10 Reacties

3 jaar geleden

Het kan ook zijn dat het te veel indrukken voor haar zijn, te vermoeiend, te druk. Dan gaan baby's huilen om hun ongenoegen te uiten. Wellicht is iets korter genoeg, en kun je haar daarna even apart leggen of bij je nemen? Wij laten onze zoon wel vasthouden door opa's en oma's, broers en zus en verder door niemand. Is ook gewoon begrip voor.

3 jaar geleden

Overprikkeld klinkt het meer dan eenkennig.

3 jaar geleden

Hier gaan we alleen naar oma en broer en zus. We bespreken altijd of ze klachten hebben. Laatst was mijn zwager verkouden en dan gaan we ook niet. Ze houden allemaal onze zoon vast . Verder ontvangen we geen kraambezoek en dat snapt iedereen. Ik ga wel naar de supermarkt voor kleine boodschappen en heb hem dan wel altijd in de draagzak. Het klinkt inderdaad wel meer als over prikkeling. Hadden wij in het begin ook. Ik kan hem gelukkig overal wegleggen als ik zie dat het teveel word. Of ik doe hem stevig tegen mij aan met een dekentje of xl hydrofiele doek half over ons heen. Buiten draagt hij een wollen mutsje ook tegen prikkels. Kan je misschien ook opzoeken? Ik moet wel zeggen dat ik soms echt verdrietig word als ik eraan denk dat hij overal alleen maar mensen met mondkapjes ziet. Hoop echt dat deze ellende snel voorbij is

3 jaar geleden

Ons kleintje word wel vast gehouden door mijn gezin van herkomst (ouders en broer) en een goeie vriendin van ons. Verder eigenlijk niet. Wordt dan ook geen mondkapje gedragen. Gisteren heeft m’n moeder hem wat afgekolfde melk gegeven met flesje (zijn flesje aan het oefenen) en dat ging goed. Met kerst was onze kleine man wel overprikkeld (lees huilen en niet rustig te krijgen) en dat kwam vooral omdat m’n ouders en broer hem niet echt met rust konden laten als in: hele tijd boven hem hangen, foto’s maken, aan hem zitten enz. Heb daar toen wel wat van gezegd en gaat nu echt beter. Miss kun je dit ook tegen familie zeggen als je op visite gaat? Dat ze miss wat rustiger moeten praten (mijn vader en broer kunnen nogal hard praten namelijk haha) en evt muziek uitzetten of zacht. Miss kun je de wagen of bedje op een rustiger plekje zetten en je kleintje daar in slaap wiegen en laten liggen?

3 jaar geleden

Wij laten hem ook vasthouden en verzorgen door onze familie. In eerste instantie met mondkapje, maar nu niet meer. Vasthouden bij kraamvisite alleen als ze er echt om vragen. In het begin merkte ik wel dat hij echt van hand tot hand ging en dat deed hem niet goed; teveel prikkels die wij de nacht moesten oplossen. We nemen hem nog steeds mee maar leggen hem ook echt weg op een rustige plaats om te slapen, dat kunnen ze misschien niet leuk vinden, maar tja, liever dat dan een overstuur kind aan het eind van de dag.

3 jaar geleden

Mijn kindjes is al 2md oud maar nog geen kraamvisite gehad. Alleen mijn ouders, schoonmoeder, broer en zijn vriendin komen op visite. Verder niemand. Ik vind heel jammer dat mijn vriendinnen en collega’s niet mogen komen. Maar wil nog geen risico nemen. Ik vertrouw dat mijn familie niet komt mits ze klachten hebben, blijven ze weg. Ik besef dat ik vroeg of laat moet beginnen aan zijn immuniteit. Maar nu heeft hij zijn eerste vaccinatie gehad, ook extra verzwakt. Wacht nog een paar weekjes af tot hij weer goed aangesterkt is... Bovendien kan ik tegen eigen familie goed mijn grenzen aangeven. Slaap en ritme is op dit moment erg belangrijk voor ons allemaal.

3 jaar geleden

Wij laten onze zoon eigenlijk gewoon door bezoek vasthouden zonder mondkapjes, ik vertrouw er wel op dat onze vrienden etc thuis blijven bij klachten. Van een vriend weet ik dat hij wekelijks veel mensen ziet, hij houdt onze kleine dan ook niet vast. Maar ook onze man is mopperig als we weggaan hoor. Meer overprikkeld dan eenkennig.

3 jaar geleden

Kan overprikkeling zijn inderdaad maar daar let ik al heel veel op. Zet haar appart in de wandelwagen bak, zodat ze lekker op haar zij kan slapen zoals thuis. Niemand ander tilt haar dus dan ik. Ze heeft het al als we haar in de Maxi-Cosi zetten, dan zijn er nog geen prikkels geweest. Merk wel verschil met mijn moeder, die heeft haar wel af en toe vast gehouden en heeft een aantal keer bij ons geslapen, dus voor haar gezorgd. Ik denk dat ik gewoon moet zeggen bij naaste familie geen mondmaskers meer ( als ze geen klachten hebben natuurlijk) en rustig opbouwen met vasthouden. Het is ook niet dat ik dit telkens geëist heb maar mijn familie zelf wou gewoon telkens heel voorzichtig zijn.

3 jaar geleden

Even weer on topic behalve alle redenen omtrent corona wel/niet vasthouden en wie wel/niet op bezoek.... eenkennig is denk ik een beetje vroeg, maar drukte kan wel een hele belangrijke factor zijn. Ik merk ook dat continue rond gesjouwd worden of het veelvuldig oogcontact afdwingen zorgt voor irritatie. Baby wordt dan huilerig en krijg hem dan niet goed meer in slaap met dutjes daarna, behalve geborgen dicht tegen mijn borst en hand op zn gezicht.

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Even weer on topic behalve alle redenen omtrent corona wel/niet vasthouden ...
Ik heb het toevallig deze week gevraagd op het consultatiebureau omdat onze zoon bij mij veel relaxter is dan bij anderen. Eenkennigheid komt volgens haar pas bij een maand of 6. Maar de prikkels die ze krijgen kunnen er wel voor zorgen dat ze uit hun doen zijn.