66 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Meez

Hier zwanger met IUI en veel mensen die meeleven. Zodoende ook gekozen om a ...
Wij ook met iui zwanger geworden en wel met de 6de poging wand daarna zouden we aan ivf traject gaan. En jij?

4 jaar geleden

Wij met 6de poging iui zwanger geraakt. Hebben het meteen aan schoonouders vertelt en goede vrienden. De rest doen we na de 1erste echo 23 maart.

4 jaar geleden

Wij hebben het toen we het wisten meteen aan 1 vriendin verteld. Donderdag hebben we de eerste echo en daarna willen we het de ouders gaan vertellen en de rest krijgt het pas te horen met 12 weken.

4 jaar geleden

Wij ook met iui zwanger geworden en wel met de 6de poging wand daarna zoude ...
Officiële 2e poging, maar tussendoor wel een maand hormonen gehad waarbij eisprong gemist is.

4 jaar geleden

Wij hebben het vorige week aan mijn ouders en zusjes verteld, en schoonouders en mijn vriend zijn zusje/broer vandaag. Niet omdat we het perse kwijt moeten omdat we zo blij zijn (dat zijn we wel natuurlijk! ☺️) maar omdat ze erg met ons mee leefden toen wij in december met 8 weken een missed abortion hadden. Zij weten daardoor van onze wens voor een tweede kindje, en zijn nu net zo voorzichtig blij als wij. Indien het nodig is zullen zij ons dan ook weer opvangen, dat is een fijn idee. Ik zit op 5w1d via mijn eigen telling en het ziekenhuis telt 5w5d.

4 jaar geleden

Jullie vertellen het allemaal vroeg. Ik was eigenlijk van plan om tot 10-12 weken te wachten. Hoe graag ik het ook nu al zou willen zeggen maar ik vind hrt nog te vroeg.

4 jaar geleden

Hoe graag wij het ook aan de ouders willen vertellen wachten wij tot we de 1e echo hebben gehad

4 jaar geleden

Ik heb het vandaag met 6+1 aan een vriendin verteld. Ouders gaan we het met mijn verjaardag vertellen dan ben ik 8+5. De rest met 12 weken!

4 jaar geleden

Reactie op MiloWBroWn

Jullie vertellen het allemaal vroeg. Ik was eigenlijk van plan om tot 10-12 ...
Mn moeder is al jaren aan t wachten tot ze eindelijk oma wordt en had t eigenlijk gezien mn lft ook niet meer verwacht aangezien ik altijd heb gezegd als ik voor mn 35e geen kids heb dan komen ze niet meer (ben sept 35 geworden) niemand wist trouwens dat wij kids wilde en er ook mee bezig waren, we hielden t altijd een beetje vaag als er vragen kwamen al was dat wel moeilijker vanaf moment dat we er echt voor zijn gegaan. En daarbij rookte ik ook nog (ja ik weet het dat is slecht maar hadden zelf niet t idee dat t nu al raak was we hadden op nog n paar extra maanden gerekend en was al aan t minderen zonder dat andere dit wisten) ben gelijk gestopt toen de test positief was. En daarbij kon ik geen geloofwaardige smoes bedenken die mn moeder zou aannemen zonder de vraag vanuit haar te krijgen of t is omdat ik zwanger ben. Dus dan maar gelijk op een orginele manier door mn vriend bekend laten maken met een kadootje. Verder weet nog niemand iets, schoonouders wonen in buitenland en die vertellen we het gelijk na de 1e echo met 8 weken. De rest pas na 12 weken

4 jaar geleden

Na de eerste echo willen we het gaan delen met onze ouders. Dat is week 8+2. We zitten al zo lang in het iui traject dat we het niet langer voor ons willen houden!

4 jaar geleden

(Schoon)ouders hebben we het vrijwel meteen verteld 4w+4. Na de 1e echo (6w+6) gaan we het onze zussen en wat vrienden persoonlijk vertellen. Met echt openbaar proberen we misschien wel te wachten tot een 2e echo.

4 jaar geleden

Ik ben nu 4+2 en heb het aan mijn ouders, 2 broers (van de 4) vertelt ivm en mijn beste vriendin. Ga het de rest van mijn familie pas vertellen na de 1e afspraak bij vk. Deze kan ik maandag pas maken, dus ik ben benieuwd wanneer ik terecht kan.

4 jaar geleden

Mijn ouders dezelfde avond dat ik erachter kwam. 2 beste vriendinnen 1 week later. Werk ook meteen (ik heb super contact met mijn collega’s). En alle belangrijke vrienden en familie ook binnen 8 weken. Als het fout gaat dan is dat zo. Ik ben een te open boek om zaken te verzwijgen. Ik vind get een ook een beetje flauwekul om 12!weken te wachten.

4 jaar geleden

Ik ben nu 4 weken! En heb het al verteld aan mijn moeder en zussen ! Kon het ook niet voor me houden 😊

4 jaar geleden

Hier 4+6. Vorige week hebben we het miin schoonouders en mijn ouders verteld. Deze week de vrienden die het dichtst bij ons staan. Mocht het nof fout gaan, dan kunnen we dat met hen delen. Was trouwens wel erg leuk:). Schoonouders kregen een telefoontje omdat ze op vakantie waren. Mijn ouders kregen een kaartje met: Je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart... of als je dochter zwanger is... jullie worden opa en oma! Bij de vrienden waren we gisteren waar we allemaal kaartspelletjes deden. Op een gegeven moment hebben we daar de foto van de eerste echo tussen gelegd. Heel leuk om alle reacties te zien :)!

4 jaar geleden

Gisteren mijn ouders verteld met precies 5 wkn!

4 jaar geleden

Wij hebben 27 maart de eerste echo (8 weken) en vliegen 's avonds naar Spanje om het mijn schoonouders te vertellen. Zij zijn nog geen opa en oma en hadden de hoop al een beetje opgegeven dus dat wordt een mooie verrassing! Zodra we 4 dagen later terugkomen zijn mijn ouders aan de beurt. Daarna broer en schoonzus met partners. Na de eerste termijnecho (14 spril en 12 weken) is de rest aan de beurt.

4 jaar geleden

Hier weten mijn ouders, broer/schoonzus en zus het al. We zijn dit weekend samen in Centerparcs... Het viel nogal op dat ik geen glaasje champagne wou 😉. Ons kinderen zelf weten het nog niet...

4 jaar geleden

Alleen aan 1 hele goede vriendin, ga eerst nog een paar testen doen 😂 Had al afspraak gemaakt bij verloskundige voor een preconceptie gesprek ivm mijn verleden. Maar vanmorgen een positieve test, weliswaar een lichte streep, maar hij staat er ❤️

4 jaar geleden

Mijn moeder en oma weten het sinds vandaag. 5.5 week zwanger. We hebben een zware periode achter de rug en wilde het niet voor me houden. Ondanks mijn vorige zwangerschap die afliep in een afbreking. Mocht er nu wat fout gaan zou ik het ook vertellen dus wil graag ook met het positieve nieuws de blijdschap delen