81 Reacties

4 jaar geleden

Yes, hier ook eerste zwangerschap.. Ben nu 4 weken en 4 dagen.. Last van obstipatie en borsten verder weinig last van.. Maar als ik alles zo lees komt dat nog wel haha.. Bij ons was het de eerste keer al raak.. Beetje onverwachts maar we zijn ontzettend blij dat dit gebeurd is en dat wondertje in mijn buik groeit, wel heel erg bang voor een miskraam maargoed het hoort er allemaal bij! Fijn dat je hier je hart kan luchten nu ik tenminste nog niemand heb om mijn hart bij te luchten dan alleen mijn vriend..😂 Maarja zeg nou zelf... Mannen🤣

4 jaar geleden

Dit is mijn 3 e zwangerschap, heb al 2 meiden uit eerdere relatie. Nu met mijn huiden partner geheel onverwacht en zeker niet meer in planning toch nog zwanger..dat is even pittig,naast 2 drukke pittige meiden, maar ja dit kleine geluk is zeer welkom al moeten we er allemaal aan wennen,. Nouja kid en partner dan...ik schiet gelijk in de mama modus, weet wat er gedaan moet worden.. Op dit moment weten we niet hoever ik ben, wel kan ik de knoop van mijn broek niet meer dicht krijgen.hmm😂 Ik heb het al een paar maanden koud en was in het begin van de overgang..maar toch vroeg de huisarts voor alle zekerheid een test te doen..tja uitslag snel bekend...nou overgang bedankt voor mijn lieve kadootje

4 jaar geleden

Voor mij is het ook mijn eerste zwangerschap. Onwijs spannend allemaal. Over het algemeen wat minder last van kwaaltjes dan eerder. Wel nog steeds onwijs moe en enorme last van mijn borsten. Misselijkheid lijkt wel wat erger te worden. Ik werd stiekem toch wel een beetje onzeker van de over het algemeen minder worden van kwaaltjes, maar ik heb vandaag een kloppend hartje mogen zien😍❤️. Alles lijkt goed te gaan en ben, zoals het er nu uitziet, 7+5 weken zwanger.

4 jaar geleden

Ik ben nu 5 wk ongeveer, ook onzeker want niet misselijk alleen last van mijn borsten en ja soms die scheetjes 😁 Ik heb af en toe het idee dat ik begint te wennen aan mijn borsten die zo kriebelen en jeuken en dan weer pijnlijk zijn. Daardoor ben ik dan soms bang dat het mis is of gaat. Maar tot nu toe nog steeds zwanger....bij mij ook wat naaste op de hoogte gebracht, want stel je voor dat het mis gaat wil ik het met hen delen. Die zijn allemaal helemaal happy, misschien wel blijer dan ik zelf, omdat ik het zo onwerkelijk vind.

4 jaar geleden

Hoi! Hier ook de eerste zwangerschap en heb er nu waarschijnlijk 6 weken op zitten. Ook ik vind het ontzettend spannend. Wel heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben;). Vorige week ben ik heel veel misselijk geweest, maar dit is nu een stuk minder, ik let beter op eetmomenten en ik drink meer water, heb het idee dat het helpt. (Tegelijk maakt het minder misselijk zijn mij ook meteen weer onzeker, heel vervelend!) Daarnaast ben ik erg moe overdag en ’s nachts slaap ik verschrikkelijk slecht. Hoe gaat dat bij jou? Ook mijn 1e echo stond gepland op 6 April maar is afgezegd, de 8 weken en 30 weken echo worden ivm corona geschrapt. Wanneer ik nu wel mijn eerste echo ga hebben weet ik nog niet, en dit helpt niet echt tegen de zenuwen en onzekerheid.... Groetjes, N

4 jaar geleden

Ook mijn 1e zwangerschap! Ik ben nu 5+3, zit dus in m'n 6e wk. Pijnlijke borsten, af en toe wat krampen, slechte nachtrust (heel vroeg wakker!), wat winderigheid..en al wat vergeetachtigheid! Verder niet moe of misselijk. 7 april 1e vroegtijdige echo gepland, super benieuwd of er dan ook echt nog wat zit, want ook ik word er stiekem onrustig van dat ik niet misselijk ben en even geen krampen voel. Leuk om (mee) te lezen dat hier ook 1e zwangeren zijn die gelijktijdig uitgerekend zijn!

