46 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MGG

Die 2 van mn nichtje zijn super makkelijk vanaf 5 weken al doorslapen van 2 ...
Oh wat apart, ja uiteindelijk vind t zijn weg wel! Zou het met borstvoeding een uitdaging vinden !

4 jaar geleden

Reactie op Larissaxxx

Oh wat apart, ja uiteindelijk vind t zijn weg wel! Zou het met borstvoeding ...
Ik ga zoizo geen bv geven dus daar heb ik dan geen last van of het er nu 1 of 2 zijn

4 jaar geleden

Reactie op MGG

Ik ga zoizo geen bv geven dus daar heb ik dan geen last van of het er nu 1 ...
Oh serieus, het is wel heel belangrijk voor het kindje😊

4 jaar geleden

Reactie op MGG

Die 2 van mn nichtje zijn super makkelijk vanaf 5 weken al doorslapen van 2 ...
Wat een positief bericht om te lezen! Afgelopen donderdag ontdekt dat ik zwanger ben van een tweeling, 8+3 vandaag, maar krijg weinig gevonden over ervaringen met tweelingen...

4 jaar geleden

Reactie op Uitgerekend07-11-20

Wat een positief bericht om te lezen! Afgelopen donderdag ontdekt dat ik zw ...
Hier een tweelingmama, een tweeling is zooooo super leuk 🥰🥰🥰🥰❤ ze zijn nu 1,5 jaar, heel erg aan elkaar gehecht, slapen altijd door, twee hele makkelijke kindjes.

4 jaar geleden

Reactie op Happymommy2

Hier een tweelingmama, een tweeling is zooooo super leuk 🥰🥰🥰🥰❤ ze zijn ...
Wat super om te horen 🙂 het eerste wat je namelijk te horen/lezen krijgt als je het over tweelingen hebt is hoe ontzettend pittig het is en je de eerste maanden geen leven meer hebt 😕 maar het hoeft dus niet zo te zijn 😅

4 jaar geleden

Reactie op Suusama

Haha zat hier net over te lezen op Google! Heel veel grappige dingen om te ...
Als dat zo is heb ik overduidelijk een meid.... jeetje 6 weken en nu al zo grafmisselijk 🤣🤣🤣🤭we gaan het zien

4 jaar geleden

Reactie op Nikitamagriet

Ik was bij mijn 1ste zwangerschap helemaal niet ziek en had eigenlijk niks ...
Ben erg benieuwd of het nu een ander geslacht is ????? 😍

4 jaar geleden

Reactie op Larissaxxx

Oh serieus, het is wel heel belangrijk voor het kindje😊
Tegenwoordig is flesvoeding ook erg goed. En daarbij zelf heb ik ook geen bv gehad omdat t bij mn moeder niet op gang kwam en bij mn broertje ook niet. Beide zijn we gezond en niets te klagen en nooit geen achterstand met wat dan ook gehad. Zijn nu 35jr en 30jr dus flesvoeding was toen al niet slecht 😉 Maar wat is belangrijker voor een kind? Dat het rustig stress vrij de juiste hoeveelheid voeding binnen krijgt elke keer? Of dat elke voeding gepaard gaat met flinke stress vanuit de moeder omdat ze niet weet of t kind wel voldoende drinkt? (En nee voeden op comando gaat zoizo niet gebeuren) Juist rust is dan t belangrijkste voor een kind en daar kies ik voor, en ook zodat papa ook een flesje kan geven

4 jaar geleden

Reactie op MGG

Tegenwoordig is flesvoeding ook erg goed. En daarbij zelf heb ik ook geen b ...
Zo denken wij er ook over :)

4 jaar geleden

Geloof ik niet zo in🙈🙈

4 jaar geleden

Haha gingen jullie hier nu van fabeltjes naar de al oude (en niet zo boeiend meer, want iedereen moet doen wat die goed acht voor zijn kind) borstvoedingsdiscussie 🤣🤣👍🏼

4 jaar geleden

Reactie op Uitgerekend07-11-20

Wat super om te horen 🙂 het eerste wat je namelijk te horen/lezen krijgt a ...
Oh nee absoluut niet. Je eerste weken zijn soms een beetje pittig maar met hulp van je partner en/of ouders komt dat helemaal goed. En daarna wordt het alleen maar makkelijker. Over t algemeen zijn t vaak makkelijke kindjes, omdat ze elkaar kunnen vermaken, ze nooit alleen zijn en al vanaf de geboorte leren dat ze soms even moeten wachten. Suuuuper leuk! Echt. Ik schrok me rot de eerste echo, maar nu kan ik echt zeggen; het is geweldig!

