14 Reacties

5 jaar geleden

Hb bedoel je,.. bij de huisarts wellicht?

5 jaar geleden

Oh inderdaad geen idee, vinger prikje bij de verloskundige bij 30 weken controle, zo gepiept.. Vervelend dat de jouwe dat niet aanbiedt..

5 jaar geleden

Geen idee waar meer Hier werd het gewoon bij huisarts gedaan tijdens de 30weken controle

5 jaar geleden

Ja hier kan het bij de vk en huisarts. Vraag het anders aan de assistente van de huisarts.

5 jaar geleden

Vandaag de 35 weken controle gehad. Mijn verloskundige zei, omdat mijn ijzer gehalte de laatste keer zo goed/hoog was, ze het nu met vingerprik voldoende vond. En zo ook gedaan

5 jaar geleden

Yep, hier ook hb geprikt bij de huisarts.

5 jaar geleden

Buisje prikken (dus veneus) is wel veel nauwkeuriger. Vingerprik geeft een indicatie, als er teveel druk op je vinger gezet wordt om er een druppel uit te duwen is de samenstelling anders en dus minder betrouwbaar. Maar snap je overweging om liever vinger prik te doen, en als de waarde dan echt afwijkend is alsnog evt in je ader laten prikken.

5 jaar geleden

Ik heb via de huisarts zo'n vingerprikje gehad, mijn hb leek toen veel te laag. Echter bleek dit later na lab onderzoek niet te kloppen, dus inderdaad niet heel betrouwbaar.

5 jaar geleden

Hier ook gehad met vingerprik bij 27 weken en toen te laag en meteen bij ziekenhuis bloedprikken maar daaruit kwam hij wel gewoon goed.

5 jaar geleden

Thx allemaal! (hb inderdaad.. ahum)

5 jaar geleden

Vraag eens aan je huisarts of er nog andere opties zijn. Wellicht thuis zorg organisatie oid? Of gewoon in het ziekenhuis. Of ze nou je bloed prikken uit je aderen of ze doen zo’n vinger prik maakt ook weinig uit n

5 jaar geleden

Ik kreeg vorige week inderdaad een vingerprik bij de verloskundige om m'n ijzer te checken. Ze had ook gelijk de uitslag. Wel handig dat mijn verloskundige dit blijkbaar wel zelf kan..

5 jaar geleden

Wat was jullie ijzerwaarde tijdens de controle/vingerprik? De mijne was 7,4 geloof ik en dat was goed zei de vk.

5 jaar geleden

Reactie op Boterbloem4321

Wat was jullie ijzerwaarde tijdens de controle/vingerprik? De mijne was 7,4 ...
Bij mij 5,5. Dat was dus te laag. Maar door middel van bloedafname in het lab bleek het 7,2 te zijn en dat was goed. Ik neem evengoed wel zo nu en dan floradix.