45 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochter gaat 3 dagen naar de opvang. Ik werk er zelf ook, op kantoor. Ik zie genoeg kindjes bij ons die 5 dagen komen, kindjes van expats ouders bijvoorbeeld, die ook geen familie in de buurt hebben. Het is/klinkt veel, maar de kinderen wennen daaraan (sneller dan een kind die weinig komt). Hij zal het vast prima naar zijn zin gaan hebben!
5 jaar geleden
Hier 32 uur werken in het onderwijs en kids 4 dagen naar het kinderdagverblijf... zou graag een dag minder willen werken. Maar helaas niet mogelijk aangezien mijn vriend geen vaste baan of uren heeft...
Wat betreft opvang... altijd afhankelijk van het kdv. Mijn eigen ouders zijn overleden en schoonouders wonen 2 uur rijden verderop. Tot nu toe gaat de opvang prima. Maar het is wel wennen...
5 jaar geleden
Ik ga mij vanaf september laten omscholen. Onze zoon moet dan ook 4/5 dagen naar de opvang. Wij kunnen niet terug vallen op ouders en familie.
Ik ga het ook echt heel moeilijk vinden. Zeker omdat ik nu dag en nacht met hem ben. Maar ik doe het wel voor een betere toekomst. Ik ging vroeger ook 5 dagen naar op de opvang. Ik heb echt de leukste tijd daar gehad.
Wat ik wel jammer vind is dat de ‘moeder maffia’ ons sneller aankijkt. Als je niet terug kan vallen op familie of ouders dan heb je gewoon geen andere keuze.
5 jaar geleden
Bij ons gaat de kleine 1 dag per week naar opa en oma. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik nu achteraf spijt dat ik daar niet een extra kdv dag van heb gemaakt. Ons zoontje is onrustig bij opa en oma en ze voelen hem niet goed aan. Op het kdv hebben ze zo ontzettend veel ervaring. Ze "lezen" ons zoontje ontzettend goed en spelen daar op in. De dagen dat hij daar is, krijg ik een heerlijk blij uitgerust ventje terug. Daarnaast is hij daar met andere kindjes wat super goed voor zijn ontwikkeling. :)
5 jaar geleden
Hier hetzelfde! Ik zie er tegen op, maar hoor v vriendinnen dat hun kinderen echt graag naar de opvang gaan en er veel bijleren, beter in een ritme komen... dus daar trek ik me aan op!
5 jaar geleden
Ik ga mij vanaf september laten omscholen. Onze zoon moet dan ook 4/5 dagen ...
Ik doe hier precies het tegenovergestelde en heb besloten voorlopig even niet een baan te zoeken (ik studeer part-time). Geloof me; de moeder-maffia is hier ook langs geweest. Ik zou mijn talenten weggooien, ben het de maatschappij verschuldigd te gaan werken want ik heb toch een diploma, het is niet goed voor mijn kind want op de opvang leren ze zoveel, ... Etc.
Punt dat ik wil maken: wanneer je niet met de stroom meegaat krijg je nu eenmaal shit over je heen. Maar dat betekent niet dat we een slechte keuze maken! Laat die moeder-maffia maar roepen, wij doen wat goed is voor onze situatie.
5 jaar geleden
Bij ons is 38u fulltime. Ik ga ook weer fulltime werken 5 dagen per week. Het scheelt dat er nu corona is en dat je moet thuiswerken (kantoorbaan). 8 maart moet ik weer beginnen en zal dan ook de 1e 2 weken naar kantoor moeten. Ons meisje gaat 3 dagen naar gastouder en op donderdag is papa thuis omdat hij 1 dag in het weekend werkt en de vrijdag neem ik voor mijn rekening tijdens thuiswerken.
5 jaar geleden
Ik werk full time en vind het heerlijk 😊🤭
Onze oudste gaat inmiddels al 2,5 jaar full time naar de gastouder. We hebben bewust voor een gastouder gekozen omdat we wel graag willen dat hij bekend raakt met 1 extra opvoeder ipv een handje vol crèche leidsters.
Mijn zoontje weet niet beter en vindt het heerlijk. Als die ziek is of er is echt wat, dan vraagt die altijd nog om z’n mama. Mensen die denken dat ik minder mama ben omdat ik er overdag minder ben hebben gewoon niet gelijk.
Maaaaar elk kind is anders. En we hebben ook gezegd dat als 1 van onze kinderen toch moeite lijkt te hebben met zo vaak naar de opvang, dan gaan we minder werken.
