15 Reacties

5 jaar geleden

ik heb laatst de tablet gebruikt, dat mocht wel gewoon stond op de bijsluiter maar wel zonder applicator

5 jaar geleden

Ja mag je gewoon gebruiken hoor. Je arts heeft het ook voorgeschreven en ik heb het ook tijdens de zwangerschap gewoon gesmeerd een tijd geleden. Inderdaad wel alleen uitwendig en dus niet de aplicatoren gebruiken.

5 jaar geleden

Reactie op Fleur90

Ja mag je gewoon gebruiken hoor. Je arts heeft het ook voorgeschreven en ik ...
Oh fijn, bij welke week heb je het gebruikt? Voel onzekerheid door de bijsluiter😑

5 jaar geleden

Goed dat je niet zomaar vertrouwt en even goed de bijsluiter leest. Kunt altijd ook nog ziekenhuis apotheek bellen om even te overleggen. Die is 24/7 open. Maar inderdaad wat anderen ook schrijven, uitwendig gebruiken zonder applicator. Neem aan dat je huisarts wel weet dat je zwanger bent 😅

5 jaar geleden

Reactie op Meez

Goed dat je niet zomaar vertrouwt en even goed de bijsluiter leest. Kunt al ...
Jaa zeker, de assistente ging eerst overleggen met de huisarts. Toch wil ik wel eerst weten met welke reden ik deze creme heb gekregen als er te weinig onderzoek is gedaan bij zwangeren.

5 jaar geleden

Op Lareb staat goede en betrouwbare info over medicijnen bij zwangerschap. En het meest up to date. Daar zou ik even kijken of het mag. Een schimmelinfectie komt vanuit de vagina, dus het inbrengen zal wel het meeste effect hebben. Beterschapn

5 jaar geleden

Reactie op jopie-24

Op Lareb staat goede en betrouwbare info over medicijnen bij zwangerschap. ...
Goede tip. Nou is het zo dat ik deze creme gekregen heb aan de hand van mijn mondelinge beschrijving over de symptomen. Er is dus niet gekeken of geconstateerd.

5 jaar geleden

Reactie op Erge

Goede tip. Nou is het zo dat ik deze creme gekregen heb aan de hand van mij ...
Op zich hoeft dat niet per se, kan ook op basis van beschrijving van klachten. Maar als het niet goed voelt moet je t niet doen:)!

5 jaar geleden

Reactie op Erge

Goede tip. Nou is het zo dat ik deze creme gekregen heb aan de hand van mij ...
Ze hebben mij ook zonder te kijken of iets lanette creme gegeven... heb t opgezocht en dat is niet schadelijk voor de baby maar voel me er ook niet zo fijn bij.. en t helpt ook niet echt helaas :(

5 jaar geleden

Reactie op Marina01

Ze hebben mij ook zonder te kijken of iets lanette creme gegeven... heb t o ...
Lannette crème is overwegend een vettige crème.. dus als er sprake is van evt schimmel infectie helpt het niet. Want het pakt de schimmel niet aan. Ik heb zelf standaard een tube miconazol zalf, huismerk Kruidvat, in huis. Als ik twijfel dan ga ik dat heel dunnetjes een paar dagen smeren, heeft geen nadelig effect op de zwangerschap omdat het lokaal op de huid wordt gebruikt. Belangrijk is wel om na te gaan wat de oorzaak is van de klachten. Hygiëne, antibiotica bij blaasontsteking, broeierig ondergoed, partner met klachten. Dat verklaart vaak het soort schimmel en helpt huisarts om gerichtere zalf voor te schrijven als iets niet helpt.

5 jaar geleden

Hoi hoi! Deze cremetjes zijn prima te gebruiken hoor. Als het goed is, herken je een vaginale schimmelinfectie zelf (jeuk, branderig gevoel, witte afscheiding) en heb je het zo beschreven aan de arts, waardoor hij deze creme voor heeft geschreven. Over het algemeen kun je zelfs gewoon naar de drogist voor deze cremes/ampuls. Ook die mag je gewoon gebruiken. Tijdens de zwangerschap verandert er gewoon een hoop aan je lichaam (zuurgraad bijv) en daardoor "overgroeit" de Candida albicans in je vagina. Het komt dus regelmatig voor bij zwangere vrouwen en is ėėn van die "irritante" bijkomstigheden. Het is wel goed om het te behandelen, sangezien er na de bevalling een kans op spruw bestaat en dat kan pijnlijk zijn voor de baby met drinken

5 jaar geleden

Ik heb afgelopen week van Daktarin een pil/ei gekregen van de ha, 👍🏻

5 jaar geleden

Ja ik bij mijn eerste zwangerschap

5 jaar geleden

Heb net de ha gebeld over de bijsluiter over de gyno myk creme. Er is overlegd met de ha. Ha gaf mij gelijk dat de risico niet voldoende onderzocht is, en heeft de meest veilige voorgeschreven. İk vraag mij af of ik vanaf nu deze ha moet vertrouwen. Waarom schrijf je niet meteen de veilige?😶 Lieve moeders, zo zie je maar. Vertrouw alleen op je eigen gevoel en onderzoek ook zelf!!

5 jaar geleden

Ik heb camesten gyno crème gehaald, normaal moet dat erin gebracht worden maar van huisarts mag ik dit erop smeren.