28 Reacties

3 jaar geleden

Ik moet sowieso urine meenemen met de intake bij de vk om op bepaalde eiwitten te laten checken. Maar ik snap niet zo goed wat ze met de drugstest bij jouw willen aantonen. Daarbij zijn er zoveel mensen (hoe schandelijk ook) die roken tijdens de zwangerschap.

3 jaar geleden

Wat dit heb ik werkelijk nog nooit gehoord?! Heel bijzonder...

3 jaar geleden

nou idd dit heb ik nog nooit gehoord, hebben ze bij de 1e nooit gevraagd bij mij!! en over 2 weken hebben we de intake voor de 2e

3 jaar geleden

Wat?! Vind ik echt bizar! Op zich goed dat ze het zo uitvragen, maar als jij aangeeft al geen 20 jaar drugs te hebben gebruikt dan lijkt een test overbodig. Daarnaast snap ik dan ook niet waarom ze de test dan nu al aankondigen. Weg verrassingseffect 🤔😅

3 jaar geleden

Ben je verplicht om hieraan mee te werken dan? Men heeft hier toch eigenlijk helemaal niets mee te maken..? Vooral omdat je hebt aangegeven geen drugs te gebruiken..

3 jaar geleden

Wat raar zeg. Hier heb ik nooit van gehoord. Ik zal het maandag even aan mijn verloskundige vragen. Is mijn 3de kind een ben al 18jaar samen hij blowt ook wel eens altijd buiten dus ik kom er nooit mee in aanraking. Dus het is zoo raar dit. Ik kom er maandag op terug

3 jaar geleden

Reactie op Q4u

Ben je verplicht om hieraan mee te werken dan? Men heeft hier toch eigenlij ...
Nou wat ik erover kan vinden is, dat als je weigert, je automatisch een positieve aantekening krijgt en dat er dan melding gemaakt word bij weet ik waar allemaal... dus voel me een beetje in een hoekje gezet. Ik heb overigens nooit gerookt, heb de afgelopen jaren (sinds we proberen) maar af en toe een wijntje gedronken en uiteraard nu geen druppel meer, ik eet zo gezond mogelijk en probeer de ongezonde “cravings” te laten staan 😅 want wil alleen het beste voor ons kleintje. Misschien dat het me daarom ook zo raakt, dit wantrouwen, zo noem ik het maar even, van de verloskundige.

3 jaar geleden

Reactie op Magbeth

Wat raar zeg. Hier heb ik nooit van gehoord. Ik zal het maandag even aan mi ...
Fijn, ik ben benieuwd hoe dat bij andere VK gaat...

3 jaar geleden

Ik heb 14 april pas intake met de 2e echo maar de vragenlijst heb ik met de 1e echo 23 mrt al mee moeten nemen. Op die lijst stonden idd vragen van drank of drugs gebruik en ook roken van zowel mijzelf als mn partner. Geen idee of er n test gedaan moet worden bij drank of drugs gebruik dat stond niet op de lijst (drugs doen we niet drank alleen op feestje of uitgaan)

3 jaar geleden

Die test word via ziekenfonds gewoon betaald, komen geen kosten achter vandaan 😊 Als het goed is herhalen ze deze test zelfs nog een keer verder op in je zwangerschap.

3 jaar geleden

Reactie op Suz-ann

Die test word via ziekenfonds gewoon betaald, komen geen kosten achter vand ...
Als dat zo is dan vind ik het een stuk minder erg, maar ik las dat het van je eigen risico afging 🤔. Ik hoop dat je gelijk hebt, ik ga dat wel navragen voor ik in een potje plas 😅

3 jaar geleden

Reactie op Sw2

Als dat zo is dan vind ik het een stuk minder erg, maar ik las dat het van ...
Die eigen risico betaal je zo ie zo al aan je zorgverzekeraar, dus in feite betaal je niks voor die testen. Ik zou me er niet te druk om maken, hoe meer aandacht je er aan geeft, hoemeer ze gaan denken dat je wat te verbergen hebt. Dus als je zeker weet dat je een goede uitslag zal krijgen, zou ik met een BigSmile in het potje plassen 😁 Een positieve test moeten ze overigens wel melden bij de raad van kinderbescherming. Maar als het goed is hebben ze je dat ook wel verteld?

