19 Reacties

5 jaar geleden

Hai, ik heb toen bij m'n dochter aan het pak kraamverband uit m'n kraampakket niet opgemaakt. Ging al sneller over op gewoon maandverband. Alleen bij m'n bevalling in 't ziekenhuis heb ik die netbroekjes gebruikt. Thuis gewoon in een boxershort gedragen. Het verschilt alleen sterk per vrouw hoeveel en hoe lang ze vloeit. De een is er sneller Vanaf dan de ander, dat zul je toch moeten afwachten. Ik gebruik normaal ook geen maandverband dus kan je niet adviseren over merken, sorry!

5 jaar geleden

Ik heb die netbroekjes niet gebruikt.. gewone grote katoenen hema oma onderbroeken🙈 Hoelang je kraamverband gebruikt hangt echt af van hoeveel en hoelang je vloeit.. qua maandverband is geloof ik wat dikker eigen merk beter omdat dat ademender is dan bijv always ofzo.. maar weet niet meer exact welke ik toen bij mn dochtertje had

5 jaar geleden

Ik had Kotex Maxi Night op advies van de kraamhulp. Want die waren niet zo plastic-achtig, daardoor comfortabeler, minder geurtjes... weet even niet of dat nog zo is, maar vond ze toen wel fijn. Nu zo'n 2,5 jaar geleden.

5 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ik had Kotex Maxi Night op advies van de kraamhulp. Want die waren niet zo ...
Ik gebruikte deze ook inderdaad. Eerst het pak kraamverband van het kraampakket gebruikt maar het zat zo oncomfortabel dat ik daarna naar kotex ben gegaan. Toen het wat minder werd ben ik overgegaan naar de normale van kotex omdat daar minder parfum en plastic in zit

5 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ik had Kotex Maxi Night op advies van de kraamhulp. Want die waren niet zo ...
Jaa deze waren het denk ik die ik bedoel..

5 jaar geleden

Hoelang je vloeit, verschilt sterk per vrouw en zelfs per zwangerschap. Bij de 1e was ik er met 2 weken vanaf. Bij de 2e vloeide ik 6 weken volledig en daarna nog 2 weken minimaal (en daarna werd ik meteen ongesteld 🙄). Ik heb de netbroekjes nooit gebruikt. Boxers (de eerste paar dagen van manlief) vond ik erg prettig. En toen ik bij de 2e kraamverband bij moest kopen, haalde ik Kruidvat eigen merk.

5 jaar geleden

Ik gebruikte eerst het pak kraamverband uit het kraampakket en ben daarna overgegaan op Kotex Night. Die zijn wel fijn hoor! En daarna overgestapt op "gewoon" maandverband van Libresse. Dat droeg ik trouwens allemaal gewoon in normale boxershorts en onderbroeken van de Hema, ging prima!

5 jaar geleden

In je kraampakket zitten kraamverbanden. Toen ze bij mij op waren tijdens de kraamweek, kon de kraamverzorgster goed vertellen welke ook prima zijn. Mijn man heeft die toen met de boodschappen meegenomen. We deden het zelf per pak, omdat ik snel stopte met vloeien. Ik vond het netbroekje echt verschrikkelijk zitten en je kon ze maar 1x aan. Ik heb gewoon bij de zeeman grote oma onderbroeken gekocht met een breed kruis. Zodat die verbanden er goed in passen. Ik had 5 zwarte, dat was prima. Mocht je lekken, dan kan je gewoon een schone aantrekken. En op zwart zie je de bloedvlekken niet zo 😉

5 jaar geleden

Ik heb eerst het kraamverband uit het kraampakket gebruikt. Maar dat vond ik niet lekker zitten. Ben toen over gegaan op kotex en daarna gewoon maandverband. Had toen naadloze boxershorts van de Hema aan. Die net broekjes vond ik zo vervelend zitten. Hoe lang je het verband nodig hebt is per persoon verschillend en vooraf niet te voorspellen

5 jaar geleden

Ik weet niets over kraamverband of inlegverband, maar wel over die broekjes. Ik vond het fantastisch. Had een spoed keizersnee dus zat prima over de wond. Verder had ik een soort maandverband vel op m'n bed en ook zoiets in dat broekje gevouwen. Daar had ik er wel veel van nodig omdat ik niet erg mobiel was om steeds op de wc te wisselen. (en ik woon buiten Europa dus alles is hier weer anders)

5 jaar geleden

Ik heb thuis van tena lady urine verlies verbandjes liggen. Zou dit prima zijn?

5 jaar geleden

Heb dat net broekje niet gebruikt, gewoon oude boxers van man, het kraamverband uit t pakket en gewoon wat je bij de kruitvat kan kopen

5 jaar geleden

Vraagje over de onderbroeken/boxers: is het in de eerste dagen weken dan juist fijn om iets te dragen dat ook rond je buik zit (zoals die oma onderbroeken) of juist van die lagere katoenen broeken? Ik ga een paar simpele van de zeeman kopen. Dank jullie wel voor alle tips!

5 jaar geleden

Ik heb bij onze eerste qua kraamverband Natracare gebruikt. Is biologisch afbreekbaar, maar veel belangrijker nog, ademt heel goed dus erg fijn in gebruik en weinig last van luchtjes. En dat hielp bij mij ook om de wond van de knip goed te houden. Ik heb best lang en hevig gevloeid dus ik had behoorlijk wat nodig. Toen het vloeien wat minder werd, ben ik overgestapt naar de grotere nacht versie van mijn normale maandverband (Libresse). Qua onderbroeken heb ik goedkope katoenen bij de Hema gehaald. Ik vond wat hogere in het begin fijner want met dat grote verband in, voelde het voor mij al snel alsof mijn onderbroek te laag zat.

5 jaar geleden

Ik heb het kraamverband wat je krijgt bij t pakket opgebruikt en daarna over gestapt op het dikste maandverband gewoon van de drogist

5 jaar geleden

Ik heb de oude boxershorts van mijn vriend gebruikt na de bevalling. Ideaal. Ga ik bij deze weer doen. Ligt al stapel klaar. Kraamverband uit het kraampakket en daarna van 't kruidvat gehaald.

5 jaar geleden

Reactie op Momi83

Ik heb bij onze eerste qua kraamverband Natracare gebruikt. Is biologisch a ...
Ahh goeie! Dus doordat het kraam verband best wat ruimte nodig heeft wil je niet het gevoel hebben dat het afzakt. En toch comfortabel en ruimzittend houden. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Boxers van m’n man gebruiken is ook een goede tip! Hij heeft er wel een paar die wel vervangen mogen worden. Dank jullie wel dames!! 🙏🏼 (Het zijn toch producten die ik m’n man liever niet voor op pad stuur, alleen als het echt moet, Haha, fijn dat ik al wat van te voren kan halen)

5 jaar geleden

Ik had na de bevalling extreem bloedverlies. Daarom ben ik nog naar de ok geweest om gecurreteerd te worden. Ze hebben toen heel mijn baarmoeder schoon gemaakt.Daarna had ik thuis dus amper bloedverlies en kon ik dus met simpel dunne kraamverbandjes prima uit de voeten. Erg verschillend dus. Ik gebruik gewoon wat er in kraampakket zit en koop zelf nog 1 pakje van een dunnere variant. Kan ik alle kanten op. En idd ruime katoenen boxers vond ik de eerste tijd ook het fijnste.

5 jaar geleden

Goedkope boxers gekocht bij de zeeman voor 3 euro per stuk en daarin Kotex! Ook op aanraden van kraamhulp.