Er moet mij iets van het hart.
Onze zoon is deze week 4 geworden, een leeftijd met een echte mijlpaal.
Je mag naar school en je wordt qua uiterlijk ook echt steeds meer een groot kind ipv een peutertje .
Iets waar we dus ook erg blij en trots op zijn. Nou is het alleen zo dat de school waar hij heen zou gaan, vorige week via de mail zei dat hij niet bij hun op school mag komen.
Nou is daar natuurlijk wel een verhaal bij.
Hij heeft namelijk door z’n oorproblemen een slechte start gehad met praten, maar ook heeft hij een echt karaktertje.
Maar hij moet ook echt wennen aan nieuwe situaties.
Verder niet erg, maar met de twee wen ochtenden vonden ze dat onze grote man niet op hun school zou passen.
Maar ook dat ze met mensen erbij willen praten wat goed is. Iets waar ik niet perse tegen ben, maar wel iets waarvan wij vinden dat het erg overtrekken is. Maar ook eigenlijk iedereen die wij spreken behalve de pedagogische medewerker die de warme overdracht heeft gedaan. Een persoon waar helaas onze zoon vaak mij botst en ook een dingen heeft benoemd van het verleden die er nu helemaal niet toe doen. Daardoor is er een beeld op de voorhand van hem geschetst, plus het feit dat hij even moeten wennen aan nieuwe situaties, die eigenlijk niet eerlijk is tegenover hem.
Wij als ouders kunnen daar niet misschien genoeg objectief in zijn, maar alle mensen die ik spreek zijn er meer dan verbaasd over.
Nou is het probleem dus dat zijn BSO een enorme wachtlijst waardoor hij daar nog niet terecht kan en hij in de tussentijd geen plek heeft om heen te gaan. Ze hebben besloten dat ze het proces verlengen t/m eind kerst vakantie. Met de kans een hoop gedoe en misschien wel speciaal onderwijs waar wij absoluut niet achter staan.
Nu hebben wij begrepen dat als hij echt ingeschreven staat bij een school dat zij een zorgplicht hebben. Of terwijl, op het moment dat hij nog niet naar school gaat zij iets vervangends moeten regelen (ouders werken allebei dus dit is geen doen zo).
Nou lijkt het erop dat hij niet ingeschreven is en hij nou een schipbreukeling is in feite. Vanaf deze week tot januari geen contact met kinderen via opvang of school, geen extra begeleiding op pedagogisch gebied. Maar ook iets wat niet makkelijk uit te leggen is aangezien zijn kleine broertje wel gewoon gaat.
Wij zijn dus echt naar ons idee voor het blok gezet.
Vooral niet eerlijk voor het kind, want die komt zo eigenlijk stil te staan en mist de opvang nu al.
Nou heb ik vandaag met mijn zoon een andere school bezocht, wij hopen dat hij niet een andere start kan maken. Ook daar zal hij pas vanaf begin Januari terecht kunnen, maar dat is vanwege de drukke periode die nu van start is gegaan wat betreft sinterkerstennieuw.
Voor ons begrijpelijk, en ik hoop dat dit positief zal verlopen.
Maar zoals begrijpelijk zijn wij echt woedend, ten eerste dat dit een paar dagen voor zijn verjaardag wordt gezegd. Of terwijl de feeststemming is ver te zoeken. En ook het feit dat dit per mail is gedaan zonder eventueel een gesprek telefonisch om door te spreken wat er in de tussentijd zou kunnen.
Ook is het zo dat ze dan over een paar weken een gesprek willen plannen met Jan en alleman die hem niet kennen. Wacht een (sorry voor mijn woorden) kut start. Alleen daarom willen we liever een andere school.