47 Reacties

2 jaar geleden

Al vanaf dat hij zelfstandig kan zitten gebruiken we de wcverkleiner en zetten hem erop voordat hij gaat badderen. Het is hen al een paar keer (onbewust) gelukt om te plassen en een drolletje te laten. Haha! En hij maakt nu zelf het geluid pppssssss en een soort van drukkend geluid. Ik doe het meer zodat hij straks niet bang is voor het toilet. Potjes vind ik zelf een beetje vies...

2 jaar geleden

Reactie op JustMie

Al vanaf dat hij zelfstandig kan zitten gebruiken we de wcverkleiner en zet ...
Jaa, meer zodat er geen angst ontwikkeld wordt indd! En Naja potjes zijn prima schoon te maken en daar kan ze langer zelfstandig op zitten dan op de wc. Maar wc verkleiner is ook al in huis en zullen we ook zeker gaan introduceren!

2 jaar geleden

Ja hier ook een potje in gebruik. Ze plast en soms poept er dagelijks/ wekelijks op. Plassen gaat al beter dan poepen. Ze plast ook bewust op de pot. Helaas geeft ze het zelf nog niet aan als ze moet plassen of poepen.

2 jaar geleden

Reactie op Petra81

Ja hier ook een potje in gebruik. Ze plast en soms poept er dagelijks/ weke ...
Maar een heel goed begin dus! 👏🏻

2 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Maar een heel goed begin dus! 👏🏻
Ja ik vind van wel. Ze moet niet zindelijk worden maar dat ze een routine krijg voor en na het slapen. Als ze zindelijk voor haar 4de jaar is vind ik het prettig😁

2 jaar geleden

Reactie op Petra81

Ja ik vind van wel. Ze moet niet zindelijk worden maar dat ze een routine k ...
Ik ga hier ook eens mee beginnen denk ik

2 jaar geleden

Hier went onze meid ook al een maand aan het potje. We zetten haar na haar slaapjes en eten erop en soms poept/plast ze. In de zomer kijken we of ze er klaar voor is om de luier uit te doen

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ik ga hier ook eens mee beginnen denk ik
Net de eerste keer erop gezet ze bleef best even zitten, hebben jullie nog tips voor handige momenten wanneer je dat doet voor en na het slapen?

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Net de eerste keer erop gezet ze bleef best even zitten, hebben jullie nog ...
Wij doen hier na een slaapje.. na het eten.. een loos momentje tussendoor, wanneer ik er even aan denk. Soms doe ik het ook als ik der rozijntjes geef,terwijl zij op t potje zit.

2 jaar geleden

Ik heb een emmer er naast staan. Daarmee zit ze altijd mee te rommelen. Voor en na slaapje hier. Of als ze heeft gepoept, billen schoonmaken en op het potje.

2 jaar geleden

We hebben hem nu een maand of drie. In het begin iedere avond geprobeerd, maar hij wilde niet blijven zitten. Vlak voor de kerstvakantie ging hij er zelf op zitten (in slaapzak), dus wilde het in de kerstvakantie wat structureler proberen, maar toen was hij ziek… dus moet er nog steeds weer een keer mee beginnen

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft last gehad van luieruitslag en toen ze zelfstandig los kon zitten hebben we haar regelmatig op het potje gezet. Was echt een suc6. Maar in de zomer kon ze ook lekker zonder luier kruipen. Dan gaf ze zelf ook vaak aan dat ze op het potje wilde zitten en kwam er ook vaak een plasje. Nu gebruiken we het minder en dat merk je ook. Ze wil er niet altijd op zitten, zoals je zegt ze moet niet, maar mag wel. Van het voorjaar gaan we het weer wat vaker proberen. ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Net de eerste keer erop gezet ze bleef best even zitten, hebben jullie nog ...
Wij gaven haar vaak een boekje. Lekker rustig bladeren en lezen.

2 jaar geleden

Wij zijn zins deze week begonnen met het potje aangezien onze kleine boef voor het middagdutje een schone luier kreeg en 2 uur later was de luier nog steeds droog.... Op het potje gezet en hij begon na even friemelen aan zijn piemeltje en boekje bij de hand met plassen. Dus hij is er zelf mee bezig en wij helpen hem een zijn kei enthousiast. Nooit geschoten is altijd mis met dit.

2 jaar geleden

Reactie op Ilsevangeffen

Wij zijn zins deze week begonnen met het potje aangezien onze kleine boef v ...
Super ja!!

2 jaar geleden

Reactie op Ilsevangeffen

Ja we proberen het nu voor en na de slaapjes even erop te zetten soms blijft ze best goed zitten andere keren heeft ze geen geduld...

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ja we proberen het nu voor en na de slaapjes even erop te zetten soms blij ...
Leuk! Weer een nieuw leerproces! ♡

2 jaar geleden

Reactie op Ilsevangeffen

Wij willen ook gaan starten als we merken dat ze er zelf (meer) controle over krijgt. Ik vermoed over een maand of 4, maar we gaan gewoon met haar mee.

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ja we proberen het nu voor en na de slaapjes even erop te zetten soms blij ...
Heel herkenbaar! Als die van ons geen geduld heeft om te zitten gaat hij staan en plast dan staand 😂

2 jaar geleden

Ik was gister in de Ikea, en kwam langs de potjes, toen er gelijk maar 1 mee genomen. Net na z’n slaapje hem er op gezet, z’n fruithapje daarop gegeven en nog even juf roos gekeken. Blij verrast dat hij gelijk geplast had 😂