4 jaar geleden

Voor mij is het ook mijn eerste zwangerschap, we zijn er heel blij mee! Ik voel me wel heel onzeker over alles! Zeker omdat ik me in week 5 en 6 best misselijk voelde, deze week (7) relatief weinig klachten...maar 'gelukkig' vandaag weer wat misselijker en opgeblazen haha! Ik heb dinsdag i.p. mijn echo met 8 weken. Ik hoop dat het doorgaat! Zwanger zijn is al spannend maar zeker nu!

4 jaar geleden

Wat fijn om jullie reacties lezen, zo herkenbaar allemaal! Ik maak me ook gelijk zorgen als ik even geen kwaaltjes heb. 2 nachten geleden ‘s nachts enorm in paniek geweest omdat ik geen pijnlijke borsten had op dat moment.. 😅 heb lopen knijpen toen joh haha. ik ben ook nog niet echt misselijk geweest. Maar ik probeer me voor te nemen om niet te stressen zolang ik geen heftige bloedingen heb. Je leest zoveel vervelende verhalen, maar we moeten onthouden dat de negatieve dingen vaker gedeeld worden dan de positieve (of normale) dingen op het internet. Ik las laatst ergens: ‘geniet er gewoon van, want je bent zwanger!’ en dat is helemaal waar. We zijn op dit moment gewoon zwanger 💪🏼

4 jaar geleden

Voor mij ook mn 1e zwangerschap. Ben nu 7w1d, mn borsten doen al 2 weken flink pijn. Ben super moe, maar dit kan ook komen door mijn maagverkleining Verder nogal emotioneel!

4 jaar geleden

Hier ook eerste kindje.. tweede zwangerschap.. voel me idd ook beetje onzeker soms geen kwaaltjes, soms wel.. wanneer hebben jullie de echo?

4 jaar geleden

Reactie op Baby0907

Hier ook eerste kindje.. tweede zwangerschap.. voel me idd ook beetje onzek ...
Ik heb 9 april de eerste echo. Dit is met 10 weken, dus eigenlijk de 12 weken echo maar dan wat vroeger. De 8 weken echo gaat helaas niet door vanwege corona

4 jaar geleden

Laat je vooral niet gek maken en geniet volop van deze tijd❤!! Ik ben ook voor het eerst zwanger. Mijn man en ik gingen het alvast "proberen" en plots in 1x raak! Totaal niet verwacht, ieder ander in mijn familie heeft er minimaal 3jaar over gedaan.... Dus een wondertje! Zo zie je maar, iedereen is uniek! Onzekerheid zijn we wel allemaal, maar gaat helemaal goed komen! Zoals je zegt, je hebt nog 8maandem om te groeien in je nieuwe mama-rol🤗

4 jaar geleden

Voor mij ook eerste. Na 3 jaar! Zo spannend allemaal he.

4 jaar geleden

Reactie op Dotjeziel

Voor mij ook mn 1e zwangerschap. Ben nu 7w1d, mn borsten doen al 2 weken fl ...
15 april pas :)

4 jaar geleden

Voor mij ook de eerste zwangerschap. Bijna geen kwaaltjes (wel moe) ben nu 6+2 en heb 2 April eerste afspraak. Nu maar hopen dat die doorgaat.

4 jaar geleden

Reactie op beebs1

Wat fijn om jullie reacties lezen, zo herkenbaar allemaal! Ik maak me ook g ...
Zo herkenbaar met de borsten, hier precies hetzelfde gehad😂

4 jaar geleden

Reactie op Michelle L

Voor mij ook de eerste zwangerschap. Bijna geen kwaaltjes (wel moe) ben nu ...
Aah spannend. Hier 6+4 en een dagje later als jou de eerste echo.

4 jaar geleden

Voor mij is dit de 1e en voor mijn vriend de 4e. Ik heb tot nu toe eigenlijk amper last van kwaaltjes. in t begin ben ik een paar dagen heel moe geweest, maar nu niet meer, nu heb ik elke avond plafond dienst en smorgens ben ik om 7 uur wakker maar zo duf als wat. Maar als dat tot nu toe alles is deal ik er graag mee

4 jaar geleden

Wel leuk om al deze berichten te lezen. Ik herken me helemaal in jullie berichtjes. Ik ben nu 7weken en 5dagen van ons eerste kindje in verwachting. Ben ene moment super onzeker en andere moment super blij dat ik zwanger ben. vorige week een vroege echo gehad en mag 10 april langskomen voor de 10weken echo. Spannend dus om zo lang te wachten.

4 jaar geleden

Aah spannend. Hier 6+4 en een dagje later als jou de eerste echo.
Wat leuk! Nog een kleine 2 weekjes wachten. Maar duurt zo lang 😔