27 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Misschien helpt het om de situatie uit te leggen alsof je haar om advies vraagt “wat zou jij doen als iemand foto’s en filmpjes van je kind maakt waar je niet bij bent?” Eerst haar mening aanhoren en dan rustig uitleggen hoe jij erin staat.
Het is natuurlijk wel een compliment dat ze zo gek is op jouw zoontje, dat kan je ook benoemen. Dat je dat heel leuk vindt
Lastig wel hoor, succes!
5 jaar geleden
Ik zou gewoon wat betreft met dat ze fotos en filmpjes maakt van je zoontje dat je het gewoon moet aangeven dat jij als moeder zijnde het niet fijn vind. Kijk het is joun kindje jij Bepaalt zelf over wat het beste voor je kindje is!
Mijn meisje is bijna 2 maandjes ik zelf heb al begin van haar geboorte nog niet eens 1 foto geplaatst op sociale media of iets dergels of met andere gedeeld wij als ouders zijn durven niet eens een foto van ons meisje te maken omdat we mobiele telefoon zo gevaarlijk vinden. Ook al is het me moeder ik geef het gewoon aan dat ik absoluut niet wil dat er fotos of filmpjes worden gemaakt van mijn dochtertje.
5 jaar geleden
Ik heb hetzelfde met mn dochtertje en haar oudere halfzusje. Het vermoeden is dat ze het doorstuurt naar dr moeder. En dat wil ik pertinent niet.
5 jaar geleden
Ik zou gewoon wat betreft met dat ze fotos en filmpjes maakt van je zoontje ...
Ja dat wil ik ook gaan doen omdat ik merk dat ik er toch geen prettig gevoel bij heb. Vooral omdat ik het weet dat ze het doet, maar ze niet vanuit zichzelf de foto's ook nog eens met mij deelt.
Kijk als ze de foto's maakt en ik sta er ook op dan heb ik er wat minder moeite mee.
Ik maak ook wel eens foto's van haar zoontje maar dan altijd als zij erop staat en zij hem vast heeft.
Op sommige van haar foto's (die ik dan uiteindelijk gekregen heb) staat ze met mijn kind in selfie stand in haar armen alsof het haar eigen kind is (tenminste dat gevoel krijg ik erbij, misschien ook een beetje moeite met delen haha)
5 jaar geleden
Reactie op CarolienJansen
Ik heb hetzelfde met mn dochtertje en haar oudere halfzusje. Het vermoeden ...
Heb je er iets van gezegd? En hoe?
Ik denk niet dat ze er verder iets mee doet, ik ben ze tenminste nog niet tegen gekomen op internet, ik weet niet of ze ze doorstuurt naar andere.
5 jaar geleden
Reactie op Pachita
Ja dat wil ik ook gaan doen omdat ik merk dat ik er toch geen prettig gevoe ...
Jaaa snap ik helemaal! Maar vergeet niet jij bent haar mama en niet zij.. :) Ook al voelt ze zich aangevallen dan moet zij maar zelf bepalen maar zoals ik al zij sociale media is hele gevaarlijke platform. Tegenwoordig doen ze van alles met de foto’s.. Als je zegt van ik wil alsnog haar niet aangevallen laten voelen vertel het dan op en manier hoe zij het begrijpt..
5 jaar geleden
Ik ben de moeilijkste niet als het gaat om oppakken of aandacht geven. Ik vind het juist leuk als een ander mijn kindje helemaal geweldig vind. Wat betreft foto's zou ik er wel wat van zeggen, gewoon direct! Dan zoek ze maar een excuus of wat dan ook. Ik geef altijd van tevoren aan dat ik niet wil dat ze ongevraagd foto's doorsturen. Wees direct!
5 jaar geleden
Ja heel herkenbaar mijn schoonmoeder deed en doet her nog steeds! Ik heb nooit me kinderen online geplaatst en vooraf aangegeven ook heb ik het nog een paar gezegd dat ik het wil maar toch doet ze het nog steeds! Dus de band is verslechterd want zeg het elke keer nu met een toon omdat ze het gewoon toch blijft doen en vind ze mij nu heftig!! Maar echt blijven aangeven ! Jouw kindje jouw regels en opvoeding
5 jaar geleden
Als het een vriendin is moet je dat soort dingen gewoon bespreekbaar kunnen maken. Ik vind het niet oké stiekem foto's en filmpjes maken. Zou me dus ook niet inhouden en je sterk afvragen of je wel zo'n vriendin wil.
