6 Reacties

7 maanden geleden

Wat is zijn dagelijkse schema? Want ik heb het gevoel dat hij oververmoeid is. Deamon wou ook niet slapen. Hij sliep wel als hij bij ons in bed lag. Dus dat hebben we dan maar blijven doen. Nu gaat het wel beter, vooral met school.

7 maanden geleden

Reactie op Kyuubi

Wat is zijn dagelijkse schema? Want ik heb het gevoel dat hij oververmoeid ...
Heb ik ook al over nagedacht... alleen t punt is als hij overdag langer slaapt dan 45min hij savonds helemaal niet wil slapen en t al snel half 10 word. Dus we hanger er echt tussen in... hij is doodmoe.. maar hoe dan?

7 maanden geleden

Reactie op Natas12983

Heb ik ook al over nagedacht... alleen t punt is als hij overdag langer sla ...
En als je de middagdutje weglaat, hij s'avonds ook oververmoeid is. Ja, het is een moeilijke. Echt veel tips kan ik je niet geven. Voor mij was het 20u zijn fles en samen bed in. Beetje knuffelen en dan sliep hij, maar ik mocht hem niet in zijn eigen bedje leggen want na een paar minuten was hij weer wakker. Ik hoop dat jij en je zoontje snel de draai vindt! 🤞

7 maanden geleden

Hoe lang is je avond ritueel? Ik heb wel gemerkt dat als ik na het eten boven ga “spelen” en al 6 keer roep dat ze moet slapen (terwijl ik de baby doe of de was opruim) dan wordt het iets makkelijker. Maar toen ik dit had wat jij had was peuter bed te vroeg voor ons. Hebben we haar weer in ledikant gegaan en half jaar later ging het makkelijker 🫣

VRIEND

7 maanden geleden

Eerste is : niet boos worden.. slapen is slapen en wakker is wakker. Probeer jezelf niet mee te nemen in de frustratie maar geef gewoon even toe. Knuffel wat en probeer het dan weer opnieuw. Als vervolg zou ik je adviseren om slapen op structuur te gaan proberen. Mijn zoon sliep ook erg slecht. Hij gaf geen vermoeidheid aan en was dus echt een zoektocht. Ga een kort ritueel aan en ben daarin altijd het zelfde. Hij zal linken gaan leggen en begrijpen wat de bedoeling is ipv "en nu moet je gaan slapen". 10 min huilen is oke, dan ga je er heen, even de ruimte uit en doe je daar een ritueel (wij kijken bijv een filmpje bij ons op bed) benoemen dan dat hij zo weer gaat slapen. Na 5 a 6 min weer terug in bed en weer opnieuw 10 min. Niet meer het hele bedtijd ritueel. Gewoon terug leggen, muziekje aantrekken en welteruste wensen en gaan. De eerste dagen zal moeizaam zijn, maar hou vast aan het systeem en hij zal echt het idee gaan zien.

6 maanden geleden

Ik probeer altijd het woord "naar bed gaan" te ontwijken, dat vindt hij niet leuk. Dus ik vraag "wat neem je mee naar boven voor het verhaaltje lezen?" Dan zoekt hij vaak een auto uit en neemt die mee naar boven. Dan kleed ik hem om, lezen we verhaaltje, kijken we samen even uit het raam om iedereen weltrusten te wensen en vliegtuigen te spotten, en dan in bed. "Ik probeer elke stap richting bed te koppelen aan iets leuks. Dus als ik hem daadwerkelijk op bed leg zeg ik "zo, nu gaat mama je lampje aanzetten" en doe ik zn projector aan. Dan zeg ik "wil je nog wat drinken?" En dan zegt hij meestal melk of appelsap. "Oke, ga ik voor je halen" en dan ga ik weg en kom ik niet meer terug. Er is geen "bed" of "slapen" gezegd, en er is geen afscheid geweest. Deze manier werkt echt perfect bij mn zoontje. Hij speelt nog even kort met zn speelgoedje en gaat dan slapen. Geen gehuil, geen gezeur. Elk kind is natuurlijk anders, maar we probeerden echt te kijken naar wat hij zelf leuk en fijn vind en dat te koppelen aan zn slaapritueel, zoals even samen vliegtuigen kijken uit het raam. Van het afscheidsmoment werd hij altijd erg onrustig, dus die mijden we nu ook. Hij weet volgens mij heel goed dat ik niet kom met drinken maar toch geeft het hem rust door geen gedag te zeggen. Of het gevoel dat hij niet gedwongen word om "nu" te gaan slapen, maar dat er ruimte is en hij zelf mag beslissen wanneer hij daadwerkelijk slapengaat. Ik weet niet precies waar het hem in zit, maar ik zweer erbij. Sterkte!