7 Reacties

3 jaar geleden

Ik at voor de zwangerschap ook glutenvrij en gistvrij, was een hele uitdaging. Ik heb er milde klachten van, merk niet superveel verschil, alleen wat vervelende stoelgang. Ik krijg bijv. Rijstwafels niet weg, krijg al kokhalsneigingen als ik eraan denk. Ik lunch dus wel met gluten of een rijke salade. Ook eet ik soms restjes avondeten glutenvrij. Spaghetti en lasagne eet ik wel glutenvrij. Andere tips zijn welkom! Vind het erg lastig zo.

3 jaar geleden

Ik snap precies wat je bedoeld. Ik at standaard pasta glutenvrije maar nu kan ik er niet aan denken. Gisteren heb ik pizza gegeten omdat ik enorme trek had, had nergens anders trek in. Voel me zo schuldig

3 jaar geleden

Ik heb zelf al jaren coeliakie en eet altijd glutenvrij. Als ik dit niet doe krijg ik erg last van mijn darmen of obstipatie. Juist nu probeer ik er goed op te letten om echt glutenvrij te eten omdat je darmen dan gezond blijven en voldoende voedingsmiddelen opnemen om je kindje ook te voorzien van de juiste voeding. Het risico als je teveel gaat snoepen met voeding waar gluten in zitten, is dat je darmen minder vitamines en mineralen gaan opnemen uit de voeding waardoor jou lichaam en je kindje ook minder voedingsstoffen krijgt. Het enige waar ik bang voor ben is dat mijn kindje ook coeliakie krijgt aangezien het erfelijk is... belangrijk is gewoon gezond en glutenvrij eten dan krijgt jouw kindje ook voldoende voedingsstoffen binnen! En ik slik de hele zwangerschap vitaminepillen speciaal voor zwangere vrouwen

3 jaar geleden

Reactie op fabber

Ik heb zelf al jaren coeliakie en eet altijd glutenvrij. Als ik dit niet do ...
Bedankt om dit te delen!

3 jaar geleden

Ik eet gluten en lactosevrij. Opzich heb ik er weinig moeite mee. Ik heb wel meer trek in koolhydraten maar er zijn prima vervangers voor krackers, brood en pasta. De glutenvrije krackers van Wasa zijn bijvoorbeeld erg lekker! Als je zin hebt in wat zoets, glutenvrij bananenbrood van SUNT (bij de Ah).

3 jaar geleden

Voor de zwangerschap kon ik geen lactose verdragen en nu wel. Hormonen doen een hoop. Wellicht kun je eens experimenteren

3 jaar geleden

Reactie op Remma

Voor de zwangerschap kon ik geen lactose verdragen en nu wel. Hormonen doen ...
Ik had voorheen ook nauwelijks klachten. Dus ik merk niks als ik gluten binnen krijg.