HCG en progestron waarde

Laurake86
9 dagen geleden
Volgen
Hallo, ik had vandaag mijn eerste bloedonderzoek. Ik ben 4w+2dagen. Mijn hcg waarde was 280 en progestron waarde was 58. De mevrouw aan de telefoon zei dat het laag was maar wel overeenkomt met een prille zwangerschap. Ik las wel zulke waardes dus ik dacht dat dat het dik oke was maar twijfel nu wat zij zei. Wat denken jullie en wat zijn jullie waardes?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
18 reacties
Liesbeth 1979
9 dagen geleden
Met 4 weken weet ik het niét. Met 5 weken was mijn hcg 2100. Een paar dagen later stond ik op 4900 .
  • Rapporteren
KellyBelly
9 dagen geleden
Bij mij was het op 5 weken 7535 wij vonden dat precies hoog maar de dokter heeft er niets van gezegd dus zal dit wel normaal zijn hoop ik
  • Rapporteren
Meez
9 dagen geleden
Ik heb geen bloedtest gehad. Wordt toch niet standaard gedaan?
  • Rapporteren
KellyBelly
9 dagen geleden
Reactie op Meez
Ik heb geen bloedtest gehad. Wordt toch niet standaard gedaan?
In België doen ze dat wel denk ik want bij mij was dat bij de huisarts maar als ik dat niet gedaan had deed de verloskundige of gynaecoloog dat voor de waarden te weten
  • Rapporteren
Zonnebloempje2020
9 dagen geleden
Ik vroeg me ook al af hoe jullie dit allemaal weten? België inderdaad?
  • Rapporteren
Laurake86
9 dagen geleden
Inderdaad België hier. Ik moest eerst zelf testen en na positieve test dan bloedonderzoek laten doen. Volgende week maandag herhalen en als dat mooi is opgelopen wordt een eerste echo vastgelegd. Wat hoge waardes hier, ik heb intussen gelezen dat een normale waarde voor 4w tussen de 15 en 426 ligt. Dus ik denk dat het dan wel oke is.
  • Rapporteren
Darco1989
9 dagen geleden
Hcg verdubbeld ongeveer elke 2 a 3 dagen. Dus zolang het telkens omhoog gaat geen zorgen.
  • Rapporteren
SarahP
9 dagen geleden
Ik had met ongeveer 5 weken (of misschien net iets minder) 1028
  • Rapporteren
DiedeB
9 dagen geleden
Duurde het bij jullie lang voor jullie de uitslag kregen?
  • Rapporteren
Ess87
9 dagen geleden
Voor mij is dit nieuw... is dat in Nederland ook standaard?
  • Rapporteren
Laurake86
9 dagen geleden
Ik kreeg na 3u mijn resultaat. Van Nederland weet ik niet hoe ze dat doen.
  • Rapporteren
Gittevo
9 dagen geleden
Mijn waarde was ook maar 420 op 4weken stijgt vlug hoor tegen mij zei ze dat het goed was
  • Rapporteren
JC17
9 dagen geleden
Ik had maar 80 bij 3a4 weken... geen idee of het omhoog is gegaan ondertussen
  • Rapporteren
Evoorbaby
9 dagen geleden
Mijn hcg was met 4 weken 175, werd geclassificeerd als prima voordat termijn, en inmiddels een kloppend hartje gezien met 7 weken de waarden kunnen heel erg uit elkaar liggen en inderdaad verdubbeld om de dag.
  • Rapporteren
Sita En Jerry
9 dagen geleden
4 weken was bij mij de HCG 151 en 2 dagen later 293
  • Rapporteren
Laurake86
8 dagen geleden
Dank je. Ben ik toch wat meer gerust gesteld!
  • Rapporteren