25 Reacties

6 jaar geleden

Alby, Engelse roepnaam voor Albert

6 jaar geleden

Grappig! Mijn dochter heet ook jada (op zn nederlands) hoor je niet vaak 😁. Abel vind ik wel een mooie optie! Anders abe idd.. moeilijke uitdaging!

6 jaar geleden

Abel?

6 jaar geleden

Abe, een Friese jongensnaam

6 jaar geleden

Ik zou Abel doen! Betekenis is iets van adem toch?

6 jaar geleden

Reactie op Spruitopkomst

Abe, een Friese jongensnaam
Oh haha, ik lees niet goed. Alinea over geslagen. Berthold? Bertolf?

6 jaar geleden

Wat je kan doen is je kind Albert + achternaam geven. En dan zelf een andere roepnaam geven. Mijn zus bijvoorbeeld heet op papier Harma Johanna maar we noemen haar Marjan wat dus niet op papier staat. Het is de meest eenvoudige oplossing, dan gaat toch de naam door op papier maar je noemt hem gewoon in het dagelijks leven anders. Vergeet dan niet dit op scholen aan te geven😉

6 jaar geleden

Reactie op grace81

Ik zou Abel doen! Betekenis is iets van adem toch?
Ik vind de naam qua klank wel heel mooi, maar het komt van het Hebreeuwse ‘hevel’, dat betekent zoiets als ‘vergankelijkheid, ademtocht’ en is hetzelfde woord als dat in Prediker wordt gebruikt voor ‘ijdelheid der ijdelheden’ (alles is vergankelijk)... dus ja dat spreekt me niet bijzonder aan helaas. Maar we houden hem in gedachten. Zou het zelf qua klank dus wel de mooiste oplossing vinden 😉

6 jaar geleden

Alberto? Of Albe (klinkt fries als Halbe maar dan net even anders ;)

6 jaar geleden

Allard

6 jaar geleden

Reactie op Eshet

Ik vind de naam qua klank wel heel mooi, maar het komt van het Hebreeuwse ‘ ...
Lastig hè, wij willen ook een Hebreeuwse naam, maar er zijn zoveel maffe betekenissen. Zo vind ik Lea heel mooi, maar dat betekent zoiets als wilde koe, of Yael, wat dan weer berggeit betekent... wij weten nog niet wat geslacht wordt, maar het wordt nog een hele battle...

6 jaar geleden

Aaron of Aron , Andreas , Alex , arwin,

6 jaar geleden

Reactie op grace81

Lastig hè, wij willen ook een Hebreeuwse naam, maar er zijn zoveel maffe be ...
Wat leuk 😊 het is idd lastig, een naam vinden die je qua klank én betekenis mooi vindt... ken je deze site al? https://visie.eo.nl/bijbelse-namen/lijst/jongen

6 jaar geleden

Reactie op Eshet

Wat leuk 😊 het is idd lastig, een naam vinden die je qua klank én betekeni ...
Ja, die ken ik, handig hè! Ik zie meteen Abner staan...maar ja...die had niet meteen een goede reputatie in de bijbel...zo ist altijd wat hè!🤓wij hebben nu een zoon Noah en een dochter Rebecca. Nog geen idee over wat we nu voor naam gaan doen. Tobias vind ik mooi, Benjamin, eunice (is dan weer Grieks) Lydia (ook Grieks volgens mij)meisjesnamen vind ik moeilijker dan jongensnamen. Ik vind Sarah heel mooi, maar die was in de tijd van mijn dochter heel populair, dus die heeft ze nu als tweede naam. Beetje jammer...Naomi vind ik ook mooi, maar dat klinkt niet met noah...

6 jaar geleden

Reactie op grace81

Ja, die ken ik, handig hè! Ik zie meteen Abner staan...maar ja...die had ni ...
Mooie namen hebben je kinderen! Abner spreekt me idd nog niet zo aan 😁 Als het een jongen is zitten we er nu over te denken om hem als roepnaam misschien Ben te geven, en dan als volledige naam Ben Albert (of andersom) zodat het een verwijzing is dat het een zoon van Albert is en zo alsnog een soort vernoemd is 😉 Voor een meisje vind ik Sela(h) en Jiska heel mooi, en mijn dochters naam Jada natuurlijk :) en als we niet met vernoeming bezig waren vind ik voor een jongen David, Silas (Latijn volgens mij), Ruben, Jonas en Juda (maar we hebben al een Jada) ook hele mooie namen. Jammer dat je Sarah nu niet meer kunt gebruiken. Misschien vind je Sari ook mooi? En ipv Yael, misschien Joëlle (of Joël voor een jongen)?

6 jaar geleden

Reactie op Eshet

Mooie namen hebben je kinderen! Abner spreekt me idd nog niet zo aan 😁 Als ...
Of Hannah / Anna?

6 jaar geleden

Reactie op grace81

Lastig hè, wij willen ook een Hebreeuwse naam, maar er zijn zoveel maffe be ...
Maar als je Yaël spelt als Jaël, betekent het hij/zij die opstijgt. In bijbelse en Arabische betekenis. En dat is dan wel weer cool toch?

6 jaar geleden

Ik zou als ik jou was vragen of je man het ook goed vindt om je zoontje Albert als tweede of derde naam te geven. Dan kunnen jullie veel vrijer kiezen uit een roepnaam.

6 jaar geleden

Reactie op Eshet

Mooie namen hebben je kinderen! Abner spreekt me idd nog niet zo aan 😁 Als ...
Ben is ook heel leuk zeg! Het lijkt er volgens de pretecho op dat we een meisje krijgen... Jiska vind ik ook heel mooi, maar man vind dat niet mooi. Het stikt hier van de Hanna’s/Anna’s/Joel/joelles...zitten midden op de biblebelt...mooie namen hoor, maar iets te veel voorkomend. Jada is ook een mooie naam zeg! Wordt vervolgd...als je nog inspiratie hebt...hoor ik het graag! Twee lettergrepen, want onze achternaam heeft er maar één...

6 jaar geleden

Alfy een optie? Engelse vrienden korten zo de naam van hun kindje Albert in.