Eerste echo pas bij 10/11 weken...

Colet
9 dagen geleden
Volgen
Hallo allemaal, Vorige week had ik een positieve test in mijn hand. Net wordt mijn eerste kindje. Vanmorgen contact gehad met de verloskundige maar ik krijg pas met 10 a 11 weken een eerste controle/echo. De vertaliteitsecho wordt niet gedaan door corona... Zijn er al meer mensen die dat hebben? Vind het echt jammer en ook wel spannend zou het fijn vinden eerder te weten of het hartje klopt. Groetjes Colette
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
11 reacties
Verwijderd lid
9 dagen geleden
Ik het zelfde hier.. Ik kreeg 17 maart positief test.. Verloskundige gebeld 16 april telefonisch intakegesprek en tijdens het gesprek gaan wij een afspraak maken voor de eerste echo.. Ik ben 5+3 6e week van mijn zwangerschap
  • Rapporteren
Soezm15
9 dagen geleden
Hier geen last van. Ik krijg over 2 weken de eerste echo. Ben dan 7 weken. Vitaliteits echo is niet standaard begreep ik. Dus het kan per praktijk verschillen.
  • Rapporteren
Colet
9 dagen geleden
Reactie op Soezm15
Hier geen last van. Ik krijg over 2 weken de eerste echo. Ben dan 7 weken. Vitaliteits echo is niet standaard begreep ik. Dus het kan per praktijk verschillen.
Wat ik begreep via de telefoon doen ze het hier normaal ook maar mag het dus nu niet meer
  • Rapporteren
Evs90
9 dagen geleden
Ik zou het zelf prima vinden ondanks de nieuwsgierigheid. De volgende keer wil ik ook echt geen echo meer voor de 8 weken. Ze gaven bij mij namelijk met bijna 6 weken aan dat het foute boel was, opnieuw. Week later weer een echo ingepland. Die hele week was erg onzeker en verdrietig. En achteraf voor niets, want met 6 weken en 5 dagen was alles helemaal oké. Zelfs dat is nog best vroeg voor een echo om echt te kunnen bepalen of het een gezonde zwangerschap is. Het kindje groeit zo ontzettend snel waardoor 1 dag al veel verschil kan maken, maar is ondertussen nog zo klein. Ik zou me neerleggen bij een echo rond die termijn. Veruit de meeste zwangerschappen gaan goed! Hou je daar aan vast en geniet van dat kindje in je buik 😍 nog eventjes geduld, dan kun je hem of haar goed zien!
  • Rapporteren
DNoddyJ
9 dagen geleden
Hoi Colette, Woon je toevallig in het noorden? Daar schijnt het normaal te zijn om de eerste echo pas met 10/11 weken te hebben. Ik heb hetzelfde, ben nu 7+4 weken en moet nog tot 13 april (10+4) wachten tot de eerste echo. In principe zie je dan natuurlijk meer, maar het duurt zooooo lang, zeker als je verder overal hoort dat de eerste echo al met 7-8 weken is. Snap je helemaal....
  • Rapporteren
MR24
9 dagen geleden
Reactie op DNoddyJ
Hoi Colette, Woon je toevallig in het noorden? Daar schijnt het normaal te zijn om de eerste echo pas met 10/11 weken te hebben. Ik heb hetzelfde, ben nu 7+4 weken en moet nog tot 13 april (10+4) wachten tot de eerste echo. In principe zie je dan natuurlijk meer, maar het duurt zooooo lang, zeker als je verder overal hoort dat de eerste echo al met 7-8 weken is. Snap je helemaal....
Eerste termijn echo is altijd met 11 weken. Met 7/8 weken is een vroege echo, meestal na medische indicatie (eerdere miskraam, bloedingen, ziektes) of als pretecho. Maar vroege echo's zonder medische indicatie worden nu door corona massaal afgezegd.
  • Rapporteren
Colet
9 dagen geleden
Reactie op DNoddyJ
Hallo nee ik woon in Gelderland... Had inderdaad de hoop op 8 weken
  • Rapporteren
sanneML
9 dagen geleden
Oh wat jammer he... hier ook net vk gebeld na een positieve test maar moet tot begin mei wachten.. :(
  • Rapporteren
Leoleetje
9 dagen geleden
Hier (Gelderland) ook pas de eerste echo op 8-5 met ongeveer 11 weken. Vroege echo doen ze normaal wel maar nu niet helaas 🙁
  • Rapporteren
Colet
9 dagen geleden
Reactie op Leoleetje
Hier (Gelderland) ook pas de eerste echo op 8-5 met ongeveer 11 weken. Vroege echo doen ze normaal wel maar nu niet helaas 🙁
Echt jammer maar ik snap het ergens ook wel
  • Rapporteren