61 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Kimmie88

Hoi, ik lees heel veel dat jullie nog bloed moeten prikken bij de huisarts? ...
Ik ben nog nooit eerst naar de huisarts geweest. Eigenlijk gelijk een VK praktijk gezocht. Morgen ga ik wel bellen, maar dat is meer omdat ik m’n vitaminen wil laten checken om te weten wat ik bij moet slikken. (Ik voed twee kinderen en ben al 4 jaar op dieet ivm allergieën)

4 jaar geleden

Reactie op iMuis

Ik ben nog nooit eerst naar de huisarts geweest. Eigenlijk gelijk een VK pr ...
Ah super! Dank je wel voor je reactie. Wij hebben t nog aan niemand verteld in onze omgeving. Kon t daarom ook niet bij vriendinnen checken ;)

4 jaar geleden

Leuk! Zijn er ook dames die verder niks aan der lichaam merken. Ik heb alleen het gevoel dat ik misschien moeier ben maar kan ook van de drukke week zijn. Is het normaal dat ik nog niks merk?

4 jaar geleden

Reactie op Vianne-24

Leuk! Zijn er ook dames die verder niks aan der lichaam merken. Ik heb alle ...
Ik merk ook nog niks. Had voor nod (vrijdag) mijn borsten maar nu nog maar nauwelijks. Alleen af en toe lichte buikpijn. Nu net 4weken2dagen Maakt je wel onzeker niks voelen

4 jaar geleden

Nog een vraagje aan jullie. Wie weet hebben er meer last van, maar mijn borsten staan onwijs strak en doen pijn. Mijn normale bh’s doen eigenlijk nu al te zeer om aan te trekken. Morgen dus even stad in, want dit gaat niet. Hebben jullie hier ook last van en wellicht tips wat handig is om nu aan te schaffen? Bh’s in grotere maat/andere stof? Alle adviezen zijn welkom!

4 jaar geleden

Ik heb een vraagje van je 5 de baby zien ze dat rapper u buik of niet mvg

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Wat leuk dat dit forum er is! Ik had vanochtend een test in mijn handen met een lichte streep en heb toen voor de zekerheid nog 2 testen gedaan, vond het zo spannend haha! Maar op alle drie de testen (van Etos en Action) is toch echt een streepje te zien. Mega leuk en spannend! Ik had gisteren ongesteld moeten worden en dacht dat ik daar flinke klachten van had (buikkrampen, gevoelige borsten en lage rugpijn), maar dat blijkt dus wat anders te zijn. Leuk om elkaars ervaringen hier zo te delen! Ik ben 29 jaar en nu dus in verwachting van mijn eerste kindje. Jullie gefeliciteerd allemaal!

4 jaar geleden

Hallo Allemaal, Sinds dinsdag weet ik dat ik zwanger ben, nog zo onwerkelijk maar zo ontzettend leuk!! Ik ben zelf verloskundige van beroep maar wil heel graag ook een ‘gewone’ zwangere zijn, vandaar dat ik ook lekker meelees en meedoe via deze kanalen. Ik voel me overigens prima op mijn borsten na, midden op de dag wel steeds ineens erg vermoeid maar dat kan aan zoveel liggen. Over een paar weekjes maak ik de eerste echo, spannend! Ik duim voor ons allemaal dat alles goed gaat verlopen. Liefs

4 jaar geleden

Reactie op Vianne-24

Leuk! Zijn er ook dames die verder niks aan der lichaam merken. Ik heb alle ...
Ik merk ook niet zoveel hoor. Toevallig gisteren een onrustige buik, maar als ik niet had geweten dat ik zwanger was had ik waarschijnlijk gewoon gedacht dat m’n darmen een beetje van slag waren ofzo. Ik slaap wel slecht. Dat doe ik normaal bijna nooit, dus dat is wel gek. Slaap heel onrustig en licht. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik het allemaal toch wel een beetje spannend vind. Daarnaast heb ik vorige week m’n arm flink gekneusd, dus elke keer als ik draai word ik ook wakker omdat het zeer doet. Dat helpt ook niet echt mee natuurlijk 😉 Oh en m’n borsten zijn gevoelig, maar dat is al zo sinds ik met de pil ben gestopt.. Dus ook daarvan merk ik niet dat er iets ‘anders’ is dan normaal ofzo.

