24 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb er 1 besteld. Komt maandag binnen. Voor kleine stukjes, naar de supermarkt bijvoorbeeld.
4 jaar geleden
Dacht dat ze altijd zeiden als ze zelfstandig kunnen zitten. En inderdaad niet meteen een half uur gaan fietsen. Gaat erom dat je op de fiets nog best wat schokken moet opvangen met je rug en nek en dat moeten ze wel kunnen 😊
4 jaar geleden
Het kan als ze idd zelfstandig kunnen zitten en daarbij ook hun nek en rug goed zelf recht houden. Dus niet dat je ze rechtop zet en dat ze nog half voorover hangen. Onze zoon is nu 8,5 maand maar zit al best lang zelf, sinds 7 maanden denk ik. 2 a 3 weken geleden eerste fietsritje gemaakt :)
4 jaar geleden
Officieel is het volgens mij als zelfstandig in zitpositie kunnen gaan zitten en zelf ook goed en stabiel kunnen zitten. Er komen best wat schokken op de heupjes en rug. Ondanks dat mn zoontje al wel goed kan zitten (nog niet zelfstandig in die positie gaan zitten), wachten we nog met fietsen.
4 jaar geleden
Ik zou echt pas gaan fietsen met je kleintje als ze al een tijdje goed en lang zelfstandig kunnen zitten. Niet alleen de heupjes en rug moeten schokken opvangen maar ook het nekje en dat is vrij kwetsbaar… Wil niemand bang maken of ‘belerend’ zijn, maar ik hoorde vorige week een verhaal van mensen die gingen fietsen met de baby, ze dachten dat hij in slaap was gevallen maar hij bleek zijn nekje gebroken te hebben door alle schokken en is dus overleden… Dan liever even wachten met samen fietsen, dit wil je echt niet meemaken… Better safe than sorry!
4 jaar geleden
Even een andere vraag, wat voor kinderzitje hebben jullie? Ik wacht ook nog even ze zat gisteren zelfstandig ( echt rechtop gaan zitten vanuit liggen) op de commode, maar verder zie ik het haar niet doen tijdens het spelen, dus ze is er niet klaar voor. @TS wat ik op Google vind is zelfstandig (van kruiphouding/lighouding) naar zithouding gaan dat het dan kan en langzaam opbouwen. En wat een verschrikkelijk horror verhaal zeg 😳 jammer dat je nooit de context weet van zoiets en of het echt waar is.
4 jaar geleden
Reactie op di-jan
Ik zou echt pas gaan fietsen met je kleintje als ze al een tijdje goed en l ...
Ik heb dit verhaal ook gehoord, maar die waren een hele dag gaan fietsen, niet gewoon even een klein rondje of voor een boodschap oid
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Even een andere vraag, wat voor kinderzitje hebben jullie? Ik wacht ook no ...
Wij hebben deze, van een vriendin gekregen: https://www.thule.com/nl-nl/child-bike-seats/front-mounted-child-bike-seats/thule-yepp-mini-_-12020101. Nog geen ervaring mee maar zij was er heel blij mee, voor twee kindjes gebruikt!
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Even een andere vraag, wat voor kinderzitje hebben jullie? Ik wacht ook no ...
Wij hebben de Thule yepp mini met windscherm. Super handig ding en weegt ook niet veel. Hier is het een groot succes. Rane draagt ook een helm op de fiets en dat gaat prima met het fietsstoeltje.
4 jaar geleden
Wij zijn met 8 maanden voor het eerst een klein stukje gaan fietsen. Had kon toen al goed zelfstandig recht zitten en vind het fietsen leuk! Nu ga ik heel af en toe een klein stukje op de fiets bijvoorbeeld om hem naar oma 600meter verder op te brengen voor ik ga werken. Wij hebben dit stoeltje https://www.bol.com/nl/nl/p/qibbel-air-fietsstoeltje-voor-black/9200000121678665/?bltgh=gZd4ZjbOc8zniF4LksJDew.4_34.37.ProductTitle
Hij is super lichtgewicht en lekker ventilerend
4 jaar geleden
Ik heb dit toevallig vorige maand gevraagd bij cb. Omdat ik overal verschillende verhalen hoorde;
1) met 9 maanden
2) als ze zelfstandig zitten
3) pas als ze zelfstandig van lig naar zit kunnen.
Nu was hij qua grootte vorige maand met 7 maanden, al net zo groot als een kind van 9 maanden
Kon hij al even zelfstandig goed zitten.
Alleen van lig naar zit nog niet heel goed.
Dus ik dacht vraag gewoon wat moet ik aanhouden. Want 2 Vd 3 verhalen dan zou het mogen.
Nu gaf zij aan toch echt de 9 maanden aan te houden. Dit omdat bijna elk kind, al lijken ze nog zo recht te zitten, de onderrug nog iets gebold hebben.
En het klopt ondanks dat ik dacht wat zit hij recht is dat iets een bolling nog.
En die laatste bolling is juist hee belangrijk voor de kracht (evenals de nek). Hier vangen ze namelijk heel veel ‘de klap’ mee op.
En kan dus bij verkeerd gebruik schade geven (hoeft niet en hoeft ook niet extreem te zijn, maar het zou dus kunnen).
Daarom toch besloten, hoe graag we ook willen, te wachten tot na de 9 maanden.
Durf zelf het risico toch niet aan nu.
Ps: wil echt niemand beleren die het wel doet al hoor, maar zelf de keuze gemaakt het liever nu niet te doen😉 ieder moet doen waar die zich prettig bij voelt☺️
4 jaar geleden
Reactie op Jaleesa91
Ik heb dit toevallig vorige maand gevraagd bij cb. Omdat ik overal verschil ...
Nou vind dit een keurig onderbouwd verhaal! Dank hier kan ik ook wat mee... En zoals de andere brechrijven een 45 min fietsen of 5 straten , verderop naar de supermarkt vind ik ook nogal een verschil....
4 jaar geleden
Wij hebben gisteren "groen licht" gekregen van de fysio. Kleine meid kan al langer stevig zitten maar niet van lig naar zit komen.
Er zit een verschil in een klein stukje fietsen of meteen 30km fietsen.
Helaas is ze ziek dus moeten we nog even wachten. Papa is vooral hèèèèl blij. Die wilde 't liefst dat ze al mocht fietsen toen ze nog niet eens geboren was 🤣🤣