26 Reacties

5 jaar geleden
Hi,
Ik ben zelf ook supe bang om over te geven. Het is echt een angst geworden. Gelukkig heb ik er geen last van. Toch denk ik dat er een punt gaat komen dat je er niet meer tegen kunt vechten en dat je lichaam het laat gebeuren.. Je lichaam weet wat het doet. Stop thinking. Easier said than done, helaas.

5 jaar geleden
Ik herken het ook, heb zelf ook emotofobie.
En heb standaard een appel, 7up, crackertjes en pepermunt in mn bed liggen, wat mij al heel veel rust geeft.
De misselijkheid blijft mij nu gelukkig nog bespaard maar kan altijd nog komen.
Wat mij ook echt helpt is als ik wakker wordt even iets te eten. Het belangrijkste is rust creëren voor jezelf en goed adem te halen, dat helpt echt al heel veel.
Sterkte.

5 jaar geleden
Ook ik heb emetofobie, dus je staat hier niet alleen in hoor!
Ik ben morgen 12 weken van een tweeling en heb gelukkig niet over hoeven geven (nog), maar ik ben wel al sinds week 5 elke dag misselijk. Iets eten of drinken helpt bij mij en daarnaast rustig ademhalen. Ik zet dan een luisterboek op bijvoorbeeld. Paniek maakt het alleen maar erger, dus dat proberen te voorkomen. Misschien een troost dat je dus ook flink misselijk kan zijn zonder over te hoeven geven. En tja, als het moet dan moet het, en overleven we het ook!
Zet m op meid!

5 jaar geleden
Ik vind overgeven ook echt een ellende. Ben altijd bang dat ik stik ofzo.. Maar na 3 dagen tegen het overgeven vechten en de hele dag mezelf super beroerd en misselijk te voelen heb ik toch maar mijn vinger in mijn keel gestoken. Op een andere manier kan ik niet overgeven. En ik moet zeggen dat het me ontzettend opgelucht heeft.. De misselijkheid trok langzaam weg en de dag erna had ik qua misselijkheid echt een super goede dag. Toeval? Misschien wel. Maar ik ga er niet meer zo erg tegen vechten.

5 jaar geleden
Ik vind overgeven ook echt een ellende. Ben altijd bang dat ik stik ofzo.. Maar na 3 dagen tegen het overgeven vechten en de hele dag mezelf super beroerd en misselijk te voelen heb ik toch maar mijn vinger in mijn keel gestoken. Op een andere manier kan ik niet overgeven. En ik moet zeggen dat het me ontzettend opgelucht heeft.. De misselijkheid trok langzaam weg en de dag erna had ik qua misselijkheid echt een super goede dag. Toeval? Misschien wel. Maar ik ga er niet meer zo erg tegen vechten.

5 jaar geleden
Ik heb ook emetofobie. Dat hield me lang tegen om zwanger te worden.
Ondertussen 10w+. Al behoorlijk misselijk geweest. Ik heb gemberpilletjes en gekonfijte gember. Dat helpt bij mij. Als ik moe ben, ben ik ook sowieso misselijk dus ik probeer voldoende te rusten. En nu maar hopen dat op 12w alles verdwijnt als sneeuw voor de zon. 😊

5 jaar geleden
Reactie op Loeloe91
Mijn moeder heeft dit. Ik heb er gelukkig zelf geen last van. Kun je geen m ...
Had emesafene voorgeschreven en dat hielp wel alleen wil ik liever niet te snel het medicijn nemen. Op dit moment gaat het weer maar merk dat ik nu wel vlagen van misselijkheid heb... Dacht dat het nu wel weg zou blijven maar blijkbaar niet 😪

5 jaar geleden
Ook ik heb emetofobie, dus je staat hier niet alleen in hoor!
Ik ben morgen ...
Dank je wel meis! Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb deze angst al sinds ik het me kan herinneren.. en word er langzamerhand een beetje gek van. Ik had EMDR therapie zodat ze mij er misschien vanaf kunnen helpen maar door de corona crisis gaat dat helaas niet meer door. Ik voel me hierdoor extra alleen met deze zwangerschap want we mogen al bijna niks..

