26 Reacties

2 jaar geleden

Vorige week was ik bij het cb en die zeiden kindjes tussen de 1 en 2 jaar gaan ineens slecht eten dus schrik niet het belangrijkste is dat ze wel de groente hapje eet en genoeg vocht kreeg ik te horen. Dus niet teveel zorgen maken ❤️

2 jaar geleden

Hier eet hij ook slechter! Draait idd zijn hoofd weg en doet zn mond echt niet open. Gisteren potje fruit, draaide weg. Knijpfruit at hij zo op. We kijken maar per dag wat lukt....

2 jaar geleden

O heel herkenbaar! In het begin ging er zo 200 gram in, nu zijn we blij met een half potje eten van 8 mnd. Fruit, brood en yoghurt gaat goed. Als wij iets anders eten wilt hij het ook proberen maar vindt het niet lekker vaak de groentes wel het vlees. Zo lang ze goed groeien en vrolijk zijn maak ik me niet druk. Morgen toevallig weer maar het CB voor de 11 mmd prik dus dan weten we meer

2 jaar geleden

Hier precies zo. Ze wilt meer zelf eten dus dit laten we haar doen. Is ze met de tandjes bezig toevallig? Dan eten ze ook een stuk minder. Zolang ze maar genoeg vocht binnen krijgt is het prima.

2 jaar geleden

Fijn dat we niet de enige zijn 😅 maar het enige wat ze hier echt goed eet is fruit.. brood of avondeten probeert ze dus niet eens meer. Er zijn net 2 tandjes naast haar voortanden boven door, bij haar eerste 4 tandjes had ze geen last dus vraag me af of dit het is. Wel is ze al 3 weken verkouden en toen is het een beetje begonnen bedacht ik me straks.. daarnaast geeft ze opeens weer super veel over wat er ook nog bij komt. ook huilt ze meer dan eerst. We gaan voor de zekerheid toch maar even naar de dokter morgen, al is het maar als geruststelling voor mezelf 😥 Gelukkig is ze wel vrolijk daar tussendoor en drinkt ze goed!

2 jaar geleden

Hadden wij ook. Totdat we erachter kwamen dat ze alles zelf wil doen. 😅We laten haar nu maar met ons mee eten. Gaat nu goed!

2 jaar geleden

Reactie op Mari8

Fijn dat we niet de enige zijn 😅 maar het enige wat ze hier echt goed eet ...
Dat was bij ons ook zo. Huilerig hangerig prikkelbaar. Heeft een weekje geduurd en toen was het over. Ben ook voor de zekerheid naar de dokter gegaan inderdaad voor mijn eigen geruststelling. Succes ermee en hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid.

2 jaar geleden

Ik heb vorige week precies hetzelfde gehad! Ze dronk alleen haar fles, af en toe stukje brood of fruit maar weigerde alles eigelijk al direct. De week hiervoor had ze koorts, en mn partner en ik hebben keelontsteking gehad. Huisart zij dat haar keel wel wat roder was dan normaal dus misschien kwam het daardoor. Gelukkig eet ze nu weer. Ik raad aan om een extra flesje te geven als dat iets wat ze nu wel neemt. En toch continu iets proberen aan te bieden

2 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad, ruim 1.5 maand. Weet je wat t bij ons was? Het sprongetje!!! Nadat de sprong volgens de app klaar was, at hij weer normaal.

2 jaar geleden

Reactie op Ilaria1989

Ik heb dit ook gehad, ruim 1.5 maand. Weet je wat t bij ons was? Het sprong ...
Ooooh zo lang?? Stomme sprongetjes 😅 nou de dokter gebeld maar de assistent zei dat we t nog af moesten wachten omdat ze geen koorts had. Wat denk je? Eet ze die dag dr brood netjes op. Wel met appelstroop, dan vind ze hem te pruimen. Vandaag ook weer. Avondeten nog niet maar we komen er wel!

2 jaar geleden

Hier wil madame het zef doen....

2 jaar geleden

Reactie op Ilaria1989

Ik heb dit ook gehad, ruim 1.5 maand. Weet je wat t bij ons was? Het sprong ...
Oh daar zitten wij net in. Verklaard dan een hoop 🥲

2 jaar geleden

Reactie op femm01

Hadden wij ook. Totdat we erachter kwamen dat ze alles zelf wil doen. 😅We ...
Hoe hou je 't schoon haha. Zelf eten is hier een groot feest

2 jaar geleden

Oh daar zitten wij net in. Verklaard dan een hoop 🥲
Gek genoeg lustte hij wel altijd een yoghurtje of brood. Dat gaf ik dan wel eens ipv. Het helemaal niks geven voelde voor mij niet goed, ondanks CB dit wel aanraadde. Sterkte. En als je het echt niet vertrouwd gewoon de huisarts bellen. Maar gok dat het een fase is!

2 jaar geleden

Reactie op Mari8

Ooooh zo lang?? Stomme sprongetjes 😅 nou de dokter gebeld maar de assisten ...
Nou, gewoon in de qvond af en toe brood aanbieden dan. Dat deden wij ook, tegen het advies van CB in...maar niets geven voelde voor mij niet goed.

2 jaar geleden

Reactie op Denisejarno

Hoe hou je 't schoon haha. Zelf eten is hier een groot feest
Ik heb de strijd opgegeven goed poetsen en de rest doet de wasmachine. Ik heb wel ook slabbers met mouwtjes eraan en een stoffer en blik om even de vegen doet wonderen... Leuke foto trouwens

2 jaar geleden

Reactie op Denisejarno

Hoe hou je 't schoon haha. Zelf eten is hier een groot feest
Haha wel een enorm leuke foto! Wij hebben een hond, die ruimt al een boel kruimels op!

2 jaar geleden

Reactie op Ilaria1989

Gek genoeg lustte hij wel altijd een yoghurtje of brood. Dat gaf ik dan wel ...
Ja we blijven aanbieden en gelukkig hier ook yoghurt, fruit en brood etc. Maar soms erg frustrerend als het avond eten meteen op de grond vliegt. Hij groeit gelukkig goed. Zegt het CB niks aanbieden? 😶 Die fases hè, duren langgggg.

2 jaar geleden

Reactie op Denisejarno

Hoe hou je 't schoon haha. Zelf eten is hier een groot feest
Haha, hier had ik rekening mee gehouden. Hij eet al vanaf 6 maanden zelf, wij hebben nog nooit eten in zijn mond gestopt, maar het komt echt zelden in zijn haar

2 jaar geleden

Ja we blijven aanbieden en gelukkig hier ook yoghurt, fruit en brood etc. M ...
Ik vermoed dat ze niet zeggen niets aanbieden, maar niets anders aanbieden 😉 dus dit is het eten, je eet het of niet. Dat schijnt heel erg te helpen tegen moeilijk eten later