17 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op zoemzoem
Van de week langs geweest bij de cb, mijn dochter weegt 15 kilo en is 89 cm ...
Stelt me toch een beetje gerust 馃き馃槀
2 jaar geleden
Fijn om te lezen. Had mijn dochtertje laatst ook zelf op de weegschaal gezet en woog 13,5 kg. Nadat ze bij het KDV zeiden ; sow wat krijg jij allemaal te eten ?! Was ik toch wel een beetje onzeker.. maar dus heel normaal als ik het hier zo lees. Wij hoeven pas met 2 jaar en 4 maanden terug maar het CB.
2 jaar geleden
Reactie op Elske
Fijn om te lezen. Had mijn dochtertje laatst ook zelf op de weegschaal geze ...
Die reactie krijg ik ook altijd van anderen inderdaad, altijd de opmerking die krijgt goed te eten馃槀 als ik dan google lees dan word je wat onzeker. Maar gelukkig niet de enige hier
2 jaar geleden
Wij hebben het precies andersom. Onze zoon is 22 maanden, 80 cm en is net 11 kg. Hij is qua lengte en gewicht nog goed in verhouding, maar zit wel tussen de -1 en -2 lijn in de grafieken van het consultatiebureau. Hij is wel klein uitgevallen.
Wij maken ons niet druk. Hij volgt zijn lijntje sinds de geboorte aardig en we zijn zelf ook niet de allerlangsten. Hij krijgt eigenlijk gewoon gezonde dingen te eten, soms wel snoepje/koekje of frietjes ofzo.
Met een kind dat juist wat zwaarder is zou ik wel zorgen dat er gezonde dingen gegeten worden, maar niet doorslaan. In ieder geval geen gezoete dranken enzo. Kinderen groeien nog en het kan zomaar straks ineens na een groeispurt weer bijgetrokken zijn.
2 jaar geleden
Hier ook een flinke kerel, weegt al 16 kilo en is 20 maanden. Weet zijn lengte niet, maar denk zeker 90 cm. Maak me er ook wel zorgen over, maar anderzijds zijn z'n ouders ook beiden lang (1.83 en 2.02) en niet dun haha. Dus tis heen verrassing. Hij eet verder gezond en beweegt de hele dag, ben benieuwd wat ze er bij het CB van zeggen met 24 maanden.
2 jaar geleden
Onze zoon is 21 maanden en weeg ook 15 kilo, helemaal prima. Mannetje beweegt goed, is vrolijk en ach ik was vroeger nog zwaarder, ik til er niet zo zwaar aan.
2 jaar geleden
Nou toch een beetje een geruststelling dat ze niet de enige is. Kwa lengte weet ik zo niet maar ze is de laatste maanden wel stuk langer geworden, zelf ben ik ook lang en papa is stevig. Maar aangezien ik vaak de opmerking krijg van zo die heeft het goed, of altijd over haar bolle wangen 馃き
2 jaar geleden
Hier een meisje van ruim 90cm en 14kilo, de KA vond het helemaal prima!
VRIEND
2 jaar geleden
Ik heb het bijhouden van de lijntjes losgelaten. Ze ziet er gezond uit en eet goed en gezond dan vind ik het prima. Gelukkig hebben we een fijne cb verpleegkundige die er ook zo instaat wat zelfvertrouwen geeft iov sommige cb medewerkers die je alleen onzeker maken. In ons geval is ze juist aan de kleine kant, ca 80 cm en 10 kg.
2 jaar geleden
Nou we zijn vandaag geweest en het was allemaal prima. Mevrouw was 13,9 kilo en 88 cm.
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Vandaag gewogen, precies 10 kilo :( 22 maanden..
Wel nog mooi op het lijntje? Zal hier met praktisch 23 maanden ook zoiets zijn. Verwacht niet meer dan 10.5kg.