66 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het gister verteld en ben 4weken nog maar , maar ik kon het niet geheim houden 🙈

4 jaar geleden

Wij gaan het morgen ook vertellen denk ik.. mijn zus en vriendin weten het al en gaan morgen naar ouders en schoonouders. Ben dan 5+2

4 jaar geleden

Ouders en schoonouders hebben we het dezelfde dag als de positieve test verteld. We hebben een ivf traject ondergaan dus zij wisten toch wanneer ik mocht testen.

4 jaar geleden

Ik heb het verteld met 9 weken, hier was toen carnaval dus lastiger om stil te houden!

4 jaar geleden

Na de eerste echo aan de familie. Hoop rond de 10/12 weken aan vrienden en werk. Maar ben best al wel vaak misselijk dus lastig stil houden op het werk. Volgende week maandag m'n eerste echo. Ben nu 5+5

4 jaar geleden

Wij hebben ook moeite met het niet vertellen, maar we willen wachten tot de eerste echo. Mijn vader en mijn schoonmoeder zijn bijna jarig, dan geven we een kopie van de echo foto in een lijstje als cadeau en zo vertellen we het onze ouders ^_^

4 jaar geleden

Hihi zo herkenbaar! Ik heb het nu aan één vriend en vriendin verteld en ben morgen 5 weken. Ik probeer me nog wat in te houden maar naarmate de kwaaltjes erger worden wordt dat toch wat moeilijk 😄

4 jaar geleden

Wij hebben ook moeite met het niet vertellen, maar we willen wachten tot de ...
Ja ik wil daar ook op wachten. Heb vorige maand een miskraam gehad dus ik ben wat voorzichtig nu met mijn aankondiging. Alleen héél dichte mensjes voorlopig.

4 jaar geleden

Ik heb het een klein groepje al verteld, de rest krijgt het na 11 weken te weten

4 jaar geleden

De vorige keer heb ik het met 8 wkn (na de eerste echo) verteld aan familie alleen heb toen een miskraam gehad dus nu wacht ik tot de 12 weken

4 jaar geleden

Mn ouders weten t sinds maandag (zondag pas getest) ben nu 5.3 23e de echo en dan vertel ik t n kleine groep die dichtbij ons staan en mn schoonouders die weten nog van niets die gaan we dan verassen met de echo Pas na 12 weken mag de rest t weten

4 jaar geleden

Wij hebben het gister verteld aan ouders en schoonouders , hier 5-6 weken

4 jaar geleden

We hebben het verteld aan goeie vrienden. Mocht het mis gaan, dan kunnen ze er ook voor mij zijn ☺️ Vind het wel spannend allemaal.

4 jaar geleden

Wij wachten tot de eerste echo met 7,5 week.. tot het vertellen aan familie, alles daarbuiten mag wat langer wachten. Maar vind het moeilijk hoor!

4 jaar geleden

Gisteren positief getest, nu 5 weken. Vandaag meteen aan mijn ouders, broer en zus verteld en morgen aan zijn ouders en zussen. Het is nog erg vroeg maar ik weet zeker dat ik het niet verborgen kan houden voor m'n moeder en zus.. Dus erg bang dat ik me anders verpraat... Das toch een stuk minder leuk dan verrassen.

4 jaar geleden

Vorige week, nadat we het zelf een week wisten, hebben wij het onze ouders verteld dat ze opa en oma worden. Ik was toen bijna 5 weken. We hebben het toen al verteld omdat we het zelf niet konden geloven (we hadden zo snel niet verwacht 😅). Misschien dat het bij ons dan ook een beetje ging landen. Maar ook, stel dat er was mis zou gaan, dat je mensen in je omgeving hebt met wie je er over kan praten. Lijkt mij toch fijn. Wij hebben met 9 weken de 1e echo, tegen die tijd lichten we broers en zussen langzaam aan in.

4 jaar geleden

Vorig weekend aan m’n schoonouders verteld en vandaag aan m’n ouders. Nu bijna 6 weken. Het is te spannend om het voor mezelf ze houden. En mocht het toch mislopen heb je wat steun aan je familie. Bovendien kan het de hele 9 maand en zelfs na de bevalling nog altijd mislopen. Dus ik probeer de angst wat los te laten.

4 jaar geleden

Ik morgen ook 4+6. Wij gaan minstens wachten tot de 1e echo. Als dan de drang te groot is zeggen we het, anders proberen we misschien toch tot 12w te wachten. Hebben ICSI traject doorlopen. Uiteindelijk gelukt met TP van een cryo. Hiervan waren onze ouders ook niet op de hoogte dus zal super verrassing zijn voor hen. Ik wil dan ook liever de meest cruciale weken door zijn als we het zo lang geheim kunnen houden. Pas na 12w komen vrienden en werkgever het te weten...

4 jaar geleden

Wij gaan het na de 1e echo aan onze ouders vertellen.... Dat is 31 Maart.... Ik had al voorgesteld om het op April te vertellen, dan denken ze straks dat het een grapje is....😄 De rest mag inderdaad ook wachten tot 12 weken....

4 jaar geleden

Hier zwanger met IUI en veel mensen die meeleven. Zodoende ook gekozen om al vrij snel aan de omgeving te vertellen mits ze er concreet naar vragen. (Schoon)ouders met 5 weken verteld. Beste vriendinnen een dag later. Werk probeer ik nog even stil te houden tot de 1e echo op week 7, al leven ook collega's heel erg mee.