De discussie of het wel of niet goed is voor een kind is wat mij betreft daarom ook niet uit te vogelen, omdat dit per kind verschilt. Belangrijker is wat goed voelt voor jou. Veel vriendinnen die part time werken roepen vaak wel dat ze het doen voor hun kind, maar als
Je doorvraagt doen ze het eigenlijk omdat ‘zij’ zich daar beter bij voelen. En dat is ook prima.
Mag ik nog wel ook even mopperen over het feit dat ik echt vaaaaak de opmerking krijg ‘goh dat is wel veel werk zeg’... zeggen ze nou nooit tegen mijn man. Kan daar echt gefrustreerd van raken.
5 jaar geleden
Reactie op Skybles
Ik werk full time en vind het heerlijk 😊🤭
Onze oudste gaat inmiddels al ...
Hier hetzelfde alleen is onze oudste bijna 2 hij vind het geweldig bij de gastouder en heeft zowat geen eens tijd om doei te zeggen omdat die al naar binnen rent,,, heel eerlijk ik vind het af en toe zwaarder met de kids alleen als werken en de kids
5 jaar geleden
Ik start volgende week ook terug full-time (38u op papier maar in werkelijkheid heel wat meer 🙈). Ons meisje gaat 4 dagen in de week naar de onthaalmoeder en 1 dag naar haar grootouders. Heb altijd gezegd dat ik 5/5 wil blijven werken, omdat ik mijn 'carrière' ook belangrijk vind. Moest mij het na een tijdje echt tegen vallen, wil ik 4/5 gaan werken.
Momenteel is het financieel ook beter als zowel ik en mijn man 5/5 werken. Vind het altijd knap dat mensen na de bevalling veel minder of niet gaan werken, maar dan denk ik ook heel vaak "hoe is dat financieel haalbaar?". Maar iedereen maakt natuurlijk zijn eigen rekening ☺️
Los daarvan ga ik haar wel enorm missen, van 24/7 bij elkaar naar heel wat minder. Het stelt me wel enorm gerust dat ze een ontzettend lieve onthaalmoeder heeft die ons heel goed op de hoogte houdt, ze woont ook maar twee straten verder. Moest er iets zijn, ben ik er ook snel (door Corona thuis werken). Veel succes alvast met je 'eerste werkdag' 😘
5 jaar geleden
Ik ging vroeger zelf veel naar de opvang en ik heb niets misgelopen. Het gaat niet altijd om de kwantiteit maar de kwaliteit! :) snap je wel vind het zelf ook lastig om weer te gaan werken, ga 24 uur werkte maar werkte voor mijn dochter 28 uur
5 jaar geleden
Wij werken ook beiden fulltime en een eigen bedrijf erbij en onze zoon gaat 2 dagen naar de opvang en 3 dagen naar verschillende opa's en oma's. Voor de continuïteit en rust had ik achteraf gezien ook wel gekozen voor vaker naar de opvang hoor. Op de een of andere manier voel ik mij er ook prettiger bij als hij daar is en ik merk dat hij nu al lekker gewend is daar. Nu werk ik nog 3 dagen thuis vanwege corona, maar in de toekomst gaat hij lekker wat meer dagen naar de opvang! Jullie aanpak voor 5 dagen opvang klinkt bij mij dus als een fijne optie met veel regelmaat en kundige begeleiding voor je kindje
5 jaar geleden
Totaal niet vergelijkbaar. Maar wel meer dan fulltime job. Op ons eigen melkvee bedrijf mijn dag begint om 6uur en eindigd om 20uur. Voordeel ik kan mijn eigen tijd in delen. Als onze dochter slaapt ben ik aan het werk met babyfoon als ze wakker is dan ga ik in huis aan de gang of zelf ook wat eten. Smiddags gaat ze vaak mee na buiten in de wandelwagen of draagzak. Mijn moeder past elke donderdag op. Zodat ik 1 dag aan 1 stuk door kan. En even keer grote klus kan aan pakken. In de zomer gaat mij dit ook allemaal niet lukken dan moet ze ook na gastouder en daar zie ik ook wel tegen op. Maar denk ook vooral dat het ook goed is voor haar.

5 jaar geleden
Het is niet full fulltime maar ik ga straks als alles is opgebouwd ook 4 dagen aan de slag... Ik ben er zelf ook nog vind het ook belangrijk om te werken voor mezelf. En financieel is minder ook niet haalbaar momenteel. Ze gaat 2 dagen naar de opvang 1dag naar oma en rest is ze bij ons. Vind het zo fijn dat ze met andere kindjes leert spelen op de opvang. En ze hebben allemaal speelgoed wat we thuis niet hebben 😉