5 jaar geleden
Ik heb geen angst voor overgeven maar vind het wel enorm vies! Wat mij tot nu toe alleen helpt is om er s ochtend aan toe te geven (als ik nog niet gegeten heb en alleen maar speeksel spuug). Daarna soms nog vaker, ligt er ook vaak aan hoe vroeg ik wakker ben en hoe lang ik heb geslapen. Maar de rest van de dag lukt het dan aardig zonder overgeefgevoel, wel misselijk, maar een draaglijke misselijk zeg maar.
Ik hoop ontzettend voor jullie allemaal dat het na de 12w beter wordt! En wat dapper dat jullie dit volhouden!! 😘

5 jaar geleden
Heel herkenbaar ik kan ook niet overgeven en mocht ik het wel doen ben ik hier echt ziek van.
Met als gevolg dat ik nu kokhalzend sochtends uit bed kom en zo ook mijn ontbijt opeet tegen half 10 is de misselijkheid en de kokhals neigingen zo goed als weg .. tegen het middag eten en dan savonds met het avond eten begint het weer ..
Gember thee helpt ook niet meer ik kauw kauwgom en gebruik rennies hierdoor zakt het af ..

5 jaar geleden
Ik had het allemaal onder con trrole, vorige zwangerschap wel een beetje misselijk geweest maar kon de angst onderdrukken. Kreeg nov '19 en feb '20 de buikgriep en raakte direct zwanger. Heel veel misselijk en ben terug bij af. Altijd een emmertje naast bed paniekaanvallen, ik zat er vorige week helemaal door heen. Nu 2 dagen geen misselijkheid en daar knap ik van op. Tijdelijk want zo werkt deze angst.. wat een PIEP situatie!

5 jaar geleden
Ik heb ook heel lang serieuze emetofobie gehad waar ik dagelijks last van had en juist misselijk van werd, nog voor de vraag of ik uberhaupt zwanger wilde worden. Het is niet makkelijk om vanaf te komen, maar met EMDR, cognitieve gedragstherapie, NEI- sessies (een energetische therapie) en enorm door blijven zetten moet ik zeggen dat ik het idee heb dat het vrijwel weg is. Wat een opluchting, gebukt gaan onder zulke angsten is ontzettend zwaar. Ik denk ook eerlijk gezegd dat ik doordat ik het van tevoren zo heb aangepakt ik deze zwangerschap veel minder misselijk ben, want ik maakte mezelf continu misselijk met die angst. En nu gaat het goed. Veel sterkte en succes, weet dat emetofobie vaak voorkomt in lichtere en sterkere mate.

5 jaar geleden
Reactie op Emma1988
Ik heb ook heel lang serieuze emetofobie gehad waar ik dagelijks last van h ...
Ik begon voor mijn zwangerschap ook aan EMDR, met onder andere ook voor de angst om over te geven. Helaas door de corona crisis gaat dit niet meer door waardoor ik me nog meer alleen voel.. Wij zwangere vrouwen worden al genoeg gestraft vind ik sinds onze partner ook niet meer mee mag 😅 Pfff, het is en blijft een rot fobie.

5 jaar geleden
Reactie op Linafarah
Ik heb juist het tegenover gestelde, wat een nare verhalen.. lijkt me best ...
Het is ook erg vermoeiend.. Ik heb nu 2 keer gehad dat ik mijn vinger in mijn keel deed (ik had buikgriep) want het ging gewoon echt niet meer en ik dacht echt dat ik de angst overwonnen had. Tot dat ik zwanger werd en weer misselijk werd. Het is een never-ending circle wat echt, echt heel vermoeiend is.. Hopelijk kan ik na de corona crisis doorgaan met de therapie die ik had zodat ik er beter mee om kan gaan.