4 jaar geleden

Ik heb 8 maanden de hele dag door gespuugd, zat vreselijk onder de puisten, was dik en opgeblazen, maagzuur en voelde me ontzettend lelijk. Een jongen 😝

4 jaar geleden

Reactie op Skybles

Haha gingen jullie hier nu van fabeltjes naar de al oude (en niet zo boeien ...
Oeps ja idd verkeerde forum 🤦‍♀️ excuus

4 jaar geleden

Reactie op MGG

Tegenwoordig is flesvoeding ook erg goed. En daarbij zelf heb ik ook geen b ...
Flesvoeding is goed, maar borstvoeding blijft de beste optie. Dat is ook de reden dat bedrijven die flesvoeding verkopen niet mogen adventeren voor kinderen onder de 6 maanden. Let maar eens op: er wordt alleen geadventeerd voor opvolgmelk. Je kind zal geen achterstand krijgen van flesvoeding nee, maar het is wel bewezen dat voor de hechting van het kind en het IQ borstvoeding wel degelijk zijn voordelen heeft. En met name voor het immuunsysteem van je kind. Borstvoeding geeft antistoffen mee aan je kind en beschermt je kind. Het is precies afgestemd op de behoefte van je kind. Is je kind verkouden? Heeft de melk meer antistoffen voor de verkoudheid, etc. Dat kan flesvoeding niet. Borstvoeding geef je het beste op verzoek omdat het kind zelf aangeeft wat het drinkt en hoeveel het drinkt. Je hoeft dan niet bang te zijn dat je kind te weinig binnen heeft, je kind vraagt zelf om meer als het meer voeding wilt. Het lukt inderdaad niet iedereen om borstvoeding te geven helaas. Sommige vrouwen kiezen dan voor donormelk of flesvoeding. En ik kan me voorstellen als je teveel stress krijgt van borstvoeding omdat dat niet goed lukt dat dan zeker een reden kan zijn. In dat geval is het natuurlijk heel goed en fijn dat die opties er zijn.

4 jaar geleden

Reactie op SammyJ

Flesvoeding is goed, maar borstvoeding blijft de beste optie. Dat is ook de ...
En ik ben trouwens zelf ook groot geworden door flesvoeding hoor. Niks op tegen.☺

4 jaar geleden

Reactie op SammyJ

Flesvoeding is goed, maar borstvoeding blijft de beste optie. Dat is ook de ...
Juist deze opmerking gewoon 👌, ik wilde graag borstvoeding geven en heb het geprobeerd maar door verkeerde begeleiding mislukt helaas, bij deze zwangerschap wil ik het weer proberen en nu goed hopelijk, ik moest tegen mijn zin in mijn kinderen met flesvoeding voeden😕

4 jaar geleden

Reactie op Larissaxxx

Juist deze opmerking gewoon 👌, ik wilde graag borstvoeding geven en heb he ...
Wat jammer dat het niet lukte terwijl je het graag wilde en dat je daarbij niet de juiste begeleiding heb gehad. Kan me voorstellen dat dat onwijs frustrerend is. Ik geef mijn zoontje nu nog steeds borstvoeding (hij is 10 maanden), maar de eerste twee weken waren echt wel pittig!! Het was pijnlijk en ik had behoorlijke kloven. Ik wou heel graag dus heb doorgezet. Na twee weken deed het geen pijn meer en vanaf dat moment werd het steeds makkelijker. Geen flesjes hoeven klaarmaken in de nacht en zelf val je door borstvoeding ook weer heel snel in slaap (door bepaalde stofjes die je aanmaakt tijdens voeden), echt heel handig. Daarbij vond en vind ik het nog steeds een heel intiem moment. ❤ Ben nu zwanger van de tweede en hoop te kunnen blijven voeden tijdens mijn zwangerschap. Heel veel succes het gaat je vast lukken😘

4 jaar geleden

Reactie op SammyJ

Wat jammer dat het niet lukte terwijl je het graag wilde en dat je daarbij ...
Super mooi om te horen en oooh ja behalve die kloven dan vreselijk veel pijn inderdaad maar het is maar even en ik vind dat dus ook heel fijn dat intieme, er zit zoveel goeds in het voeden van je eigen kind aan de borst, ook voor de band tussen jou en je kind, en ik vind het ook het recht van het kind, het kind heeft recht op jouw melk die zo gezond en belangrijk is en op jouw liefde en verzorging❤️. Ik hoop ook voor je dat dat mogelijk blijft dat je kan door voeden tijdens zwangerschap, hopelijk wel, hoe mooi🌸.