38 Reacties

5 jaar geleden

Misschien even een keer extra laten wegen bij het cb? Daar kunnen ze je meteen vertellen of je goed zit 馃槈 Hier een zeer hongerige dame van 8 weken die nu 5100 gram weegt en inmiddels flessen van 180cc krijgt. Er zit zoveel verschil tussen baby鈥檚. Succes!

5 jaar geleden

Mijn mannetje is ook van 21 oktober, alleen woog hij 3890 gram bij de geboorte. Hij is met 39 weken geboren. Hij zat bij het cb 2 weken geleden op 5315 gram. Hij krijgt nu 150 cc.

5 jaar geleden

Als de kinderarts zich geen morgen maakt zou ik het ook niet doen, zeker niet als hij goed alert is. Onze tweede zoon is ruim 2 jaar en weegt 9,5 kg.. en dat terwijl er makkelijk 3 of 4 kg bij hoort op zijn leeftijd.. (op termin茅 geboren met 2kg950..)

5 jaar geleden

Ik geef borstvoeding, dus die curve loopt iets anders dan met flesvoeding. Ze is geboren met 3400 gram, na 3,5 week was ze 4175 gram. Ze was afgevallen tot 3180 gram.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is geboren met 3660gr, was afgevallen tot 3390 en vandaag met 4 weken weegt ie 4387 gr. Ik geef borstvoeding en weet dus niet precies wat ie binnen krijgt.

5 jaar geleden

Onze dochter is geboren met 38 wkn haar gewicht was 2980 gram ( 44cm) en een week geleden bij cb was ze 3590 gram (50 cm). Ze krijgt flesvoeding 6 x 120 cc en ze is morgen 7 wkn

5 jaar geleden

David is nu 10 weken oud. Hij weegt nu 6,5 kilo. Is dit te veel? Maand geleden woog hij 4,7 kilo.. Ik geef hem 5 flesjes van 180 +6 en soms na laatste voeding nog 50cc extra. Ik zou afgelopen dinsdag naar het consultatiebureau, maar dit werd afgezegd ivm weersomstandigheden. Volgens het rekensommetje moet ik hem nu meer voeding geven.. Maar ik denk niet dat ik er flesjes van 210 in ga krijgen..

5 jaar geleden

Reactie op Hanna28

David is nu 10 weken oud. Hij weegt nu 6,5 kilo. Is dit te veel? Maand gele ...
Welke rekensom ?

5 jaar geleden

Reactie op angel90

Welke rekensom ?
Gewicht x 150 / aantal voedingen. Ik moet dan op 975cc zitten en ik zit nu op 900

5 jaar geleden

Reactie op angel90

Welke rekensom ?
Als je 180+6 geeft wordt het al 200 tenzij je het afgiet naar 180. Dus als je niks afgiet krijgt je kleine 1000cc 馃槉

5 jaar geleden

Reactie op angel90

Als je 180+6 geeft wordt het al 200 tenzij je het afgiet naar 180. Dus als ...
Ohh! Ik dacht dat je moest rekenen zonder schepjes! Stom. Dankje!

5 jaar geleden

Reactie op Hanna28

Sommige babys zijn gewoon wat groter en groeien in het begin heel veel en later weer wat minder is gewoon normaal min. Dochter weegt na 3 mnd 4,5 kilo is heel klein maar komt goed

5 jaar geleden

Reactie op Hanna28

Volg daarin vooral je kindje, niet onnodig veel voeding erin gaan gooien terwijl hij er niet om vraagt maar wel goed groeit en tevreden is naar mijn idee 馃槈

5 jaar geleden

Reactie op Hanna28

Niet alle kindjes groeien hetzelfde, als hij lang is dan is dat bijvoorbeeld al normaal. Ik verhoogde pas flesjes als ze erom vroeg (1e) die rekensommetjes deed ik niks mee alleen hield ik in de gaten dat ze niet meer dan 1000ml? Binnen kreeg.

5 jaar geleden

Mijn meissie is van half november(3 maanden) en weegt 7 kilo. Bij mij is het precies omgekeerd. Als ik bij de CB en al die kleine babys zie dan vind ik haar best groot. Zolang ze gezond, vrolijk en verzadigd is vind ik het prima馃檴. Ik geef by the way BV.

5 jaar geleden

Reactie op Hannan31

Mijn meissie is van half november(3 maanden) en weegt 7 kilo. Bij mij is he ...
Heb ik ook idd! Mijn baby is van 8 november en weegt nu ruim 7,5 kilo馃槄

5 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Haha hoelang is hij/zij

5 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Wow! Mijn zoontje is precies vandaag 3 maanden en weegt 4,9 kg en is 58,5 cm. Hij is de afgelopen maand maar 300 gram bij gekomen

5 jaar geleden

Mijn dochter is van 10 nov geboorte gewicht 2660 bij een zwagerschap van 39+6 weken nu 3 mnd en weegt 5210 馃槈

5 jaar geleden

Wow! Mijn zoontje is precies vandaag 3 maanden en weegt 4,9 kg en is 58,5 c ...
Jij en ik waren volgens mij dezelfde dag bevallen. Die van mij is ook van 12 November. Maar haar geboortegewicht is 4225 haast evenveel als wat jou kind nu weegt 馃槉馃槉. Wat een verschil he.