9 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb het ook.flink hoesten en veel slijm alleen snachts heb ik er last van.

5 jaar geleden

Reactie op Mootje88

Ik heb het ook.flink hoesten en veel slijm alleen snachts heb ik er last va ...
Stelt me wel gerust dat er in ieder geval nog iemand is.. wel vervelend ook voor jou. Heb je het elke dag?

5 jaar geleden

Hoi, ik herinner me dit van mijn vorige zwangerschap. Deze keer heb ik het niet en ik was het al vergeten maar nu ik dit lees komt het gevoel bijna weer terug van vorige keer! Echt heel vervelend en je raakt er steeds even zo van in paniek. Toch is het dus echt iets tijdelijks en blijkbaar hormonaals/zwangerschap-gerelateerd want daarna was het bij mij weg! Sterkte ermee!!

5 jaar geleden

Ik herken het niet uit mijn zwangerschap maar ben chronisch longpati毛nt en daar herken ik je verhaal wel van. Wat mij helpt als ik dit vaak heb ik het hoofdeind van het bed wat omhoog. Als je dag niet kan met een verstelbare bodem helpt een kussen (of deken) onder het matras ook. Wellicht helpt het ook voor jullie is namelijk echt een klote gevoel

5 jaar geleden

Reactie op Colet

Ik herken het niet uit mijn zwangerschap maar ben chronisch longpati毛nt en ...
Ik heb een hoger kussen gekocht. Ben normaal een buikslaper dus had een heel laag kussen. Ben benieuwd 馃崁

5 jaar geleden

Ja hoger liggen met je hoofd helpt zeker. Waarschijnlijk komt het door je maagzuur, als dat terug omhoog loopt, krijg je dat extra slijm. Ik had het juist heel erg aan het begin van mijn zwangerschap en nu alleen nog als ik wat slechts heb gegeten. Rennies en gemberpoederpillen hebben hier goed geholpen!!

5 jaar geleden

Ik heb dit niet nu tijdens mijn zwangerschap maar het komt me wel bekend voor heb het met name in periodes waarin ik veel stress heb.

5 jaar geleden

Ik herken dit. Ik had dit vaak in een stressvolle periode in mijn leven en het ontstond na stoppen antidepressiva. Moeilijk ook om erna in slaap te vallen. Gebeurde me soms wel 6x per nacht en voor je gekalmeerd bent duurt best wel even. Ik heb met zo'n apparaat geslapen om apneu, verslikken etc uit te sluiten. Zelfs ook slaaptherapie gehad. Dat was het allemaal niet. Het is iets hormonaals. Vrouwen in de overgang komt het ook regelmatig bij voor. Begin zwangerschap had ik het ook maar nu weer over. Bij mij is het erger als ik op mijn rug lig. Het heeft er geloof ik mee te maken met afstemming tussen hersenen en lichaam wanneer ze in slaap vallen. Veel mindfulness en yoga kan helpen.

5 jaar geleden

Ik doe nu voor het slapen een fijne ontspanning oefening en door mijn hogere kussen slaap ik nu beter. Even afkloppen maar heb nu sinds donderdag geen last meer gehad. 馃憤馃徎馃憤馃徎