Hi mama’s,
Mijn kindje van 16 maanden valt ‘s avonds aan de borst in slaap en wordt in de nacht meermaals wakker en dan wil ze alleen aan de borst. Soms is dat een paar minuten, soms maar een paar slokjes. Ze wordt meestal 5x per nacht wakker.
Nu zijn mijn man en ik ruim een week geleden begonnen om te proberen dit te veranderen. Ons nieuwe schema is als volgt: Ik geef onze dochter voor het slapen borstvoeding (een borst), de eerste keer wanneer ze wakker wordt na 1-1,5 uur weer (andere borst) en in de ochtend na 5 uur krijgt ze borstvoeding zodra ze de eerste keer wakker wordt. De tijd daar tussen probeert mijn man haar te kalmeren en weer te laten slapen. Het zijn nu erg pittige nachten geweest, we zijn meestal uren bezig geweest en ze sliep telkens maar kort en werd snel wakker.
Gezien we nu nog geen verandering zien, begin ik te twijfelen of dit wel gaat komen.. Hoeveel tijd zouden we dit nog kunnen proberen (en volhouden)? Ik weet ook niet wat een ander plan is, behalve terug gaan naar weer voeden op verzoek en dus meermaals wakker worden in de nacht en bv geven.
Heeft iemand van jullie ervaring of tips?
Bedankt alvast!