Help, mijn man en ik zitten totaal niet op 1 lijn qua opvoeding. Alles wat ik van mat/m vrij investeer in mijn peuter van 2 is in het weekend als papa thuis is in 1 klap weg 馃様
Ik zal niet zeggen dat ik alles goed doe, maar dingen moeten in de weekenden echt anders.
Voorbeeld dit weekend.
We hebben een druk weekend op de planning en wisten dit van te voren, zowel zaterdag als zondag Sinterklaas.
Vrijdag gaat de kleine altijd naar de opvang. Maar papa was een keertje vrij op vrijdag. Er was geen vast personeel alleen maar inbekende inval i.v.m. personrelstekorten. Hij wilde hem wegbrengen zodat hij tijd voor zichzelf had. Ik was van mening lekker een papa dagje zodat hij in zijn eigen bed kon rusten en thuis minder prikkels te verwerken zou hebben ook gezien de onbekende juffen. Resultaat, papa en mama ruzie.
Gisteren Sinterklaasmiddag, extreem druk, harde muziek en langdradig. Middagslaap hierdoor niet gepakt. Hij viel rond half 3 zo wat in slaap tijdens het feest. Ik wilde naar huis zodat de kleine man nog even in zijn bedje kon slapen, zondag weer een drukke dag. Mijn man hoorde dat ze frietjes hadden en wilde daar perse voor blijven. Resultaat, papa en mama ruzie.
Vandaag een rustig dagje, half 4 pas afgesproken. Kleine tijd zat voor een goede middagdut zou je denken. Maar, de boodschappen doen we altijd op zondag. Kleine man had uitgeslapen (logisch) maar papa stond erop met zijn allen boodschappen te willen doen. Pas om 11.00 uur. Zo zielig voor de kleine man. Resultaat, kleine pas om half 2 op bed en kan nu maar een uurtje slapen terwijl hij zeker 2 / 2,5 uur nodig heeft smiddags. Ik moet hem zo wekken voor de Sinterklaasmiddag en hij ging al oververmoeid met lichte verhoging naar bed.
Ik zie vanmiddag niet zo zitten en wil nadenken hoe we het vanmiddag moeten aanpakken. Mijn man zegt alleen, we MOETEN gaan, is lullig tegenover de mensen waar we genodigd zijn
Maar mijn kleintje is dus al totaal niet fit en slaapt vandaag max een uurtje, ik voorzie een hoop gedoe en mss morgen zelfs een ziek kindje.
Resultaat, papa en mama ruzie.
Ik ben hier zo klaar mee, elk weekend loopt zo bij ons. Ik wil alleen het beste voor mijn zoon.
Terwijl ik dit typ flink aan de huil.