32 Reacties

5 jaar geleden

Misschien heb je amandelsteentjes? Even kijken in de holtes van je amandelen.

5 jaar geleden

Ik lees als je zwanger bent van een tweeling wist je dit al voor de eerste echo of kwam de verassing dan pas

5 jaar geleden

Reactie op lambi

Ik lees als je zwanger bent van een tweeling wist je dit al voor de eerste ...
Nee wisten we vanaf de eerste echo! Maar ik heb die eerste echo al gehad omdat wij via medisch traject zwanger zijn geraakt en de kans dus erin zat op een meerling zwangerschap.

5 jaar geleden

Hier t zelfde en dat ding is echt lastig

5 jaar geleden

Reactie op Ketty

Hier t zelfde en dat ding is echt lastig
Echt heel lastig.. Maar bij jou gaat het dus ook niet weg..

5 jaar geleden

Ik ben 10+ weken zwanger ik doe van alles maar ik krijg het niet weg

5 jaar geleden

Reactie op Minke303

Misschien heb je amandelsteentjes? Even kijken in de holtes van je amandele ...
Ik zie niks geks. Heb dit ok nog nooit gehad nu sinds de zwangerschap sinds 2 weken ongeveer nu

5 jaar geleden

Hallo, ik had dit bij mijn eerste zwangerschap ook. Werd er heel misselijk van tot overgeven toe vaak. Was pas weg toen ik bevallen was. Nu ben ik 7 weken zwanger van de tweede en het lijkt erop dat het gevoel in mijn keel (lijkt wel een knobbetje) weer komt.

5 jaar geleden

Reactie op Liinn

Hallo, ik had dit bij mijn eerste zwangerschap ook. Werd er heel misselijk ...
Hoihoi en heb je hierover gevraagt bij de verloskundige of in het ziekenhuis wat hun dachten of vonden of dat niet

5 jaar geleden

Misschien is het reflux? Dus dat je door maagzuur dat omhoog komt het gevoel krijgt dat er iets zit? Wie weet helpt het om de anti-reflux tips te volgen (geen spuit-dranken drinken, ...)

5 jaar geleden

Hallo iedereen, ik ben logopediste en ik krijg wel vaker mensen over de vloer met die vraag.. Het heet: globusgevoel en is vaak heel onschuldig. Kan komen door stress, maagzuur, reflux .. niets om je zorgen over te maken, maar zeer lastig.. tip: drink zo weinig mogelijk cafeïnehoudende dranken. Thee en koffie drogen de slijmvliezen van je stembanden uit en dit kan het gevoel weer gaan aanwakkeren. Probeer zoveel mogelijk water te drinken.. Alles met citrus is ook beter te vermijden..

5 jaar geleden

Heb nav mijn eerste zwangerschap problemen (ontsteking) met schildklier, deze moet dubbel zo hard werken tijdens zwangerschap.. Klachten uiten zich dan ook oa in keelpijn of zoals jij t beschrijft dat er iets in de keel zit. Je kunt je er op laten testen met bloedonderzoek. Ikzelf wordt iedere 2 maanden gecontroleerd of alles nog in balans is.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar, het globusgevoel. Het kan helpen om af en toe een ontspanningsoefening te doen. Klinkt misschien zweverig, maar werkt zeer effectief 😉

5 jaar geleden

Misschien heb je last van hooikoorts?

5 jaar geleden

Ik heb daar ook last van pff! Ik spuugde wel veel nu nog alleen met tanden poetsen. Is echt irritant..

5 jaar geleden

Als je zoekt naar de symptomen van maagzuur en zwangerschap staat er op verschillende sites dat je sluitspier verslapt en dat het daardoor kan voelen alsof je eten niet zakt of dat je een brok in je keel hebt. Ik heb het ook regelmatig, net als maagzuur en een vol gevoel. Maar als ik het zo lees past dat dus helemaal in het plaatje van zwanger zijn.

5 jaar geleden

Reactie op baby on the way..

Ik heb daar ook last van pff! Ik spuugde wel veel nu nog alleen met tanden ...
Verloskundige raadde mij hiervoor aan om kindertandpasta te gebruiken. Is niet ideaal, maar hoef nu niet meer elke keer te spugen met tanden poetsen

5 jaar geleden

Geef het maar niet aan dat je daar last van hebt anders gaan ze moeilijk doen om je een echo te geven en je zeggen dat je even moet wachten vooral als ht je eerste echo is. Word meteen gelinkt aan corona

5 jaar geleden

Reactie op rowe

Geef het maar niet aan dat je daar last van hebt anders gaan ze moeilijk do ...
Zaken verzwijgen omdat je liever zelf een echo wil dan dan aam gezondheid van andere denkt... lijkt me niet echt verstandig. Het is vervelend alle maatregelen en dat echos daardoor worden uitgesteld of afgezegd. Maar denk niet alleen in je eigen belang! Gewoon bespreken met de VK!