Hcg

BK89
13 dagen geleden
Volgen
Candaag HCG uitslag gekregen. Ben 5.2 wkn. HCG is 2636, dokter zei dat dat goede waarde is. Ik wilde einde van de week weer prikken, maar de dokter vond t niet nodig. Stom! Wat is/was jullie hcg in de zelfde periode?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
16 reacties
BK89
13 dagen geleden
Reactie op Zakaria
Dit bericht is verwijderd
Je hcg is het zwangerschapshormoon die je aanmaakt. Je zwangerschapstest wordt hierdoor positief (bij een bepaalde hoeveelheid in je bloed, meestal 25). In de eerste 12 weken verdubbelt de hoeveelheid hcg elke 24 of 48 uur.
  • Rapporteren
Michelle815
13 dagen geleden
Ik heb wel een paar keer gevraagd om een hcg waarde maar heb t nooit gemogen geen idee waarom wilde ze niet geven vonden ze onzin
  • Rapporteren
Joejoe88
13 dagen geleden
Het voelt als een stomme vraag maar waarom is het belangrijk om deze waarde te weten?? (Zwanger van de eerste dus nog zeer onwetend☝️)
  • Rapporteren
MR24
13 dagen geleden
Reactie op Joejoe88
Het voelt als een stomme vraag maar waarom is het belangrijk om deze waarde te weten?? (Zwanger van de eerste dus nog zeer onwetend☝️)
Als je ziet dat deze waarde oploopt is dat een extra bevestiging dat je zwangerschap ontwikkelt. Het zegt op zichzelf niet zoveel. En kan me voorstellen dat met corona ze dit niet doen om contact momenten te verminderen.
  • Rapporteren
Demi1991
13 dagen geleden
Reactie op Joejoe88
Ik heb alleen nog een verloskundigepraktijk geregeld.. moet ik de dokter sowieso nog bellen?🙈🙈
  • Rapporteren
dasksideofpink
13 dagen geleden
Reactie op Demi1991
Ik heb alleen nog een verloskundigepraktijk geregeld.. moet ik de dokter sowieso nog bellen?🙈🙈
Nee, dit is in België het geval, niet in NL. Alleen verloskundige is goed
  • Rapporteren
LeoniePl
13 dagen geleden
Ik was ongeveer 4w+4 A 5weken en stond aan 1410
  • Rapporteren
AshleyB
13 dagen geleden
Ik had donderdag 2060 en werd me de echo op 4 weken hooguit 5 geschat. Persoonlijk vind ik de HCG waarde hoog voor 4 weken...
  • Rapporteren
KellyBelly
13 dagen geleden
Met 5 weken was het HCG 7535 bij mij
  • Rapporteren
Kelly1405
10 dagen geleden
Reactie op KellyBelly
Met 5 weken was het HCG 7535 bij mij
Ben 5 weken . Hij staat aan 7044. 10 dagen geleden laatst nog gemeten en stond toen aan 2646. Wel nog leeg vruchtzakje op echo
  • Rapporteren
Dimi2020
10 dagen geleden
Hoi dames Waarom is het belangrijk om te weten hoe hoog of hoe laag je HCG waarde is? Ik ben voor het eerst zwangerschap en ben nu vijf weken zwanger.
  • Rapporteren
Co91
10 dagen geleden
Reactie op Dimi2020
Hoi dames Waarom is het belangrijk om te weten hoe hoog of hoe laag je HCG waarde is? Ik ben voor het eerst zwangerschap en ben nu vijf weken zwanger.
Dit word alleen in België gedaan door middel van een bloedtest. In Nederland doen ze dit niet. Aan de hand van de HCG waarde kunnen ze kijken of het kindje groeit volgens mij en kunnen ze zeggen hoelang iemand ongeveer zwanger is
  • Rapporteren