6 Reacties
茅茅n jaar geleden
Wij hebben laatst CB gebeld omdat Olivia ons en zichzelf echt continu sloeg. We gaven haar dan een time-out, maar had echt geen enkel effect. Zodra ze van haar plek af mocht sloeg ze direct weer. Werd door CB ook afgeraden.
We kregen advies om heel bewust haar handje vast te pakken waar ze mee slaat en te zeggen dat ze niet mag slaan. Meteen daarna weer verder gaan alsof er niets gebeurd is. Dus duidelijk zijn maar er zo min mogelijk aandacht aan besteden. Binnen een paar dagen was het hier enorm verminderd. Geen idee of het daardoor kwam of het weer een fase was die voorbij ging, maar we zijn er erg blij mee 鈽猴笍
VRIEND
茅茅n jaar geleden
Wij leren hier wat hij wel mag doen. Pak het handje vast en zeg doe jezelf maar aaien. Je bent een lieve jongen/meisje. We doen niet slaan, aaien en kusjes geven, dat doen we wel. Doordat we hem aandacht geven maar niet op zijn gedrag eigenlijk in gaan maar positief draaien werkt dit goed. Wie weet bij jullie ook ;)
VRIEND
茅茅n jaar geleden
Reactie op KnR
Wij leren hier wat hij wel mag doen. Pak het handje vast en zeg doe jezelf ...
Ow en hier heeft hij ook wel eens zijn zusje te pakken. Ik laat zien dat ze er van moet huilen en dat het niet lief is wat hij heeft gedaan. (Geschrokken intonatie heeft veel effect) Ik vraag of hij haar even wil aaien en dat we heel goed lief kunnen zijn voor elkaar.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Ellen3
Wij hebben laatst CB gebeld omdat Olivia ons en zichzelf echt continu sloeg ...
Fijne tip dank je wel.
茅茅n jaar geleden
Reactie op KnR
Wij leren hier wat hij wel mag doen. Pak het handje vast en zeg doe jezelf ...
Proberen we wel idd zeggen wat wel goed is... maar pfoe mijn lontje en geduld zijn op... maar we houden vol.. dank je wel