70 Reacties

4 jaar geleden

Wellicht forlax gaan gebruiken? Dat wordt vaker aangeraden wanneer babys moeizaam poepen.

4 jaar geleden

Wij hebben voor onze dochter de druppels van Mama Natura gebruikt. 3 druppels per uur, max. 5x per dag voor erge problemen met de ontlasting. 1 dagje zo toegepast en onze meid kon gelijk haar grote boodschap doen. Wat een opluchting... Nu geef ik haar elke ochtend 3 druppeltjes en dat gaat goed. Een heel ander kindje op deze manier. Je kan het zo bij de apotheek krijgen zonder voorschrift van de dokter. Verder krijgt ze nu ook elke dag 5 druppels Protectis zodat haar darmflora op peil wordt gebracht en ze binnenkort geen hulp meer nodig heeft van de druppels Mama Natura.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook hero comfort en hebben precies hetzelfde probleem, afgelopen donderdag contact gehad met het CB en zij adviseerde om lactulose te gebruiken vanwege de verstopping. Wij moeten nu een week lang 5 ml per dag geven, daarna mogen we afbouwen. Het werkt onwijs goed en onze kleine man laat ook veel minder scheetjes.

4 jaar geleden

Friso is een aanrader. Kan alleen nog online besteld worden. Bij onze 1ste dochter gebruikt en nu ook bij onze 2de. 1 schepje mengen met bijv. Nutrilon en bij ons werkt dat erg goed

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook lactulose iom de huisarts.

4 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem bij ons zoontje! Toen ik na een week borstvoeding geven al overging op kunstvoeding had ik eerst de hero standaard, toen begon de ellende. Geen ontlasting meer, moest hem constant helpen. Overgegaan op hero comfort op aanraden van cb, maar het probleem bleef. Wekenlang moeten helpen, was heel dik en stonk idd heel erg. Zelfs met lactulose en zakjes om het op gang te brengen hielpen niet. Nu zijn we sinds 2 weken over op pepti voeding en na 1 dag poepte hij al zelf! Koemelkallergie kan ook obstipatie veroorzaken...

4 jaar geleden

Onze dochter had ook mega verstopping. Op aanraden van verloskundige aan elke voeding 1 theelepel olijfolie. Werkte meteen. Daarna heeft ze nooit meer last gehad van verstopping

4 jaar geleden

Reactie op Sgp

Wij hadden hetzelfde probleem bij ons zoontje! Toen ik na een week borstvoe ...
Ik ga morgen eerst de huisarts bellen voor de lactulose mocht dat ook niet werken trek ik weer aan de bel bij de huisarts. Hij heeft verder geen klachten, geen uitslag, drinkt ze flessen schoon op, niet huilen tijdens of na de voeding echt alleen die moeizame ontlasting.

4 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ik ga morgen eerst de huisarts bellen voor de lactulose mocht dat ook niet ...
Lactulose is vrij verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Kruidvat. Wij gebruiken het sinds donderdag op advies van CB. En onze kleine man kan nu 2x per dag poepen. Gaat nog niet heel makkelijk maar het gaat.

4 jaar geleden

Reactie op Colet

Lactulose is vrij verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Kruidvat. Wij gebruiken het ...
Oh super dan ga ik daarheen morgenochtend.

4 jaar geleden

Nutrilon omneo, dit hielp bij ons zoontje erg goed. Volgens ons cb is dit ook beste flesvoeding welke er is. Binnen 1 a 2 weken poepte hij om de dag en nu zijn we wat weken verder en poept hij iedere dag

4 jaar geleden

Onze zoon had dit als ontlasting. En nu was dit echt van 5 dagen opgespaard..hij moest zoooveel moeite doen om te poepen..was echt zielig. Inmiddels al een heel aantal weken over op koemelkvrije melk en nu is het echt super verbeterd, gewoon 'vloeibaar' zoals het hoort bij kleine babies. Micchien eens laten testen?

4 jaar geleden

Reactie op Lucy85

Onze zoon had dit als ontlasting. En nu was dit echt van 5 dagen opgespaard ...
Sorry voor de onsmakelijke foto🙈

4 jaar geleden

Hero Comfort kan 2 kanten op gaan zei mijn CB. Of extreme diarree of verstopping als je alle schepjes met dit spul doet. Dus moesten wij 1 schepje van Hero Comfort met de normale van Hero gaan mengen en dat gaat goed. Sindsdien poept mijn dochter elke 2 dagen of ander halve dag want eerst had ze ook moeite met poepen en had ze veel pijn al was het nooit hard ofzo.. Ik heb verder geen tips voor je helaas maar ik wens je echt succes want het is geen pretje. 🥺

4 jaar geleden

Reactie op Lucy85

Onze zoon had dit als ontlasting. En nu was dit echt van 5 dagen opgespaard ...
Zo ziet het eerste gedeelte bij mijn zoontje er ook uit. Daarna volgt een stukje vezelrijk en daarna vloeibaar zoals het hoort. Zo sneu. Had je zoontje nog andere klachten passend bij koemelkallergie? En waar liet je het testen, bij cb of huisarts?

4 jaar geleden

Reactie op LFM96

Hero Comfort kan 2 kanten op gaan zei mijn CB. Of extreme diarree of versto ...
Ja dit was mijn volgende stap. Terug mengen met hero standaard. Maar we kwamen van kruidvat eigen merk en toen perste hij alleen zonder resultaat. Dus de comfort heeft wel iets gedaan maar gewoon niet voldoende vind ik.

4 jaar geleden

Reactie op JennyDirk

Friso is een aanrader. Kan alleen nog online besteld worden. Bij onze 1ste ...
Wat is het? Ik kom online alleen terrecht bij de oude naam van hero.

4 jaar geleden

Nutrilon omneo werkt bij ons heel goed

4 jaar geleden

Reactie op NSbabynovember

Nutrilon omneo werkt bij ons heel goed
Mag ik vragen welke fles jullie daarbij gebruiken

4 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Oh super dan ga ik daarheen morgenochtend.
Mijn huisarts heeft ook lactulose geadviseerd, 2 x 2,5ml per dag door de fles mengen. Als het lukt wel weer stoppen. Werkt bij mij erg goed, maar helaas blijft zijn ontlasting zonder erg hard