8 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben ook benieuwd. Mijn schoonmoeder schiet ook in de stress als ik me uitrek om iets te pakken... 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Hier ook bezorgde moeder en grootmoeder die van een generatie ervoor al hoorden dat je niet mag reiken naar dingen 🤔🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

En wat zou er dan kunnen gebeuren? Ik heb er nog nooit van gehoord, dus ben wel benieuwd!

5 jaar geleden

Je armen boven je hoofd tillen is slecht voor je baby (= een mythe, dus nep) Uitleg: Dit klinkt misschien sowieso al vreemd, maar toch denken veel vrouwen dat het kwaad kan. De navelstreng zou de baby als het ware wurgen. Dat is absoluut niet waar, armbewegingen hebben geen effect op je ongeboren baby, omdat je armen in geen enkel opzicht verbonden zijn met de navelstreng. Rekken en strekken maar!

5 jaar geleden

Fabeltje!

5 jaar geleden

Tja, ken het niet. Maar er is zoveel veranderd tussen hun tijd en de onze. Qua voeding kijken ze mij aan of k niet een beetje overdrijf 😂. (En dan ben ik nog niet eens panisch.)

5 jaar geleden

Mijn moeder heeft het van haar oma. Die was vroeger een soort vroedvrouw. Mijn moeder gelooft nooit in mythes/fabels/verhalen/etc. Maar geloofde er heilig in dat ze dit niet moest doen. Ik doe dit dus niet waar mijn moeder bij is😂😂