Hallo allemaal,
Onze kleine man heeft op het moment moeite om met leeftijd genoten om te gaan bij de gastouder.
Deze kinderen kent hij al vanaf dat hij er komt vanaf 3 maanden leeftijd.
Een half jaar geleden is dit ongeveer begonnen en ging met vlagen. De ene dag slecht de andere dag goed.
Hij wil niet met de kindertjes spelen en deze week is het zelfs zo erg dat hij alleen wil eten/drinken als de andere kindertjes op bed liggen.
Wanneer de grotere kinderen van 4 of ouder er zijn is er niks aan de hand, maar als hij alleen met leeftijd genoten is huilt hij constant en wil eigenlijk niks.
We hebben al geprobeerd om knuffel mee te geven voor steun,maar dit helpt ook niet.
De leeftijdgenootjes praten nog niet en onze zoon is al vrij ver qua spraak en andere ontwikkeling.
De leeftijdgenoten zijn niet gemeen tegen hem slaan hem niet etc,dus waar het gedrag vandaan komt begrijpen wij niet en kan hij zelf nog niet benoemen.
Consultatiebureau zegt dat het een fase is maar ik en de gastouder vinden een fase van 6 maanden wel erg lang..
Heeft iemand tips of herkent dit bij hun kleintje ?
We denken er op het moment aan dat het misschien autisme of iets dergelijks gerelateerd zou kunnen zijn en ik ben hiervoor op zoek naar tips om op deze leeftijd misschien tests of hulp hiervoor te kunnen krijgen..
Mijn man heeft 2 broertjes die een lichte vorm hiervan hebben vandaar dat we de mogelijkheid hiervan niet uitsluiten..
Ik zit echt met mijn handen in het haar en vind het erg moeilijk om hem heen te brengen wanneer ik weet dat die kinderen ook komen.
Vandaag ook erg om zitten huilen na een gesprek met mijn gastouder. Ze had nu een filmpje gemaakt waarin te zien is hoe hij reageert op de andere kinderen en dat hij dan van streek is..
Mijn gastouder zelf vind onze zoon geweldig en als hij alleen met hen is vermaakt hij zich prima en vraagt ook wanneer hij er weer heen mag.
Kan me ook geen betere gastouder wensen op dat gebied. ..
Ik hoop dat iemand dit herkent en tips voor ons heeft !!
Alvast bedankt en een mooie foto van onze knappe vent mag natuurlijk niet ontbreken 😁