaar geleden

En ik draag veel in de doek. Deze is echt even oefenen en zweet op je rug en zweren dat je hem nooit meer gebruikt. Maar vindt t echt ideaal ben in 2 minuten klaar met knopen 😂

5 jaar geleden

Helaas zijn de kringloop winkels dicht (in NL) maar wij hebben 2 baby Bjorn ...
Voor 30 euro meer heb je een ergonomische van de Hema.. deze is voor jou rug echt stukken beter ook voor je kleintje.. in de bjorn hangt je baby echt op zn kruis met gestrekte benen,bij een ergonomische hangt de baby op zn kontje met knieeen hoger dan zijn heupen de kikkerhouding dit is voor de heupen en rug vele malen beter Natuurlijk doen waar jullie je goed bij voelen 😃

5 jaar geleden

Bedenk vooraf welk budget je bereid bent om uit te geven, klik of knoop systeem je voorkeur heeft, nieuw of tweedehands, hoeveel tijd per dag je de kleine erin wilt hebben, en of je wilt doordragen wanneer de kleine groter (en dus zwaarder) wordt. Er zijn hele groepen gericht op draagdoeken, ergonomie, etc etc etc. Ik werd vroeger al in een draagzak gedaan en ben er ook zonder klachten groot mee geworden. En toen was er minder aandacht voor de ergonomie, bolling rug en M vorm van de heupen. Ik denk als je bovenstaande vragen beantwoord, je al een flinke shift maakt in de keuzes.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op MB123456789

Ik heb de tula free to grow en Ben er heel content van.
Wij vinden deze ook erg fijn. Makkelijk aan te doen en ook makkelijk te vertellen tussen mij en mijn man.