35 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb idd ook nooit begrepen wat daar het nut van is 😅

3 jaar geleden

Alles is ja mogelijk tegenwoordig. Zou er niet teveel over nadenken wel of niet. Als je zelf denkt nee doen we niet, klaar dan niet :) Kaartje moet zijn zoals jij denkt/wilt dat het moet.

3 jaar geleden

Lengte kan handig zijn voor kleding cadeautjes? 🤭🤭

3 jaar geleden

Ik vind het niet gek als het er niet op staat maar we doen het zelf wel. Vind het echt geen vergelijking met volwassen/pasgeboren baby. Er staat over het algemeen ook geen informatie over de gezondheid op het kaartje? Ik vind het zelf fijn als ik lengte en gewicht weet wanneer ik een pakje wil geven

3 jaar geleden

Als ik kleertjes wil kopen, kijk ik op het kaartje of iemand een groot kindje heeft gekregen. Dat vind ik wel handig:) verder heeft het niet veel functie. Wij schrijven het wel op het kaartje

3 jaar geleden

Ik vind t wel handig, weet je een beetje welke maat kleertjes je kunt kopen als je dat wilt doen. En het geeft een beeld van de gezondheid van het kindje, als t bv veel te licht is, of erg klein voor de lengte van de ouders dan kun je voorzichtig navragen of het allemaal goed is met de kleine als die persoon dichtbij genoeg staat en daar je felicitaties een beetje op aanpassen zo nodig. Zou persoonlijk een beetje gek opkijken als het niet op het kaartje staat omdat het er eigenlijk altijd wél op staat (en het kaartje vijf keer nalezen om te zien of ik het niet gewoon gemist heb, haha), maar zou het verder prima vinden als iemand besluit het er gewoon niet op te zetten. Ws krijg je er wel een boel vragen door van verbaasde mensen die zich afvragen of er een (ernstige) reden is dat het er niet op staat.

3 jaar geleden

Wij zetten het er wel op, omdat ik dat gewoon leuk vind. Bij vrienden stond het er soms ook niet op. Dat is ook prima

3 jaar geleden

Ik vind het ook altijd een beetje gek, wij zetten het er dus ook niet op.

3 jaar geleden

Lengte meten ze ook niet meer op bij geboorte, als je dit wilt weten moet je even om vragen. Vaak komt het gesprek er toch wel eens op met anderen, hoelang je zelf was bij geboorte, je partner, grote baby/kleine baby. Ik vind het juist wel wat hebben.

3 jaar geleden

Ik vind het okk geen nuttige info ! Dus bij onze 2e zetten we het er weer niet op .. maar iedereen moet het zelf weten

VRIEND

3 jaar geleden

Op de laatste 6 kaartjes die wij hebben ontvangen staat het ook niet. Nooit gemist! Doen wat je zelf wil. Vond die info ook nooit wat toevoegen.

3 jaar geleden

Wij doen dit ook bewust niet. Ik vind het eigenlijk ook een beetje raar om te vermelden🙈. Ik kijk er zelf ook niet naar bij anderen op kaartjes. Ik vind het mooi om een kaartje zo clean mogelijk te houden en er verder alleen een lieve korte welkomstzin op te zetten. Natuurlijk moet iedereen zelf lekker doen wat ze mooi vinden. Alles is goed als het om je eigen kindje gaat. P.S. van sommige mensen heb ik ook liever geen kleertjes😅, hoe lief bedoelt ook!😬

3 jaar geleden

Reactie op wordmamavan2e

Ik vind het okk geen nuttige info ! Dus bij onze 2e zetten we het er weer n ...
Hebben jullie veel "commentaar" gehad dat het er bij jullie eerste niet op stond? Ik heb ook niet zoveel zin in het steeds uit te moeten leggen namelijk.

3 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Het is kennelijk toeval dat wij nog nooit een kaartje zonder hebben ontvangen/gezien.

3 jaar geleden

Wij zetten het erop, omdat het mooi staat ook met de lay-out van het kaartje 😅 mijn geboortekaartje stond lengte en gewicht ook op, die van mn vriend niet en hebben we terug gezocht in de baby foto albums.

3 jaar geleden

Je hebt helemaal gelijk haha!

3 jaar geleden

Wij doen dat ook niet

3 jaar geleden

Ik zet het er wel op. Vind wel handig voor als mensen een cadeautje willen kopen dat ze weten welke maat ze het beste voor kunnen gaan. Daarnaast vind ik het zelf ook leuk om bij anderen te zien, dua zet het er zelf ook op. ☺

3 jaar geleden

Doen wat jullie willen! Doet er eigenlijk niet toe of mensen het raar vinden;)

3 jaar geleden

Reactie op Me87

Doen wat jullie willen! Doet er eigenlijk niet toe of mensen het raar vinde ...
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar weet nu al dat ik het irritant ga vinden als 'iedereen' eet onder gaat beginnen. Vandaar mijn dilemma..