4 jaar geleden

Reactie op Kimmie88

Hoi, ik lees heel veel dat jullie nog bloed moeten prikken bij de huisarts? ...
Ik werd ook direct verwezen naar de verloskundige. De doktersassistente wilde alleen even het één en ander noteren. Zal vast goed zijn dus!

4 jaar geleden

Reactie op Yana160396

Misschien is het hcg iets te laag? Probeer morgen met je ochtend urine, en ...
Goedemorgen gedaan zoals je zei in een potje en eindelijk de bevestiging waar we dagen op hebben gewacht 😀😀😀

4 jaar geleden

Reactie op Wendy22

Goedemorgen gedaan zoals je zei in een potje en eindelijk de bevestiging wa ...
Gefeliciteerd! 😄

4 jaar geleden

Reactie op Theekopje89

Gefeliciteerd! 😄
Dankjewel 😁😁😁😁

4 jaar geleden

Reactie op DNoddyLJ

Nog een vraagje aan jullie. Wie weet hebben er meer last van, maar mijn bor ...
Heb je een prenatal in de buurt? Je kan kijken naar zo’n prenatal meegroei bh. Die zijn van elastische stof, soort stevig topje. Toevallig zit er nu een aanbieding op. Misschien kan je zoiets wel verdragen.

4 jaar geleden

Reactie op Wendy22

Goedemorgen gedaan zoals je zei in een potje en eindelijk de bevestiging wa ...
Wat fijn!!! Nu echt Gefeliciteerd!

4 jaar geleden

Reactie op iMuis

Wat fijn!!! Nu echt Gefeliciteerd!
Dankjewel !😁😁😁😁

4 jaar geleden

Reactie op iMuis

Heb je een prenatal in de buurt? Je kan kijken naar zo’n prenatal meegroei ...
Bedankt! Ik ga even op zoek deze week 😊

4 jaar geleden

Reactie op Theekopje89

Ik merk ook niet zoveel hoor. Toevallig gisteren een onrustige buik, maar a ...
Ja! Ik slaap dus ook zo slecht. Dus ook dat kan/ zal er wel bij horen denk ik!

4 jaar geleden

Reactie op Kimmie88

Ja! Ik slaap dus ook zo slecht. Dus ook dat kan/ zal er wel bij horen denk ...
Ja dat hoort er helaas bij 😬 Combi van spanning en gierende hormonen denk ik. Uiteindelijk wordt je lijf voorbereid om waakzaam te zijn voor de baby. Dus je zintuigen worden ook scherper en je gaat lichter slapen. Ik ga er ook heel maf realistisch van dromen 🤨 En straks komt het maagzuur. En gaat je lijf zeer doen, drukt je babybuik je organen en bloed toevoer plat, nog meer maagzuur en voel je een reuze schildpad die op zijn rug ligt en niet overeind komt. Yay zwanger zijn is super leuk 😄

4 jaar geleden

Reactie op iMuis

Ja dat hoort er helaas bij 😬 Combi van spanning en gierende hormonen denk ...
🤣 leuk hoor! Realistische dromen had ik altijd al.. Kan ineens rechtop in bed zitten omdat ik spinnen zie. Ik slaap daarna altijd prima door, m’n man is er niet zo blij mee 🙈 Als dat alleen maar erger wordt, dan zal ik hem vast even waarschuwen.. Hebben jullie Netflix? Ze hebben daar nu een serie over baby’s, super interessant! Gaat ook over dat waakzame stofje in je hersenen enzo. Leuk om te kijken (als je van wat wetenschappelijke onderbouwing houdt)