3 jaar geleden

Reactie op Sw2

Nou wat ik erover kan vinden is, dat als je weigert, je automatisch een pos ...
Is een andere vk een mogelijkheid? Andere vestiging...want dit slaat echt nergens op!

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Ik moet sowieso urine meenemen met de intake bij de vk om op bepaalde eiwit ...
Ik moet ook urine mee nemen bij de intake maar geloof niet dat ze een drugstest zullen doen.... En anders wens ik ze daar veel plezier mee😂 Dat eigen risico zijn we waarschijnlijk toch al kwijt dit jaar denk ik.

3 jaar geleden

Ik zou bij de verloskundige weg gaan als je meteen een stempel krijgt Heb zo iets nog nooit gehoord

3 jaar geleden

Reactie op MamaVan12Miskramen

Ik zou bij de verloskundige weg gaan als je meteen een stempel krijgt He ...
Dit staat in haar dossier. Wij moesten in ieder geval tekenen voor het vrijgeven van ons dossier aan belangrijke instanties zoals het ziekenhuis, consultatiebureau etc. Ik zou persoonlijk niet switchen van verloskundige maar gewoon de tests doen. Voortaan nee zeggen dat je drugs gebruikt ipv 20 jaar geleden. Je eigen risico ben je dit jaar waarschijnlijk toch al kwijt met de bevallig etc. Ik zou echt niet moeilijk doen omdat het dan lijkt alsof je iets te verbergen hebt.

3 jaar geleden

Let best wel op met drugstest via je plas tijdens de zwangerschap!! Bij me eerste is er ook een plastest voor drugs gebeurd wegens bepaalde omstandigheden en die was positief op cocaïne (ik heb dit nog nooitgebruikt dus geloofde er niets van!) dit was niet voor men vk of verloskundige maar voor anderen, ik wou toen meteen bloedafname doen en dit wouden ze niet doen, ben de dag zelf naar het ziekenhuis gegaan naar men gynaecoloog heb daar bloed laten afnemen om te testen op alle drugs was alles negatief!! Toen vertelde mijn gynaecoloog dat je nooit een plastest voor drugs mag doen tijdens je zwangerschap omdat deze meestal positief is omdat een drugstest geen onderscheid kan maken tussen al die hormonen en het hcg en echt drugs in je lichaam, dus let erop aub! Heb het meegemaakt en heb men goede kunnen bewijzen maar toch geloofde velen het niet dan maar de gynacoloog attesten laten opmaken dat het kan positief plassen zonder iets te gebruiken en daarbij kopieën van mijn bloedonderzoek dat alles negatief was gelukkig!! Heb nu een prachtige dochter van 2,5 jaar die het super doet!

3 jaar geleden

Reactie op Nikitamagriet

Let best wel op met drugstest via je plas tijdens de zwangerschap!! Bij me ...
Wat een heftige ervaring!!!

3 jaar geleden

Nou goedkope prut testen dan als ze geen onderscheid kunnen maken tussen natuurlijke stoffen en datgene wat ze willen opsporen 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Nou goedkope prut testen dan als ze geen onderscheid kunnen maken tussen na ...
Ik zal zeggen het was een test die door de overheid is gebeurd.. en toch.. maar plastesten kunnen ook bij niet zwangerschap positief geven en dan klopt het niet.. maar ja heb mezelf toch kunnen bewijzen dat ik geen drugs gebruik! Nu geloven ze me wel en heb ik zelf al aangegeven dat ik bij deze zwangerschap gerust een test wil doen als het moet maar dat ik niet plas voor hun! Ze kunnen mijn bloedresultaten krijgen als het moet