12 Reacties

4 jaar geleden

Ik denk dat het net zoals met veel andere producten zoals leverworst, pathe, kaneel, zulke dingetjes dat je gewoon niet teveel ervan mag. Ik doe met eieren wel echt hard gekookt omdat ik daar meer van hou, maar kan me niet voorstellen dat het echt zo’n mega grote ramp zal zijn.

4 jaar geleden

Dingetje is dat als er toevallig salmonella in dat ei zit, je het er niet uit kookt als het niet hardgekookt is. Er zit niet vaak salmonella in de eieren in Nederland, maar het is een risico. Hoe groot je dat vindt, mag je zelf bepalen :) dat is ook de reden waarom je geen cakes etc 'mag' met rauw ei erin. De 1 doet het denk ik sneller dan de ander.

4 jaar geleden

Ik zou geen zacht gekookt ei eten. Er is een kans dat er dan nog salmonella in zit en dat is schadelijk. Het is dus niet zoals het binnen krijgen van een beetje kaneel.

4 jaar geleden

Nee, zou het niet doen. Er kan een bacterie inzitten die heel schadelijk kan zijn voor de baby. Dat is wel wat anders dan producten niet mogen omdat de concentratie van een bepaalde vitamine, mineraal of metaal mogelijk te hoog kan zijn.

4 jaar geleden

Volgens mij een retorische vraag, je hebt het antwoord zelf al beschreven. 9 maanden, daarna kun je los op alles wat je gemist hebt.

4 jaar geleden

Ik heb onlangs dus 3-4 zachtgekookte eieren gegeten omdat ik niet had stilgestaan bij eieren... daarna ben ik hier mee gestopt. De rest heb ik altijd netjes opgezocht en zo gelaten, ik heb al een maand zin in een broodje martino maar ik verplicht mezelf om er af te blijven, het blijft een risico.

VRIEND

4 jaar geleden

Ik zou de risico niet nemen, stel je eet het en er zit een schadelijke bacterie in. Zou dat zo vreselijk vinden omdat ik persee een zacht gekookt ei wou. Maar ik snap het wel, ik heb het met zalm en sushi maar dat het 1x per ongeluk gebeurd kan gebeuren maar zou het niet bewust doen

4 jaar geleden

Als ik echt zin heb in een zachtgekookt eitje eet ik dit nog gewoon. Gebruik wel echt verse eitjes. Ben nu zwanger van mijn tweede kindje, bij mijn eerste is alles perfect verlopen. Ondanks dat ik mij nooit 100% gehouden heb aan wat ik wel en niet mag eten, ik gebruik gewoon m’n gezond verstand. Een rauw ei kan salmonella bevatten, maar als je hier wat meer over opzoekt is dit niet schadelijk voor de baby, jij daarentegen kan er wel heel ziek van worden. De listeria bacterie (rauwe vis, ongewassen groenten, rauwmelkse kazen, rauw vlees) is wel gevaarlijk, deze kan een miskraam of vroeggeboorte veroorzaken.

4 jaar geleden

Ik eet biologische eieren en eet ook weleens gewoon zacht... altijd al gedaan. Ik eet verder ook gewoon gezond, drink en rook niet. Dus een keertje een eitje die wat zachter is vind ik gewoon kunnen. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Vierde zwangerschap trouwens.

4 jaar geleden

Ik hou ook van "medium""gekookte eitjes niet flubberig, maar ietsjes zacht eet ook heel af en toe een.

4 jaar geleden

elk eten zit wel een risico in van wat dan ook.. kans is heeeeeeeel klein!

4 jaar geleden

De reden dat je geen rauwe eieren mag is salmonella. En dit is zelfs schadelijker voor u dan voor de baby. Maar als je al veel misselijk bent raad ik het toch af want dit zal je heel ziek maken. Het feit is dat een zwangere vrouw veel zwakker is en dan de minste bacterie je vlug al heel ziek kan maken. En daarom raden ze het af. Rauwe vlees is daarin tegen veel gevaarlijker deze kunnen namelijk de listeria bacterie bevatten. En van deze heeft de moeder soms zelfs geen last van maar dit kan een miskraam of vroeggeboorte uitlokken.