7 Reacties

2 jaar geleden

Deze fase hebben wij al meer dan een jaar😓 Heel vermoeiend soms, maar het hoort erbij denk ik maar. Hier een meisje waarbij luierbroekjes echt verschrikkelijk zitten, dus we moeten haar liggend verschonen. Hoeveel blauwe plekken ik al wel niet gehad heb door al het schoppen. Of hoe vaak ze wel niet tegen mijn buik trapte toen ik zwanger was van haar zusje. Dat deed echt ook gewoon zeer. Ze begint langzaamaan af en toe een plasje op de wc te doen, dus hopelijk over een half jaartje echt bezig met zindelijk worden. Mja dan zal haar zusje hier wel mee begonnen zijn😅

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Deze fase hebben wij al meer dan een jaar😓 Heel vermoeiend soms, maar het ...
Dankjewel voor je berichtje 😁 Blij dat dit een fase kan zijn. We zijn nog niet begonnen met zindelijkheid training. Maar willen wel binnenkort beginnen. Hij heeft al wel interesse in het potje. Hij is ook bijna 2 jaar

2 jaar geleden

Ik zit er helaas al een paar maanden in. Verschonen is een drama. Maar hier maakt meneer er meer een grote grap van want hij lacht om alles en loopt weg. Schoppen en draaien, werkt totaal niet mee. Ik probeer rustig te blijven en hem erop aan te spreken, maar het lukt niet altijd. Momenteel 32 zwanger, zelf ook niet zoveel geduld meer.

2 jaar geleden

Haha mennnn hier ook drama hoor! Met name als ik bij haar vagina moet schoonmaken, ik snap dat het niet prettig is, maar kind… het moet wel schoon 🙄 en een trui aan is ook echt niet de bedoeling blijkbaar 🙄🙄 zo’n aansteller. Ik probeer ook rustig te blijven, maar met 20 weken zwanger ook al minder geduld 🥲 #fase #gedeeldeleedishalveleed

2 jaar geleden

Ik opper wat dingen, misschien zit er iets tussen wat je kunt gebruiken.. *proberen of hij bepaalde dingen zelf wil doen? * keuze geven (kiezen uit 2 pyjama's of welk liedje we zingen tijdens het poetsen, zoiets) * een knuffel geven waarbij hij mag poetsen en pyama aandoen * iets in het vooruitzicht stellen? Na het omkleden etc nog een verhaaltje lezen ofzo. Dan komt er iets leuks achteraan... Ons mannetje heeft lange tijd een drama gemaakt van douchen met huilen en gillen en compleet over zijn toeren raken. Mijn vriend heeft dat opgelost met dingen zoals hierboven staan en inmiddels gaat hij vaak graag de eendjes wassen 🙂 Het woord "douchen" zeggen we ook niet meer, maar hij doucht terwijl hij een hele verzameling badeendjes wast.

2 jaar geleden

Wij zitten nu ook sinds enkele weken in die fase. Schreeuwen, slaan, schoppen, bij alles wat ik doe: tandenpoetsen, nagels knippen, savonds verschonen, neuspompje ... vreselijk 😫

2 jaar geleden

Hier is eigenlijk alleen liggend verschonen echt een drama. Maar ik ben vragen gaan stellen stellen aan hem, en er zo achter gekomen wat het was: hij vond het eng, is bang dat hij naar achteren valt als hij zijn benen de lucht in moet doen. Geen idee hoe dat komt, voor zover ik weet is er nooit iets gebeurd. Enige wat ik me kan voorstellen is dat hij in die weken dat hij niet wilde gaan liggen natuurlijk best een aantal keren toch gewoon is neergelegd op zijn rug, tegen zijn zin in. Misschien dat hij het daar ergens eng is gaan vinden? Anyway, nu doen we het meestal staand, met gewone luiers en ook bij nummer 2, even oefenen maar gaat nu prima. Hij helpt ook goed mee door een beentje op te tillen als ik alle vouwtjes moet schoonmaken 😂. En als het echt liggend moet ben ik voorzichtig in het optillen van zijn benen, en dan vindt hij het wel goed.