13 Reacties
één jaar geleden
Oke bedankt Lotje voor je mening.
Ik heb ook niet laten merken in de fam. De worsteling is intern.
Maar ik ben op het moment sowieso nogal heftig in mijn emoties. Wilde gewoon even pijlen hoe anderen dat zien. Bedankt
VRIEND
één jaar geleden
Ik vind dit gewoon kunnen. Anders heb je als oudste/degene die als eerste kinderen krijgt het meeste recht op keuzes. Vind dat onzin.Toch een mooie naam en reden!
Beiden dezelfde eerste naam als naaste familie zou ik wel anders vinden. Maar gaat om een vernoeming, wat juist eervol naar oma is en niet een naam die je dagelijks gebruikt.
één jaar geleden
Reactie op 2020mama
Ik vind dit gewoon kunnen. Anders heb je als oudste/degene die als eerste k ...
Oke bedankt! Ik gun het oma ook hoor, dat is het niet. Goed om te weten dat er ook mensen zijn die dit normaal/oke vinden. Mijn moeder en man vonden dit ook niet leuk. En voeden zo mijn gevoel alleen maar. Goed om een tegengeluid te horen. Bedankt dat je je mening wilde geven :)
één jaar geleden
Reactie op Diedietje
Het is toch alleen maar een 2de naam? Komt in veel families voor waar verno ...
Oke dan is het blijkbaar normaal. Dat wist ik niet. Ik vind het lastig omdat we de naam ook echt gebruiken. Zeggen vaak Myrthe Sara of zeggen bij oma vaak kleine Saar en grote saar. Dus het wordt vaak gezegd. Weet niet of ik het nu nog ga zeggen. Maar nogmaals ik ben echt overal om aan het huilen deze zwangerschap :') dus relativeren lukt niet zo nu. Vind het lastig dat ik me er zo slecht overheen kan zetten.
Bedankt voor je feedback!
Ik ga het een plekje geven haha
één jaar geleden
Ik vind vernoemen van dat dat gewoon moet kunnen door alle familieleden. Onze zoons eerste naam zit bij ons neefje als tweede naam. Die is namelijk vernoemd naar de overlevende vader van mijn man. Bij ons vind juist iedereen het heel mooi dat we dit gedaan hebben en ook mijn schoonzus vond het helemaal dikke prima