5 jaar geleden
Reactie op CarolienJansen
Ik heb hetzelfde met mn dochtertje en haar oudere halfzusje. Het vermoeden ...
Hoe ga je dit tegen houden dan? Hoe oud is ze? Snap dat je de ex van je vriend of man niet persee wilt dat ze foto’s ziet enzo. Maar het is ook haar moeder en haar broertje. Dus lastige situatie. Dus pertinent wil ik niet dat word een lastige dan.
5 jaar geleden
Jaaa snap ik helemaal! Maar vergeet niet jij bent haar mama en niet zij.. : ...
Ja die manier die zoek ik heel erg bij haar. Ik kan soms ook te direct zijn of juist om de hete brui heen draaien waardoor het onprettig overkomt. Maar dat ik er wat van moet zeggen dat begint bij mij nu wel meer te spelen ja.
5 jaar geleden
Ik zou gewoon wat betreft met dat ze fotos en filmpjes maakt van je zoontje ...
Ik hoop dat jullie wel foto’s maken met een camera? Dat is zo waardevol, zowel voor jezelf als voor hem later!
Maar je hebt wel een punt... wij plaatsen ook niets On Line, maar maken (ook) foto’s met onze telefoons (en sturen deze door naar familie), terwijl we beide in de IT werken hier niet bij stil gestaan 🤦🏻♀️
5 jaar geleden
Reactie op dasksideofpink
Ik hoop dat jullie wel foto’s maken met een camera? Dat is zo waardevol, zo ...
Haha tuurlijk maak ik fotos. Het is zo van als ik ze maak sla ik ze op of print ze uit in kruidvat plak het in het fotoboek bepaalde fotos die gewoon te mooi zijn.. het is gewoon dat ik de telefoons van andere en zelfs die van ons gewoon niet vetrouw. Voor elk ouder en voor ons zijn ons babys gewoon te waardevol dat je het gewoon niet kunt delen.. Zo denk ik dan ☺️.. maar geloof mij ik maak fotos hahah wil geen 1 moment missen natuurlijk 😍❤️!
5 jaar geleden
Reactie op dasksideofpink
Ik hoop dat jullie wel foto’s maken met een camera? Dat is zo waardevol, zo ...
Ik heb gewoon heel duidelijk gezegd dat ik geen foto’s online plaats omdat ik geen ongemeende aandacht wil van mensen die er toch niks van menen. Net zoals dat ik niks online had geplaatst over mijn zwangerschap en bevalling. Dat gaat mensen niks aan en juist de nepperds die overvallen je dan met belachelijk veel aandacht. En dan nog vind ik niet dat er foto’s van hem online hoeven te komen. Familie heeft daar respect voor blijkbaar, want zie geen enkele foto voorbij komen.
5 jaar geleden
Reactie op charmaine90
Ik heb gewoon heel duidelijk gezegd dat ik geen foto’s online plaats omdat ...
Hier ook niets hoor, ook niet van mijn zwangerschap, heerlijk aan Corona, dat niet iedereen het weet
5 jaar geleden
ik kan je helaas geen tips geven, vooral omdat je bang bent dat het escaleert. ik ben heel sarcastisch en zoiets zo sowieso rot mn strot uit komen. mijn schoonzus en nichtje duiken vrij snel boven op de kleine man. eerst zag ik het als iets hinderlijks maar bij mn schoonzus ben ik bijgedraait. ze wil gewoon af en toe helpen en ik zag het heel anders. als de kleine man wat mopperde als wij aten hing ze bijvoorbeeld binnen 3 tellen boven hem. op een gegeven moment zei ik tegen mn schoonmoeder dat we elke woensdag met een overprikkeld en oververmoeid kind zaten. ik wist ook dat ik het niet vriendelijk kon gaan zeggen tegen schoonzus. mn schoonzus heeft het weer van mn schoonmoeder gehoord en houd wat meer rekening met onze wensen.
qua mn nichtje ben ik ook wat meer bij gedraait. ze zocht heel erg de negatieve aandacht en dat kwam puur omdat zij het niet gewend is aandacht te verdelen. 6 jaar lang was zij het enige kleinkind.
als je iets niet prettig vind moet je het aangeven hoe lastig ook. jij bent zijn moeder en niet je vriendin.