19 Reacties

4 jaar geleden

*echodense darmen. Stom autocorrect. 😅

4 jaar geleden

Vriendin van me, die heeft hierdoor allerlei onderzoeken gehad. Ook vruchtwaterpunctie en ze hebben zelf bloed moeten prikken. Maar hun hebben ook familiebanden waardoor de kans op een afwijking wat groter kan zijn (neef&nicht). Gelukkig kwam er bij hun niks uit. Maar het duurde wel een tijdje voor ze gerustgesteld werd. Heb je NIPT laten doen? Suc6 ⚘

4 jaar geleden

Mijn kapster had hetzelfde verhaal, paar weken later met echo was het weer weg... Succes bij de echo

4 jaar geleden

Reactie op SaNoy

Vriendin van me, die heeft hierdoor allerlei onderzoeken gehad. Ook vruchtw ...
Nee, heb geen nipt laten doen.. Ze hebben het bij ons nog niet over de vervolgstappen gehad maar mocht een vruchtwaterpunctie ter sprake komen dan vind ik dat wel een hele lastige.. Maargoed. Dag voor dag en stap voor stap. Hopelijk is het niks!

4 jaar geleden

Bij vrienden van mijn broer zagen ze dit ook. Na een aantal onderzoeken bleek zij de 5e ziekte gehad te hebben tijdens het begin van de zwangerschap. Waren bang voor taaislijmziekte, maar dat was het dus gelukkig niet. Hopelijk zit je niet al te veel in spanning en vallen de onderzoeken mee. Ik hoop voor je op een positief resultaat 🤞🏻😊

4 jaar geleden

Reactie op SuzanK

Bij vrienden van mijn broer zagen ze dit ook. Na een aantal onderzoeken ble ...
Wat houdt de 5e ziekte in? Heeft dat met die infecties te maken? 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Wat houdt de 5e ziekte in? Heeft dat met die infecties te maken? 🤔
Dat is een virus dat je vooral bij jongere kinderen ziet, krijgen dan rode vlekjes. Wist niet dat je het ook tijdens je zwangerschap door kon geven, maar zoals ik het heb begrepen kan het geen kwaad en houdt hun kindje er niks aan over

4 jaar geleden

Reactie op SuzanK

Dat is een virus dat je vooral bij jongere kinderen ziet, krijgen dan rode ...
Laten we hopen dat dat het is dan! Thnx voor je reactie❤️

4 jaar geleden

Succes morgen met de echo, hopelijk een geruststelling

4 jaar geleden

Hey! Ik was even nieuwsgierig naar hoe het gegaan is? Hoop op goed nieuws! 🙏🏻

4 jaar geleden

Reactie op november11

Hey! Ik was even nieuwsgierig naar hoe het gegaan is? Hoop op goed nieuws! ...
Lief dat je aan me denkt! Helaas zag hij nog wel de echodense darmpjes. Hij had ze witter gezien maar ook minder wit. 85% kans dat het niets is! Gisteren bloed laten afnemen & nu wachten op de uitslag. Kan max twee weken duren! 😕 Ik ben iets meer gerustgesteld omdat de baby het voor de rest super goed doet. Groei & andere organen zien er perfect uit. En CF (taaislijmziekte) komt niet heeeel veel voor.. De komende weken dus nog wat stress maar het is niet anders. Vruchtwaterpunctie hebben we afgewezen. Kans op downsyndroom is klein & mocht het wel zo zijn dan is het kindje van harte welkom. ❤️🙏🏻

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Lief dat je aan me denkt! Helaas zag hij nog wel de echodense darmpjes. Hij ...
Hey Sanne, Wat spijtig dat je nog eventjes in spanning moet zitten.. laten we allemaal hopen op een goede uitkomst! Had jij een NIPT test gedaan? Want is dit iets dat ze dan ook kunnen zien?

4 jaar geleden

Reactie op Julie1807

Hey Sanne, Wat spijtig dat je nog eventjes in spanning moet zitten.. laten ...
Nee, ik heb geen NIPT gedaan. Daar op zouden ze down idd wel kunnen zien. Maar CF en andere infecties zoals griep etc die ik eventueel zou hebben overgedragen op de baby niet.

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Lief dat je aan me denkt! Helaas zag hij nog wel de echodense darmpjes. Hij ...
Oh wat spannend! Nou hard hopen dat je bij die 85% zit! ☺️

4 jaar geleden

Spannend hoor! Sterkte de aankomende weken. Ik weet hoe spannend het is. Ik moest de 20 weken echo 3 keer overdoen. Ging ook veel tijd overheen. Hoop dat je snel de uitslag met goed nieuws krijgt!🙏

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Nee, ik heb geen NIPT gedaan. Daar op zouden ze down idd wel kunnen zien. M ...
Oh oké .. ik duim mee voor jou dat je bij de 85% zit! Veel succes!

2 jaar geleden

Hoi, vandaag de 20 weken echo gehad en hetzelfde verhaal als jij.. Maak me zoveel zorgen! Hoe is het bij jou afgelopen uiteindelijk?

2 jaar geleden

Reactie op SCT

Hoi, vandaag de 20 weken echo gehad en hetzelfde verhaal als jij.. Maak me ...
Hey! Er was bij ons niets aan de hand. Ik maakte me ook onwijs veel zorgen! Ik vond vooral het wachten op de uitslag van het bloedonderzoek zenuwslopend. Ik kan nu wel tegen je zeggen dat de kans heel klein is en dat je moet proberen om positief te denken. Maar ik weet ook dat wanneer je er midden in zit, dat heel moeilijk is! Toen de bloeduitslagen goed waren, kwam ik ook tot rust. Er waren verder geen aanwijzingen tot syndromen oid. Mocht je willen kletsen: huisje.hoorn is m'n Instagram! Dat praat makkelijker dan via dit. Ik voelde me destijds best alleen namelijk! Liefs ❤️

2 jaar geleden

Bij mijn 20 weken echo kwamen ook achter dat hij echodense darmen had. Wij vonden het best heftig om te horen. Gelukkig werden de witte vlekjes steeds minder in de weken erna. Hij heeft er verder ook niets aan over gehouden. Bewust geen nevenvestigingen gedaan, omdat wij niet alles willen weten. Wij hebben wel ons laten testen op het gen taaislijmziekte. Als je meer vragen heb, mag je ze altijd stellen. Komt goed!💪🏽