Hallo allemaal,
Mijn peuter van 3 jaar laat op de opvang (niet altijd!) negatief gedrag zien, hij slaat kindjes of duwt ze en is brutaal naar de leidsters en is dwars. Wij herkennen het gedrag soms, sinds de komst van zijn broertje. Hij kan negatief gedrag laten zien, maar anderzijds is hij ontzettend lief, zorgzaam, grappig en wil hij zijn broertje direct troosten als hij huilt. Ook merk ik dat als je hem positief benaderd of afleiding biedt, dit gedrag snel over is. Maar als je boos wordt het gedrag erger kan worden.
De leidsters zeggen ook wel dat hij lief kan zijn, maar maken zich zorgen om zijn gedrag en doen alsof het heel bijzonder is. Tuurlijk is dit gedrag niet leuk, maar volgens mij is dit ook wel typisch gedrag voor een 3 jarige en is dit mijn inziens een lastige fase?
De opvang heeft aangegeven dat als hij dit gedrag blijft vertonen, zij hem willen laten observeren door een pedagogisch medewerker en ik ben hier best van geschrokken.. het voelt echt niet goed en lijkt alsof er straks een stempel op mijn 3 jarige kind geplakt gaat worden.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand advies voor mij?