40 Reacties

4 jaar geleden

Ik las ergens gemberthee.. Geen ervaring mee zelf. Wel heel vervelend voor je! Hier ook redelijk vaak misselijk. Ik eet steeds kleine beetjes.

4 jaar geleden

Bij mij helpt het heel erg om een droge maiswafel te eten. Helaas neemt het niet alle misselijkheid weg, maar wel heel veel! En op t moment dat ik trek krijg ben ik veel sneller misselijk, dus vaker kleine dingen eten op een dag. Een stuk fruit of een maiswafel oid. Succes!

4 jaar geleden

Zie andere topics zoals "de eerste kwaaltjes" en een eerdere topic met titel misselijkheid! Staan al veel goede tips in, hopelijk heb je er iets aan!

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde! Ik ben de hele dag kleine beetjes aan het eten, want bij mij is het erger als ik honger heb of te veel/vet in 1 keer eet. Drink ook veel gemberthee

4 jaar geleden

Vanille vla of gemberthee, lekker en effectief !

4 jaar geleden

Herken het zo! Heb ook constant een vieze smaak in mn mond erbij. Ik heb nu via de huisarts gembercapsules. Maar dat duurt zo'n 3 weken voor het werkt. Dus tijdelijk ook nog andere anti misselijkheid pillen. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niks van merk... Ik vrees dat het echt ook een kwestie is van verdragen en hopen dat het vanaf ongv 12e week minder wordt 馃檲. En ja, dat duurt nog lang! Vooral als je je zo beroerd voelt! Zet em op daar!

4 jaar geleden

Helaas herkenbaar. Slik nu voor het slapen gaan emefasane van de huisarts omdat ik anders niet functioneer voor werk in de ochtend. Op slechte dagen alsof de hele dag misselijk en het enige wat dan helpt is patat.馃槀 Op betere dagen probeer ik dan me vitamines weer aan te vullen. Het is even niet anders. Gemberthee helpt bij mij trouwens niet helaas. Kleine beetjes eten elke 1.5 a 2 uur zodat je maag wat gevuld blijft helpt wel.

4 jaar geleden

Ben ook veel misselijk馃檮 maar inderdaad blijf wel eten tegen de lege maag. En vooral smorgens als je moet opstarten. Ik eet ook waar ik trek in heb, want ben blij dat ik dan iets weg krijg

4 jaar geleden

Bij mij t zelfde ik wordt echt misselijk als ik begonnen bent met eten wil ik dirkt overgeven vooral in de ochtend uren en een heel viese smaak in me mond ik wordt zelf wakkr van t overgeven

4 jaar geleden

Pff ik ook! Heel de dag misselijk en overgeven... Eten helpt niet, maar niet eten ook niet 馃槕

4 jaar geleden

Ik ook heeel erg ik kan vooral geen water drinken en na alles wat ik eet drink krijg ik zo'n vies gevoel in me maag ik heb emesafene van de dokter gekregen die neem ik s'avonds voor ik ga slapen maar toch krijg ik niets binne

4 jaar geleden

Ik kan ook moeilijk afwassen ik kan niet tegen de geur van afwasmiddel馃槪

4 jaar geleden

Herkenbaar! Begon bij 6 weken, en heb amper geslapen door de misselijkheid.. Werd gillend gek. Ik had huilend de huisarts gebeld om te vragen of ze iets hadden. Slik nu Emefasane voor het slapen gaan zodat ik alsnog mijn nachtrust heb. Kan nu wel meer eten en veel minder misselijk! Af en toe komt er een moment dat ik moet spugen maar gelukkig (nog) niet gehad. Heb nu wel weer last van maagzuur. Rennies werken helaas niet bij mij.

4 jaar geleden

Reactie op LFM96

Herkenbaar! Begon bij 6 weken, en heb amper geslapen door de misselijkheid. ...
Gaviscon werkt super tegen maagzuur en oprispingen

4 jaar geleden

Mijn vk zegt ,gemberthee, beschuitje in de ochtend. Melk. Vanille vla. En ipv 3x of 6tot8x kleine beetjes eten. Voor maagzuur evt rennies of dus melk, die neutraliseert ook. Frisse neus halen, helpt mij denk ik het meeste. Suc6

4 jaar geleden

Bij iedereen helpt weer wat anders als het aan komt op huis-tuin-keuken dingetjes tegen de misselijkheid. Zelfs met medicatie is dat zo. Bij mij hielp bij mijn eerste chocomelk goed. Steeds een slokje. Maar de hormonen verdubbelen elke 2 dagen, waardoor het zo kan zijn dat wat je nu doet, over een paar dagen niet meer helpt. Ik hoor ook weleens dat kauwgom zou helpen. Ik weet dat het bij mij in ieder geval de chocomelk snel oversteeg en ik kon enkel af met medicatie en zelfs daar kwam het overgeven nog door heen. Kijk naar waar je zin in hebt, meestal valt dat ook het beste 馃槉 in ieder geval proberen zware vette dingen voor je maag te laten staan.

4 jaar geleden

Reactie op LFM96

Herkenbaar! Begon bij 6 weken, en heb amper geslapen door de misselijkheid. ...
Probeer Antagel. Werkt super tegen maagzuur en mag onbeperkt gebruikt worden ook in de zwangerschap!

4 jaar geleden

Ik ben ook de hele dag misselijk en geef minimaal 2 keer op een dag over 馃槱 Het enige wat ik kan is water drinken en beetje sinaasappel eten

4 jaar geleden

Reactie op Firstname-lastname

Gaviscon werkt super tegen maagzuur en oprispingen
Ik zal er eens naar gaan kijken want ik slikte voor mijn zwangerschap al jaren pantoprazol ivm chronisch maagzuur maar vanwegen mijn leeftijd moest ik er mee stoppen.

4 jaar geleden

Reactie op hippiemom91

Probeer Antagel. Werkt super tegen maagzuur en mag onbeperkt gebruikt worde ...
Heb antagel en pantoprazol in het verleden genomen ook ivm chronisch maagzuur maar van antagel werd ik extreem misselijk. Helaas moest ik stoppen met pantoprazol vanwegen mijn leeftijd. Ben te jong om het elke dag te slikken. 馃ゴ