23 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb de mama compleet tabletten. Zijn vitamine tabletten met foliumzuur. Gemakkelijk weg te krjjgen

3 jaar geleden

Ik krijg pillen ook niet weg. Ik dwing mezelf om om de dag te nemen. Dan 'hoef' ik niet elke dag.

3 jaar geleden

Gezond eten is het aller belangrijkst. Broccoli zit van nature ook veel foliumzuur in. Wel lukt het niet om met gezond eten aan de voorgeschreven waardes te komen. Dus daarom wordt bijslikken geadviseerd. Het is echt niet zo dat als je niet bijslikt er meteen iets is met je kindje. Ik vind zelf de zwangerschaps vitamines van de Kruidvat wel makkelijk. Wel een grote capsule, maar geen smaak en glijd makkelijk weg. Daar zit voldoende foliumzuur in

3 jaar geleden

Reactie op SabinaBakker

Ik krijg pillen ook niet weg. Ik dwing mezelf om om de dag te nemen. Dan 'h ...
dat probeer ik nu ook! Soms geluk, en soms niet...

3 jaar geleden

Reactie op Daanoontje

Gezond eten is het aller belangrijkst. Broccoli zit van nature ook veel fol ...
Bedankt voor je reactie. Dit stelt me enorm gerust! Ik ga eens wat meer brocolli eten en verder gezond blijven eten! Dankjewel!

3 jaar geleden

Davitamon foliumzuur met vitamine D smelttabletten. Ik vind smelttabletten normaal echt vies, maar deze smaken naar pepermuntjes, dus zelfs met de ochtend misselijkheid prima weg te krijgen. Alsof je een pepermuntje laat smelten in je mond.

3 jaar geleden

Reactie op M02

Davitamon foliumzuur met vitamine D smelttabletten. Ik vind smelttabletten ...
Die ga ik dan nog wel eens halen, want had verwacht dat die juist erg vies waren! Thanks voor de tip!

3 jaar geleden

Welke heb je al geprobeert. Want we kunnen wel opties geven, maarja als dat nu net die zijn dat je al geprobeert hebt. ;) Ik neem omnibionta pronatale+. Het zijn wel redelijke pillen, maar gaat gemakkelijk weg met een glas water en geen nasmaak (als die er zijn)

3 jaar geleden

Die van folavit zijn super klein. Niks problemen mee.

3 jaar geleden

Ik slik deze. 1x per dag, zijn geen grote pilletjes en geen vieze smaak. Plus zit veel meer in dan alleen foliumzuur 👍

3 jaar geleden

Ik slik deze nooit problemen mee gehad en smaakt naar mint is een smelt tabletje

3 jaar geleden

Vanaf 10 wk zwangerschap hoef je ook geen foliumzuur meer te slikken. Doet niks extra's meer voor je kindje. Maar is ook niet schadelijk als je het wel blijft gebruiken.

3 jaar geleden

Die van de Etos zijn super klein!

3 jaar geleden

Wat bij mij hielp was het weg slikken met vanille yoghurt. Omdat het dikkere substantie is en je de smaak niet van de pil proeft. Dus gewoon een pak halen voor je zelf. Waardoor je het makkelijker weg drinkt. (Uit een beker kan natuurlijk ook.)

3 jaar geleden

Ik kan geen pillen slikken en die Davitamon smelttabletten zijn prima van smaak. Ondertussen gebruik ik gewoon foliumzuur met vit d van het Kruidvat en kauw ik ze, smaakt nergens naar.

3 jaar geleden

Heb je al eens een pletter geprobeerd en het in een lepel confituur gemengd

3 jaar geleden

Van de kruidvat! Foliumzuur met vitamine D! Ook superklein

3 jaar geleden

Door 4en en door je vla.. niet kauwen gewoon doorslikken

3 jaar geleden

Zo klein als de pil. Zijn die van jou groter ?

3 jaar geleden

Een tip als je problemen hebt om een pil door te slikken is om het weg te drinken met een rietje. Je gebruikt dan blijkbaar onbewust een andere manier van slikken waardoor het lukt 😊